Gå til innhold

Hvordan endre tankesett slik at en ikke savner gamle vaner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått påvist en sykdom som gjør at jeg bør holde meg unna koffein , alkohol og kullsyre. Jeg har alltid drukket mye vann, men elsker en kopp kaffe eller to om morgenen, litt Pepsi Max til helgene når det ikke er alkohol, og farris. Jeg har aldri tålt alkohol særlig, så det går fint å kutte ned der.

Men da står jeg egentlig igjen med bare vann. Hvordan kan jeg slutte med kaffe, farris og Pepsi Max uten å savne det så veldig?

Anonymkode: a4c0a...d1f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke kutte ut kaffe, bare bytte ut med koffeinfri. Vi har drukket dette i mange år, og ikke en kjeft av besøkende vet dette og ingen smaker forskjell. Ikke engang de som påberoper seg å kunne smake dette med en gang😂

Anonymkode: 7e3d4...11a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper det å tenke at alle vi andre har heller ikke så godt av det der? 😛

Anonymkode: 158fe...682

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En annen løsning er å drikke varmt vann med sitron. Ok… det smaker ikke som kaffe, men det er varmt og gir deg anledning til å sitte ned og slappe av. Jeg kuttet ut kaffe for et par måneder siden fordi jeg vil se om det kan redusere angsten min. Det var et savn i starten, men nå tenker jeg nesten ikke på det lenger. Å sitte ned og drikke noe varmt var tydeligvis det viktigste for meg, og da funker det med sitronvann.

Hva med koffeinfri te/urtete/Infusio (Twinings) og tilsvarende?

Anonymkode: 26034...b49

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en periode og så går savnet etter gamle vaner over. 

Anonymkode: cddd6...ab5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker koffeinfri kaffe noen ganger og en god del urtete. Det var tøft den første uka, så gikk det over.

Anonymkode: 74490...921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hjelper det å tenke at alle vi andre har heller ikke så godt av det der? 😛

Anonymkode: 158fe...682

Hehe, kan jo prøve å tenke slik 😄

AnonymBruker
Skrevet

Takker for råd😃

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje prøve å tenke tilbake på da du var barn og ikke drakk verken kaffe eller alkohol, men hadde det helt greit uten. 🙂

Anonymkode: 2489a...dc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som flere sier: finn en god koffeinfri kaffe. Agurk, appelsin eller sitron i vanlig vann! Husk isbiter 😍

Anonymkode: b2f67...1a1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...