AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Jeg er 32 år, har hatt omsorgen for to barn alene i 14 år. Jeg kom sent ut i arbeidslivet dessverre, men startet som vikar i helsevesenet i 2016 og har jobbet meg opp en del tusen timer der. Har hatt noe tid innimellom uten jobb, og ingenting fast. Har også tatt alle fellesfagene vg1 og vg 2 for fagutdanning ( ikke studiekompetanse ) utenom mattematikk. I alle fagene gikk jeg karakter 5. Jeg har ikke bestått en fagutdanning altså, bare fellesfagene for det som sagt, minus matte. Har jeg muligheten til å søke opptak med realkompetanse? Jeg søker på nett, men blir ikke helt klok på dette 🤷♀️ Anonymkode: e7856...66d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/andre-veier-til-opptak/realkompetanse/ Klarer du ikke å lese og oppfatte informasjonen i denne linken er høyere studier neppe en god ide. Anonymkode: d5c7d...486 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Det går ikke an å svare på, du må søke og så gjør de en individuell vurdering. Jeg tenker at du har en god mulighet. Du kan også ta fag etter 23/5. Da er du sikret studiekompetanse. For du tenker på studier om ett år? Anonymkode: a614e...f31
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/opptak-uhg/andre-veier-til-opptak/realkompetanse/ Klarer du ikke å lese og oppfatte informasjonen i denne linken er høyere studier neppe en god ide. Anonymkode: d5c7d...486 Kutt ut. Anonymkode: a614e...f31
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kutt ut. Anonymkode: a614e...f31 Det er jo sant. Klarer man ikke å lede og forstå såpass enkel og godt forklart informasjon burde man revurdere høyere studier. Hvis ikke TS skal bli sykepleier da. Anonymkode: d5c7d...486 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Realkompetanse til hva da? Hvilken utdanning tenker du på? Selv med realkompetanse (som neste ingen kommer inn på) så må man f.eks inneha fagkravene, som norsk og matte med minst 3 i karakter for sykepleien. Det er bedre at du kvalifiserer deg etter 23/5 regelen. Anonymkode: 09b1d...e6f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå