Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet da du kunne be det om å dempe seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen dager der jeg ikke tåler støy så godt. Ikke alltid det går mot fullt migreneutbrudd, men noen dager bare kjenner jeg at jeg har nedsatt evne til å høre på hyling og bråk😅

Men barnet mitt er 1,5 år og mye lyd i, både når glad og når misfornøyd. Om det spør om å få noe og får nei, så er det hyling. Eller om det ikke får oppmerksomhet fordi jeg prøver å få ferdig middag eller noe sånt.

Når kan jeg begynne å be barnet om å være stillere? Det er vel ikke realistisk å forvente helt ennå, men når ca.?

Anonymkode: 20099...77d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De har ikke fullt utviklet stemme- og inpulskontroll før de er ca 5. så du kan gjerne prøve, men altså....

4,5-åringen vår får beskjed, men glemmer seg fort uansett

Anonymkode: c6555...259

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De har ikke fullt utviklet stemme- og inpulskontroll før de er ca 5. så du kan gjerne prøve, men altså....

4,5-åringen vår får beskjed, men glemmer seg fort uansett

Anonymkode: c6555...259

Hehe, okei, det er lenge til. Jaja, får bare kjøre ørepropper og avledning på de dagene det er ille.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har noen dager der jeg ikke tåler støy så godt. Ikke alltid det går mot fullt migreneutbrudd, men noen dager bare kjenner jeg at jeg har nedsatt evne til å høre på hyling og bråk😅

Men barnet mitt er 1,5 år og mye lyd i, både når glad og når misfornøyd. Om det spør om å få noe og får nei, så er det hyling. Eller om det ikke får oppmerksomhet fordi jeg prøver å få ferdig middag eller noe sånt.

Når kan jeg begynne å be barnet om å være stillere? Det er vel ikke realistisk å forvente helt ennå, men når ca.?

3 mnd

Anonymkode: ee272...65b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om barnet er lei seg/misfornøyd fordi det vil ha oppmerksomhet eller pga et nei er det ikke realistisk å forvente at det gjøres i stillhet på veldig mange år. Men om det prater høyt eller roper når det er glad får du bare minne på å bruke innestemme kontinuerlig. Funker på min 2 åring selvom hun såklart glemmer seg veldig ofte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...