AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #21 Del Skrevet 29. juli 2022 Ved en spiseforstyrrelse så er det jo mental sult og ikke nødvendigvis fysisk så de pillene vil ikke ha fungert,men nå vil du aldri få den resepten så sånn sett så er det ikke en aktuell tematikk Anonymkode: aa896...5bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #22 Del Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): men nå vil du aldri få den resepten Det var jo veldig skråsikkert da. Hvordan kan du vite det? Anonymkode: a59d2...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 30. juli 2022 #23 Del Skrevet 30. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 15.50): Har tenkt på det i mange år. Men jeg elsker mannen min, familien vår og livet vårt sammen. Men ikke alkoholforbruket hans og hvordan det påvirker meg. I perioder drikker han lite/ingenting og da har vi det ekstremt bra. Men jeg sliter like mye med mat og tankene rundt det fordi. Det er fryktelig slitsomt. ts Anonymkode: a59d2...8dc Altså, det er mannen din som er utfordringen her. Du trenger ikke Saxenda - han trenger rehab og møter hos AA. Ser du ikke det syke i at papp drikker og mamma må på dyre medisiner fordi hun får spiseforstyrrelse av pappas alkoholisme? Hva skal barna ta da? Antidepressiva? Men, om du trenger medikamentell hjelp fordi du er deprimert så benyttes ofte Fluoxetin til personer med spiseforstyrrelser. Det vil dog ikke hjelpe noe når du vil bo sammen med triggerne. Endret 30. juli 2022 av DundreMilfin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 30. juli 2022 #24 Del Skrevet 30. juli 2022 Ryddet for brudd på denne regelen: * Det er ikke tillatt å signere som helsepersonell/ yrkestitler innenfor helsesektoren. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2022 #25 Del Skrevet 5. august 2022 Jeg er 30 år og har hatt spiseforstyrrelse (overspising/anoreksi) siden tidlig tenår. Har vært overvektig hele livet, og gått opp og ned de samme kg med "hjelp" av dietter og tabletter. Jeg var hos fastlegen for noe helt annet, da han spurte om vekten min. Jeg opplyste om min vekt, vel vitende om at nesten 100 kg er for mye, og sa at jeg jobber med saken. Da foreslo fastlegen Mysimba, uten å vite om min spiseforstyrrelse. Jeg sa selvfølgelig ja takk til resept. Dette har blitt et nytt liv for meg!! Alt tankekjør rundt mat er helt borte! Jeg spiser "normal" mat, vanlig husmannskost, det samme som de andre i familien og alle andre. Jeg spiser samme mengde som de normalvektige rundt meg, og søtsuget er borte. Humøret er mye bedre, og vekten går nedover uten at jeg strever for det. Er jo sånn at selv om man ikke skal slanke seg med spiseforstyrrelse, så trenger kroppen å gå ned i vekt når den er overvektig (i mitt tilfelle fedme på slutten). Anonymkode: b3655...0d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå