Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet til en ny by med typen min fordi han skal studere her. Saken er bare at jeg har flyttet fra familie, venner og alt jeg kjente og nå sitter jeg egentlig bare hjemme en hel dag uten å være i kontakt med så mange mennesker annet enn over tlf. Har ingen venner her enda fordi vi flyttet ganske nylig, og har nesten nettopp «kommet på plass». 
Grunnen til at jeg flyttet hit med han er fordi vi har hatt et langdistanseforhold i et år da han var i millitæret, og jeg vil ikke ha det lenger, blir faktisk dårlig bare av tanken på det(takler det ikke så bra).

mitt spørsmål er hvordan kan jeg komme meg ut å bli kjent med noen her? Jeg skal ikke begynne på skole her enda så det er ikke et alternativ via skolen. Jeg pleier ikke å slite med å få meg venner, men nå føler jeg faktisk at det er litt vanskelig.

Anonymkode: bf4c9...c4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må du ta ansvaret for selv.

Regner med du skal jobbe?

Anonymkode: 358fb...251

Skrevet

Håper du skal ta til deg noe som jobb eller skole etterhvert slik at du får bygget ditt eget nettverk. Det kommer til å bli veldig ensomt for deg, hvis du skal være helt avhengig av samboeren din. 

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg i det minste et kurs eller en aktivitet eller noe du kan delta på, der du møter andre. 

Anonymkode: 91e92...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Da burde du begynne med sport / idrett / gym /trening / hobby hvor du treffer folk. 

Gå på et kurs, start med noe du har lyst til å lære. 

Anonymkode: a8e2c...93d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

det er jeg fullt klar over, det var ikke det svaret jeg var ute etter. Jeg lurte på om det var noe tips til hva jeg evt kunne deltatt på:) 

skal jobbe, men begynner ikke enda.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da burde du begynne med sport / idrett / gym /trening / hobby hvor du treffer folk. 

Gå på et kurs, start med noe du har lyst til å lære. 

Anonymkode: a8e2c...93d

Takk! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er dette for et svar? 😂

Anonymkode: 8614b...bb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er dette for et svar? 😂

Anonymkode: 8614b...bb0

At man må ta ansvar for eget liv, må klarer å forstå såpass selv hvordan du bygger nettverk med mennesker. Da må man oppsøke mennesker, hvor dette skjer klarer man finne ut av selv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At man må ta ansvar for eget liv, må klarer å forstå såpass selv hvordan du bygger nettverk med mennesker. Da må man oppsøke mennesker, hvor dette skjer klarer man finne ut av selv.

Hvorfor skriver du her hvis du ikke har noe svar? Det er mye som er ansvaret til en selv, men det er lov å spørre om tips for å kanskje sette i gang tankeprosessen. Du vet heller ikke bakgrunnen til personen, og vi er på et forum der det er meningen å stille spørsmål og svare på spørsmål. Kanskje personen ville nå ut til noen som er i samme situasjon som kunne kommet med noe også, hvem vet. 
Det provoserer meg bare at sånne som deg ikke kan la være å skrive hvis du ikke har noen tips å komme med som personen lurer på :) han/hun vet nok at det er eget ansvar

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

wow, hyggelig du! 

Jeg er sikker på at TS har gjort sine tanker rundt dette selv, men når man spør andre om råd så kan det dukke opp ting som hen ikke har tenkt på eller visst noe om. 

F.eks visste ikke jeg om Hey girl! gruppene på fb før nylig. De gruppene  er en super måte for mange å bli kjent med nye folk på 🙂 

Anonymkode: 53398...994

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...