AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Min har steget til det dobbelte av hva jeg satte inn i april. Var ikke en stor sum. Men hadde jeg satt inn 100.000 hadde det vært 200.000 nå. Så hva skjer når du overfører dette til din bankkonto? Hvor mye trekkes man i skatt? Anonymkode: c6413...10f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Man trekkes ikke skatt. Du må selv rapportere hva du har tjent neste år når selvangivelsen kommer. Så beregner skatteetaten hva du skal betale inn. Så legg av penger til det. Hvis du velger å ikke si noe, så risikerer du at de oppdager deg på annen måte, og da vanker det straffeskatt og i verste fall fengsel. Anonymkode: 38319...077
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Straffeskatt er ikke smågreier. En gang for noen år siden fikk jeg en etterbetaling fra svenske myndigheter på 13 000 kr. Siden det kom fra staten, trodde jeg det var noe skattesamarbeid mellom svenske og norske myndigheter, og at det allerede var trukket skatt. Så ikke for meg at man skal betale dobbelt med skatt heller (både til Sverige og så til Norge etterpå). Så jeg tok de 13 000 kronene i god tro. Flere år senere kom det plutselig et brev fra skattemyndighetene. De hadde tatt en stikkprøve og funnet de 13 000 kronene. De belastet meg med straffeskatt for manglende skatteinnbetaling. Hvor mye var skattekravet jeg fikk på? Du vil ikke tro det. Nesten 13 000.... de tok altså alt sammen! Anonymkode: 04adc...35e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Man trekkes ikke skatt. Du må selv rapportere hva du har tjent neste år når selvangivelsen kommer. Så beregner skatteetaten hva du skal betale inn. Så legg av penger til det. Hvis du velger å ikke si noe, så risikerer du at de oppdager deg på annen måte, og da vanker det straffeskatt og i verste fall fengsel. Anonymkode: 38319...077 Må man opprette sånn selvstendig næringsdrivende opplegg for det?! Har hatt det før og det er noe styr hver gang jeg skal føre inn hva jeg har tjent og betalt! Er det virkelig ingen annen måte å gjøre på? Anonymkode: c6413...10f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Straffeskatt er ikke smågreier. En gang for noen år siden fikk jeg en etterbetaling fra svenske myndigheter på 13 000 kr. Siden det kom fra staten, trodde jeg det var noe skattesamarbeid mellom svenske og norske myndigheter, og at det allerede var trukket skatt. Så ikke for meg at man skal betale dobbelt med skatt heller (både til Sverige og så til Norge etterpå). Så jeg tok de 13 000 kronene i god tro. Flere år senere kom det plutselig et brev fra skattemyndighetene. De hadde tatt en stikkprøve og funnet de 13 000 kronene. De belastet meg med straffeskatt for manglende skatteinnbetaling. Hvor mye var skattekravet jeg fikk på? Du vil ikke tro det. Nesten 13 000.... de tok altså alt sammen! Anonymkode: 04adc...35e Det der er bare fordi de skal ha alt! Jeg tror mer og mer på eliten. De sitter med all inntekten og vi andre skal bare fly rundt som maur på gulvet. Men får jeg straffeskatt så lenge jeg ikke fører de inn på kontoen min da? Anonymkode: c6413...10f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Må man opprette sånn selvstendig næringsdrivende opplegg for det?! Har hatt det før og det er noe styr hver gang jeg skal føre inn hva jeg har tjent og betalt! Er det virkelig ingen annen måte å gjøre på? Anonymkode: c6413...10f Nei må ikke opprette noe som helst. Bare husk å sette av penger til skattekravet neste år. Bedre å sette av litt for mye enn litt for lite. Anonymkode: 38319...077
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 Spiller ingen rolle hvordan du setter av pengene. Det kan godt være kontanter under dyna. Bare ikke vær blakk når kravet blir beregnet neste år. Anonymkode: 38319...077
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det der er bare fordi de skal ha alt! Jeg tror mer og mer på eliten. De sitter med all inntekten og vi andre skal bare fly rundt som maur på gulvet. Men får jeg straffeskatt så lenge jeg ikke fører de inn på kontoen min da? Anonymkode: c6413...10f Har ingen ting å si om pengene er overført til kontoen din eller om de fremdeles står på en exchange (ikke lurt), eller om du har spilt bort pengene i Vegas. Det sekundet du har solgt med gevinst, er du pliktig til å rapportere det i neste års skattemelding, og da vil du skatte av gevinsten (restskatt, hvis du ellers hadde gått i null). Husk at tap på krypto også gir rett til skattefradrag. Men hvordan har du klart å få 100% gevinst på BTC siden april? Har du tradet? BTC har ikke gått 100% siden april. Husk at det må regnes ut skatt for hver eneste kjøp/salg, det er ikke som en ASK. Anonymkode: 7d0ca...9e8
Gjest HegeMarie Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min har steget til det dobbelte av hva jeg satte inn i april. Var ikke en stor sum. Men hadde jeg satt inn 100.000 hadde det vært 200.000 nå. Så hva skjer når du overfører dette til din bankkonto? Hvor mye trekkes man i skatt? Anonymkode: c6413...10f Din Bitcoin må være veldig spesiell om den har steget til det dobbelte i en tid hvor andre Bitcoins har sunket til det halve 😄
EMG Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/rapportering-og-bransjer/bransjer-med-egne-regler/internett/skatt-mva-virtuell-valuta/
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har ingen ting å si om pengene er overført til kontoen din eller om de fremdeles står på en exchange (ikke lurt), eller om du har spilt bort pengene i Vegas. Det sekundet du har solgt med gevinst, er du pliktig til å rapportere det i neste års skattemelding, og da vil du skatte av gevinsten (restskatt, hvis du ellers hadde gått i null). Husk at tap på krypto også gir rett til skattefradrag. Men hvordan har du klart å få 100% gevinst på BTC siden april? Har du tradet? BTC har ikke gått 100% siden april. Husk at det må regnes ut skatt for hver eneste kjøp/salg, det er ikke som en ASK. Anonymkode: 7d0ca...9e8 Jeg har ikke kjøpt. Jeg har bare satt inn på Firi. Anonymkode: c6413...10f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min har steget til det dobbelte av hva jeg satte inn i april. Var ikke en stor sum. Men hadde jeg satt inn 100.000 hadde det vært 200.000 nå. Så hva skjer når du overfører dette til din bankkonto? Hvor mye trekkes man i skatt? Anonymkode: c6413...10f Jeg kan nok om bitcoin til å vite at det ikke kan stemme. I april var 1 bitcoin verdt det dobbelte av hva den er verdt i dag. Anonymkode: cc6c1...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå