Gå til innhold

Tør ikke å date, for boligen min er så liten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom av forskjellige grunner sent i gang med bolig-karrieren. Det betyr at jeg har passert 30 og er fortsatt på min første bolig. Det er en litt usentral ett-roms. Mine jevnaldrende er allerede på sin 3-4 bolig har kommet seg opp i enebolig til tosifrede millioner. 

Jeg synes det er så flaut og  har derfor unngått å sjekke damer. Samtidig er det mange år før jeg har kommet meg opp til en akseptabel boligstørrelse for alderen min. Men det er sårt å måtte vente så lenge på å oppleve kjærligheten. Jeg føler det blir feil uansett hva jeg velger. Angrer dypt på de valgene jeg tok i ung alder. Skulle kommet meg inn i markedet så fort som mulig. 

Anonymkode: 637f9...051

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke noe å si. Finner du den rette så kan dere kjøpe noe flott sammen ♥️

Anonymkode: fd217...023

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Enig med den over her. Når du finner en å satse på, så selger dere hver deres bolig, og kjøper noe større sammen. Det er stort sett sånn det foregår altså..

Anonymkode: 04436...3dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, for noe tull! 😄 Dette er ikke noe å tenke på! Klart du skal date 😊 Jeg har ikke egen bolig enda. Du kan være stolt av din. Hopp i det! 

Anonymkode: 435e7...5d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig dumt å la den rette gå fra deg fordi du ikke har stor nok bolig. Jeg kjenner følelsen, ble dumpet av en fyr fordi jeg leide og følte meg som søppel, tenkte fra da at jeg skulle vente til jeg fikk kjøpt. Det åpnet seg en løsning og jeg fikk kjøpt en flott treroms dog høyt boliglån. Har det blitt lettere å finne kjæreste? Nei.

Med hånden på hjertet hadde jeg ikke brydd meg om din bolig er liten om jeg likte deg, hadde tenkt vi på sikt kan finne noe fint sammen. 

Anonymkode: ae4cc...259

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men i alle dager. Hva slags miljø er det du vanker i?

Anonymkode: d14e5...fcf

• Liker 11
  • Nyttig 2
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Om en date skulle bry seg om størrelsen på boligen din, er hun uansett veldig overfladisk og ikke verdt bryet med å date. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Jeg hadde ikke datet noen som ikke kunne invitert venner på besøk fordi de ikke har plass. Det går greit når alle er unge fattige studenter og man kan sitte i ring på gulvet og leke drikkeleker, men ikke når man har passert 30. 

Anonymkode: 24ef0...5b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må du ikke tenke på. Stor sannsynlighet for de selv ikke eier en stor bolig. 
Mitt tips er å ikke fokusere på det. Gi dama oppmerksomhet, var snill og vis interesse i henne. Det er langt viktigere enn en bolig, med mindre du vil ha en gold digger?
Du kan jo gjerne kommunisere dine drømmer og ønsker ift bolig. Si at du på sikt vil ha noe større, men det skal være den rette bolig, så du er på utkikk f.eks.

Anonymkode: 9cadb...e67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg kom av forskjellige grunner sent i gang med bolig-karrieren. Det betyr at jeg har passert 30 og er fortsatt på min første bolig. Det er en litt usentral ett-roms. Mine jevnaldrende er allerede på sin 3-4 bolig har kommet seg opp i enebolig til tosifrede millioner. 

Det er nesten ingen på din alder som alene eier bolig til et tosifret antall millioner. De som har slik bolig eier den sammen med en partner og da eier de jo i snitt bare halve boligen. 

Skjønner at du skulle ønske du bodde bedre enn du gjør, men du eier i hvert fall en bolig. 

Anonymkode: 3b5c0...171

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er så flaut og  har derfor unngått å sjekke damer. Samtidig er det mange år før jeg har kommet meg opp til en akseptabel boligstørrelse for alderen min. Men det er sårt å måtte vente så lenge på å oppleve kjærligheten. Jeg føler det blir feil uansett hva jeg velger. Angrer dypt på de valgene jeg tok i ung alder. Skulle kommet meg inn i markedet så fort som mulig. 

Da jeg var 30 kjøpte jeg min første bolig som var en 1-roms på Tveita. Jeg var stolt av min første bolig og det var ikke noe hinder for meg å invitere damer med hjem. Jeg fikk faktisk min andre kjæreste da jeg bodde i den leiligheten. Heller det enn å leie og kaste penger ut av vinduet. 

Anonymkode: a25cb...b89

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg kom inn på boligmarkedet som 19åring og er på min 5 bolig nå. Jeg startet smått og endte tilslutt på 350kvadrat som jeg total renoverte over 3mnd. Bodde der i noen år og kom på at. Dette gidder jeg ikke. 

Jeg vil ikke bruke tiden på å gjøre noe med en fin å fancy enebolig (alltid noe å gjøre med hus) så jeg solgte å flyttet inn i en 100kvadrats leilighet. 

Nå har vi råd til fin bil og kan dra på spontan turer med ungene når som helst + får sikret oss en god pensjon. 

Det jeg prøver å si er at. Om du har 12 kvadrat eller 500 så har ikke det noe å si. Det viktigste er at du og dine trives og dere kan gjøre det dere vil og at du faktisk eier din egen bolig. Det er mange på din alder som fortsatt leier eller bor på gutterommet hos mamma og pappa. 

Og btw. Om du bor for deg selv eller hos mamma og pappa. Så kan du fortsatt lande drømme dama 😉

Anonymkode: 3e9fc...475

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fremdeles på min første bolig da jeg var 30 år. Nå er jeg på min andre bolig, men den er ikke NÆRHETEN av å være tosifret i verdi eller enebolig!

Kjenner ikke en kjeft på 30 år som sitter alene på en enebolig til 10+ millioner. Kjenner ikke en kjeft på 50 år som gjør det heller.

Dette er noe par gjør, begge har en liten bolig selv - gjerne sin første - og så slår man sammen ressursene og tar et større lån. 

Mange på din alder eier ikke bolig i det hele tatt, så synes du må slutte og syte her du skylder din mangle på romantikk på boligen, men det er jo mangel på selvtillit.

Anonymkode: c7c7d...4c1

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke størrelsen på boligen som er viktig. Det viktige her er: Er det ryddig, rent og noenlunde pent? Og ikke overlesset med alt mulig av møbler og ting.

Hopp ut i det du.

Anonymkode: 76367...8f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Øhh what. Dette er jo helt idiotisk å tenke på? Tror det er det SISTE jeg tenker på når jeg blir interessert i en mann.
Eller vanker du rundt i sånt rikmanns-berte-miljø?

Jeg har ikke egen bolig en gang. Jeg leier fremdeles og er 34. Burde vel bare gå å begrave meg selv kanskje? 😕

Anonymkode: 03ebd...151

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte min første bolig, et slitent rekkehus, i en alder av 38. Helt enig i at det ER litt flaut, men tror likevel jeg hadde himlet ganske heftig med øynene om noen mente huset mitt var for lite eller for billig.

Anonymkode: aed8a...7f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis normalen er å ha en bolig på over 10 millioner tenker jeg at det er noe galt med samfunnet ig folk har gjeld nedover ørene. Enkelte tror man må kjøpe seg fancy palasser for å være lykkelig og slite med nedbetalingen resten av livet.

Anonymkode: 60dd5...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er over 30 og leier, og jeg vet at svært få damer aksepterer det, så dermed er jeg innstilt på å treffes hos damene jeg treffer og så får de avslutte hele greia når de finner ut hvordan bosituasjonen er. Jobbsituasjonen er også sørgelige greier, selv om jeg er i arbeid, så jeg vet at det ikke blir mange treffene før de ikke vil mer.

Anonymkode: 68ccf...668

AnonymBruker
Skrevet

Blir spennende å se det neste året hvordan det går med dem som har kjøpt bolig (til tosifrede millioner) uten å ta høyde for økte renteutgifter, skyhøye strøm- og drivstoffpriser osv.

TS, du kan nok regne med å få kjøpt rimelig bolig om ikke så lenge. Bare å ha is i magen.

Anonymkode: 08f23...84c

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet, du eier egen bolig - det er bra. Om noen spør og du synes det er ubehagelig men likevel vil svare kan du si noe slikt som dette:

- Føler ikke behov for mer plass som singel

- Var ikke noe vits i å oppgradere da jeg en periode var usikker på om jeg ville bli her pga jobb/familie/hva som helst

- Trives godt her og det er i nærheten av etellerannet

- Håper å treffe noen du på sikt kan kjøpe ny bolig med

Anonymkode: 6b034...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...