Gå til innhold

Prosessor vs Ram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det først man bør se på når det gjelder å øke ytelse og hastighet på pc? Er det prosessor eller RAM det lønner seg å utvide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vil jeg si at det er litt avhengig av hvilke spesifikasjoner maskinen har. "Flaskehalsen" kan være på ulike steder på hver maskin.

Noe som hjelper uten å oppgradere PC er å rydde harddisken og finne ut hvilke unødvendige og prosesser som kjører på maskinen og stoppe dem.

Skrevet

Kommer an på hva som er flaskehalsen i systemet! Har man lite minne, hjelper det ikke å ha en super prosessor, for maskinen går ikke fortere enn svakeste ledd. Og omvendt. Litt enkelt sagt.

Så, hvor mye minne har du og hviken prosessor?

Skrevet

Hvor mye RAM har du, og hva slags prosessor? Men med mindre du har 1 GB RAM eller mer, så synes jeg det ofte gir størst utslag å sette inn mer RAM først.

Catzy

Skrevet

Jeg har 256MB RAM, mulig å utvide til 512 og 1,2GHZ prosessor.

Skrevet
Jeg har 256MB RAM, mulig å utvide til 512 og 1,2GHZ prosessor.

Hva mener du med 1,2 GHZ? Er det en spesiell prosessor du tenker på da eller? F.eks. så tilsvarer jo en Pentium M på 1,4 GHz en Pentium 4 2,2 GHz

Hva slags prosessor har du fra før?

Gjest Gjest_Tore_*
Skrevet

Det spiller da ingen rolle. Med så lite RAM så er det uansett det han bør utvide før han i det hele tatt tenker på å oppgradere prosessoren.

Skrevet

Lurte på hva slags prosessor hun har i forhold til hva slags ram hun trenger...Mente hun at hun skulle oppgradere til AMD 1,2 ghz, er det nok ikke noen vits i å kjøpe 512 RAM...

Skrevet

Jeg tolker det slik at han har 1,2ghz prosessor og 256mb ram allerede installert på maskinen. Prosessoren henger nok med en stund til, men vedder på at han merker på maskina at det begynner å bli lite ram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...