Gå til innhold

Lettstelte inneplanter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker å finne noen fine inneplanter som er lettstelt (som man gjerne kan glemme litt). Både grønne planter og blomstrende. 

Har tenkt å ha noen i vinduskarm (et vindu med mye sol og flere med sol morgen/kveld ellers skygge), på bord som ikke står ved vindu og kanskje planter til badet? 

Ønsker ikke planter som "80år gamle Gerda" har på hekleduken sin. 

Anonymkode: 6bfdf...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kaktuser, svigermorstunge, fikener, monsteraer, gullranker, ol. 
De fleste plantene til salgs tåler en del.

tykke blader = lite vanning

Anonymkode: d0cea...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo tykkere blader planten har, jo mer vann holder den på = jo sjeldnere må du vanne den. Sukkulenter med tykke blad tåler mye. Vil du ha en litt større plante, vil jeg anbefale fredslilje. Den tåler mye, og dør ikke om den tørker ut noen ganger.

Anonymkode: d9b8f...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grønnrenner og gullranker (f.eks marble queen)

De begynner å henge og blir blasse så de viser selv når de trenger vann. Pluss at de er fine,grønne og lett å formere til flere planter😀

Anonymkode: 784ca...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Smaragdpalme. Kan stå der det ikke er så mye lys. Trenger litt vann en gang i blant når du husker det.

Anonymkode: e91e5...70d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp de du synes er fine og se hvordan det går. Min erfaring er at mange plater er adskillig er hardføre enn det plantebøker og nettsider skal ha det til og klarer seg på det de får av lys og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smaragdpalme er #1 enkleste plante. ellers har jeg monstera, schefflera/paraplyplamnte, pilea/elefantøre, gullranke, coleus/praktspragle og "xanthasoma lindenii" (finner lite om denne når jeg googler, mulig den har et mer kjent navn). jeg har virkelig ikke grønne fingre og glemmer plantene mine støtt og stadig. disse har også tålt at jeg har vært bortreist på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...