AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Jeg er gravid i 3.trimester og får nå ofte beskjed fra folk om å "nyte graviditeten". Selv har jeg så langt hatt et godt svangerskap, ikke uten plager, men jeg har vært lite kvalm, og vært i stand til å både trene og jobbe. Jeg er takknemlig for det. Men å nyte denne tida? Eh nei...😅Jeg synes ikke det er digg å ikke kunne ligge på ryggen, få sure oppstøt, alltid ha følelsen av å måtte tisse og vralte som ei gås. For meg er graviditet en nødvendig onde for å bli mor. Vil gjerne høre fra dere som nyter og ikke nyter graviditet. Er det kanskje jeg som er rar? Er det mest vanlig å nyte denne tida? Anonymkode: 0dfab...264 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 1 uke på overtid og har ikke nytt ett minutt av den... Anonymkode: 0c963...484 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Nei, jeg nøt ikke graviditeten. Er det noe å nyte? Kunne ikke sove på ryggen, fikk litt bekkenløsning mot slutten, tisset utallige ganger gjennom natten, halsbrann.. Det er bare for en kort periode i livet, så det er jo verdt det, men jeg savnet en blodig biff, spekemat, gode oster og et glass vin i 9 mnd også. Det er tiden etterpå som må nytes, for alle de små fasene er over for fort😊 Anonymkode: ba574...f99 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Haha, nyte er vel ikke helt ordet. Og jeg hadde som deg et relativt greit svangerskap. Jeg vet ikke, kanskje de tenker på forventninger? Anonymkode: c9971...0b3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg nøt ikke graviditeten. Er det noe å nyte? Kunne ikke sove på ryggen, fikk litt bekkenløsning mot slutten, tisset utallige ganger gjennom natten, halsbrann.. Det er bare for en kort periode i livet, så det er jo verdt det, men jeg savnet en blodig biff, spekemat, gode oster og et glass vin i 9 mnd også. Det er tiden etterpå som må nytes, for alle de små fasene er over for fort😊 Anonymkode: ba574...f99 Ja, jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk ber meg nyte å være forstoppet i 9 måneder. 😅Men regner med det er godt ment da. Anonymkode: 0dfab...264 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha, nyte er vel ikke helt ordet. Og jeg hadde som deg et relativt greit svangerskap. Jeg vet ikke, kanskje de tenker på forventninger? Anonymkode: c9971...0b3 Ja, mulig det! Jeg er liksom ikke en sånn person som drømmer meg bort i babyutstyr og stryker romantisk over magen, så kan hende det er det jeg ikke forstår. Jeg gleder meg jo til babyen kommer, men driver ikke med storstilt redebygging (ennå). Anonymkode: 0dfab...264
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 Jeg syntes graviditet var en pine. Det var så mye "galt" med den tiden, at jeg var skikkelig glad for at det var over. Sa etter fødsel og 36 timer med rier, at jeg heller hadde født en ekstra gang, hvis jeg kunne slippe å gå gravid i 9 mnd først. Ikke fullt så ille med barn nr 2, men da visste jeg mer hva jeg gikk til, og kunne senke forventningene. Anonymkode: d6c5c...f76 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, jeg forstår virkelig ikke hvorfor folk ber meg nyte å være forstoppet i 9 måneder. 😅Men regner med det er godt ment da. Anonymkode: 0dfab...264 Jeg hadde glemt forstoppelse! I tillegg fikk jeg veldig store kviser, noe jeg sjeldent er plaget med. Ikke kan man ta migrenetabletter heller, og det kunne jeg trengt et par ganger. Det første sparket er jo koselige minner, eller ultralyder, men selve graviditeten er bare et nødvendig onde. Anonymkode: ba574...f99 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 Jeg nøt det første gang, på tross av kvalme, forstoppelse, trøtthet, halsbrann. Det forandret seg jo hele tiden, og jeg hadde ikke store plager. Barnet var etterlengtet etter 6 år og ivf, så jeg var mest: endelig er det min tur til å ikke spise upasteuriserte oster, så gøy! Superluktesans, haha! Kjempepupper:) Rund termin nøt jeg det jo ikke, da begynte jeg å bli engstelig. Andre gang var jeg friskere og raskere, men mye mer sliten, for da hadde jeg en toåring på slep overalt. Anonymkode: daee7...c82 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde glemt forstoppelse! I tillegg fikk jeg veldig store kviser, noe jeg sjeldent er plaget med. Ikke kan man ta migrenetabletter heller, og det kunne jeg trengt et par ganger. Det første sparket er jo koselige minner, eller ultralyder, men selve graviditeten er bare et nødvendig onde. Anonymkode: ba574...f99 Ja, der sier du noe! Migreneanfall uten reell smertelindring fårman jo også nyte.😅 Anonymkode: 0dfab...264 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg nøt det første gang, på tross av kvalme, forstoppelse, trøtthet, halsbrann. Det forandret seg jo hele tiden, og jeg hadde ikke store plager. Barnet var etterlengtet etter 6 år og ivf, så jeg var mest: endelig er det min tur til å ikke spise upasteuriserte oster, så gøy! Superluktesans, haha! Kjempepupper:) Rund termin nøt jeg det jo ikke, da begynte jeg å bli engstelig. Andre gang var jeg friskere og raskere, men mye mer sliten, for da hadde jeg en toåring på slep overalt. Anonymkode: daee7...c82 Åh, så flott at du ble gravid til slutt. Kan skjønne du nøt det når det var så etterlengtet.❤ Anonymkode: 0dfab...264
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg syntes graviditet var en pine. Det var så mye "galt" med den tiden, at jeg var skikkelig glad for at det var over. Sa etter fødsel og 36 timer med rier, at jeg heller hadde født en ekstra gang, hvis jeg kunne slippe å gå gravid i 9 mnd først. Ikke fullt så ille med barn nr 2, men da visste jeg mer hva jeg gikk til, og kunne senke forventningene. Anonymkode: d6c5c...f76 Ja, på mange måter hadde jeg sett for meg en veldig tøff graviditet (psykisk), men psyken har faktisk vært bra. Så det med å ikke ha for store forventninger er jo et godt poeng. Anonymkode: 0dfab...264
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): 1 uke på overtid og har ikke nytt ett minutt av den... Anonymkode: 0c963...484 Håper du får føde snart og at fødselen blir en ok opplevelse! Nyyyt den siste tida! (Neida)❤ Anonymkode: 0dfab...264
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 Kanskje de mener «nyt den siste tiden før baby snur livet opp-ned». Men nei - jeg er godt uti i 2. trimester og har kun kjent på «å nyte» det en dag eller to, hvor formen har vært God og jeg har kjent veldig på en glede og forventning til gutten som skal komme. Stort sett klarer jeg ikke fatte og begripe at jeg faktisk skal få en unge, jeg gruer meg til fødsel, er på uvi-behandling nr. 4, sliter med rygg og bekken etter 100 meters gåing og må på do 3 ganger om natta. Jeg blir heller ikke helt venn med denne voksende magen som jeg alltid har prøvd å redusere før i livet. Så hva er det å nyte?🙈😂 Tenkte senest i går at dersom vårt nå uplanlagte graviditet skulle ende galt, er det jo nesten dumt å ikke bare prøve på nytt igjen med en gang, ettersom vi har skaffet masse utstyr, flytter til større leilighet og legger livet helt om. Samtidig frister det så minimalt å skulle frivillig gå inn i en ny graviditet😂 Anonymkode: 8ee40...dce 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 Jeg nøt begge mine graviditeter! Er nok av de som kjenner seg litt "hel" som gravid. Liker å kjenne spark, og at det lever et lite vesen inni meg. Har sovet godt, hatt god appetitt, og vært lite plaget fysisk. Tror det med de fysiske plagene er det viktigste. Heller ikke kjent på psykiske plager, som mange gjør, som overdreven angst og lignende. Har også en kropp med litt spaghettiform i utgangspunktet, så har følt meg veldig kvinnelig og fin med litt mer former. Tror mange sliter med tanker rundt kropp og vekt. Men inntrykket mitt er at det er heller sjeldent med de som faktisk nyter. Babytida, derimot, den kan du få billigere av meg 😅 kan ikke fordra oppstykket søvn, og å måtte opp x antall ganger på natt. Så vi er forskjellige 😅 Anonymkode: 2c6bc...2c4 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #16 Skrevet 28. juli 2022 Mellom morgenkvalmen og 6 mnd var det kos, men etter det var det ille. Men jeg kjenner jo damer som ikke hadde noen problemer eller ubehag, så det går jo .....Eller kanskje man føler at man "må" si at det ikke var kjipt? 😄 Følte litt at ingen hadde fortalt meg sannheten om graviditet. Eller om fødsel. Alt er helt perfekt! Jeg har bare ikke fødekropp Ikke fikk jeg til amming heller. Men det gjør jo "alle". Kjente meg udugelig. Anonymkode: 72410...5a0
Svartfugl Skrevet 28. juli 2022 #17 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kanskje de mener «nyt den siste tiden før baby snur livet opp-ned». Men nei - jeg er godt uti i 2. trimester og har kun kjent på «å nyte» det en dag eller to, hvor formen har vært God og jeg har kjent veldig på en glede og forventning til gutten som skal komme. Stort sett klarer jeg ikke fatte og begripe at jeg faktisk skal få en unge, jeg gruer meg til fødsel, er på uvi-behandling nr. 4, sliter med rygg og bekken etter 100 meters gåing og må på do 3 ganger om natta. Jeg blir heller ikke helt venn med denne voksende magen som jeg alltid har prøvd å redusere før i livet. Så hva er det å nyte?🙈😂 Tenkte senest i går at dersom vårt nå uplanlagte graviditet skulle ende galt, er det jo nesten dumt å ikke bare prøve på nytt igjen med en gang, ettersom vi har skaffet masse utstyr, flytter til større leilighet og legger livet helt om. Samtidig frister det så minimalt å skulle frivillig gå inn i en ny graviditet😂 Anonymkode: 8ee40...dce Huff, leit å less at du har så mange plager. Skjønner godt at uvix4 ikke nytes, nei... 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #18 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg nøt begge mine graviditeter! Er nok av de som kjenner seg litt "hel" som gravid. Liker å kjenne spark, og at det lever et lite vesen inni meg. Har sovet godt, hatt god appetitt, og vært lite plaget fysisk. Tror det med de fysiske plagene er det viktigste. Heller ikke kjent på psykiske plager, som mange gjør, som overdreven angst og lignende. Har også en kropp med litt spaghettiform i utgangspunktet, så har følt meg veldig kvinnelig og fin med litt mer former. Tror mange sliter med tanker rundt kropp og vekt. Men inntrykket mitt er at det er heller sjeldent med de som faktisk nyter. Babytida, derimot, den kan du få billigere av meg 😅 kan ikke fordra oppstykket søvn, og å måtte opp x antall ganger på natt. Så vi er forskjellige 😅 Anonymkode: 2c6bc...2c4 Så fint at du har den opplevelsen. 😊Jeg våkner x antall ganger om natta allerede, så dår vel øvd meg til baby kommer da.😅 Anonymkode: 0dfab...264
Anim92 Skrevet 28. juli 2022 #19 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så fint at du har den opplevelsen. 😊Jeg våkner x antall ganger om natta allerede, så dår vel øvd meg til baby kommer da.😅 Anonymkode: 0dfab...264 Haha det her tenker jeg også! Opp flere ganger om natten for diverse nå, så er jeg vant til det når baby kommer 😂
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #20 Skrevet 28. juli 2022 Jeg nøt selvfølgelig ikke halsbrannen, de urolige bena, det vonde bekkenet eller den kroniske tette nesa. Herregud så jævlig. Heller ikke svangerskapsdiabetesen og etterhvert svanskerskapforgiftningen. Men jeg nøt svangerskapet. Det var så gøy! Skulle gjerne vært gravid mange ganger. Tung på slutten, absolutt, men herregud for en flott tid. Å kjenne babyen bevege seg, spark, å lure på hvem som er inni der og knytte seg til babyen. ❤️ Savner å være gravid, trist å vite at jeg aldri skal være det en gang til. Anonymkode: df545...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå