AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Jeg er helt aleine å takler det ikke bra. Hvordan takler dere det? Noen tips? Får litt lyst å dø avertil 🤪 ikke at jeg har planer om det men kjenner at det ligger i hode mitt hele dagen Anonymkode: dd260...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Må si som rulle😌 det er lurt å bli medlem av et eller annet hobbyaktig🙃 Jeg føler med deg. Jeg er også mye alene selv om jeg har samboer. Men jeg har fått barn nå, så det hjelper masse. Jeg elsker å bruke tid på babyen min! Jeg bruker tiden ellers på skole, jobb, hobby. Sørger for å ha noen gjøre hver dag, legger planer. Så drømmer jeg om store ting jeg vil prøve å få til i livet😍 så er jeg stadig på jakt etter nye bekjentskaper. Jeg skriver også her inne en god del🤓 Og deler følelsene mine med andre i samme situasjon. Jeg furter også en del og er bitter på de som alltid er opptatt, men som ikke tåler å høre at det er ugreit å bli satt til siden «på vent» som venn.. (jeg er ikke en som er masete for å si det sånn..jeg treffer familien noen få ganger i året, og vennene mine har jeg ikke sett på snart 10 år) men dette er i perioder, og så tar jeg meg sammen og prøver å tenke på noe annet. Men jeg lar meg selv få lov til å børe litt sint på de, fordi det er ugreit å være meg, og det hjelper å få blåst litt fra seg😂 Anonymkode: 0b477...2e3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Hva mener du med helt alene? Jobber du? Studerer? Anonymkode: bca3c...4b0
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Join et online multiplayer-spill, og finn en gruppe til det spillet på Facebook eller Discord. Anonymkode: 78933...26c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Må si som rulle😌 det er lurt å bli medlem av et eller annet hobbyaktig🙃 Jeg føler med deg. Jeg er også mye alene selv om jeg har samboer. Men jeg har fått barn nå, så det hjelper masse. Jeg elsker å bruke tid på babyen min! Jeg bruker tiden ellers på skole, jobb, hobby. Sørger for å ha noen gjøre hver dag, legger planer. Så drømmer jeg om store ting jeg vil prøve å få til i livet😍 så er jeg stadig på jakt etter nye bekjentskaper. Jeg skriver også her inne en god del🤓 Og deler følelsene mine med andre i samme situasjon. Jeg furter også en del og er bitter på de som alltid er opptatt, men som ikke tåler å høre at det er ugreit å bli satt til siden «på vent» som venn.. (jeg er ikke en som er masete for å si det sånn..jeg treffer familien noen få ganger i året, og vennene mine har jeg ikke sett på snart 10 år) men dette er i perioder, og så tar jeg meg sammen og prøver å tenke på noe annet. Men jeg lar meg selv få lov til å børe litt sint på de, fordi det er ugreit å være meg, og det hjelper å få blåst litt fra seg😂 Anonymkode: 0b477...2e3 Her kommer de igjen, de med samboer OG barn, og sier de er mye alene. Anonymkode: 83e07...b88 13 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Jeg er også helt alene. Kjenner så altfor godt til situasjonen. Har kun ei venninne men hun forduftet når hun fikk seg kjæreste. Har ingen kontakt med familie og ble singel i forrige uke. Så da er det bare meg. Jeg prøver å ha små prosjekter hjemme, maler litt, prøver å trene mer. Blir en del serier og tv tid - det må jeg innrømme. Nå jobber jeg med å akseptere situasjon for det den er. Jeg ønsker ikke å leve alene men samtidig må jeg prøve å akseptert at det er slik for å ikke bare gråte og føle meg trist over situasjonen. Anonymkode: 08e43...8c7 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her kommer de igjen, de med samboer OG barn, og sier de er mye alene. Anonymkode: 83e07...b88 Du vet vel ingenting om min samboer. Det er absolutt mulig å være aleine og ensom med samboer.. Anonymkode: 0b477...2e3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Her kommer de igjen, de med samboer OG barn, og sier de er mye alene. Anonymkode: 83e07...b88 Du vet, det går an å føle seg ensom og aleine med folk rundt seg også. Anonymkode: 5dc40...bdc 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva mener du med helt alene? Jobber du? Studerer? Anonymkode: bca3c...4b0 Ung uføre, ikke venner ikke jobb ikke kjæreste ikke familie ingenting. Anonymkode: dd260...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ung uføre, ikke venner ikke jobb ikke kjæreste ikke familie ingenting. Anonymkode: dd260...c9a Ung ufør, mener du vel? Anonymkode: 4550c...01c 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ung uføre, ikke venner ikke jobb ikke kjæreste ikke familie ingenting. Anonymkode: dd260...c9a Gjør noe med det. Hva som helst av sosialt egentlig 😊 Anonymkode: 228d4...bf8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Hva er definisjonen her? Jeg har noe familie, men har liten eller ingen kontakt. Har en søster som jeg får god jul hilsen fra, men har ikke snakket med henne siste 7 år, og det er i disse dager 9 år siden sist gang jeg traff henne fysisk. Har også et søskenbarn, som jeg er i kontakt med en gang i halvåret, maks. Tror det er få mennesker som har mindre kontakt med andre enn meg..men har kollegaer da, men ingen jeg kjenner godt. For min del handler det om å finne på ting som gir meg glede. På sommeren har jeg ei lita hytte hvor jeg er, og hvor jeg har noen små oppussingsprosjekter. Jeg kan jobbe hjemmefra, så på hytta har jeg 1 måned jeg jobber, og 1 måned med ferie. Trives godt med det. Har gjennom årene vært noen tanker om å flytte dit på heltid, men er litt mer sommerhytte, enn helårshytte. I tillegg er omgivelsene det samme, så helt dødt her utenfor sommersesongen. Hjemme går jo dagene greit unna med jobb. I helgene handler det om å gjøre noe som jeg trives med. Er det greit vær, prøver jeg å komme meg litt ut, er glad i å gå. Går gjerne i års-sykluser. På høsten leser jeg mye, med tiden lytter jeg en del til podcaster. På vinteren litt mye TV. På våren kjører jeg mye tur. Langturer, hvor jeg noen ganger overnatter på hotell. Bruker en del tid på mat, spiser ordentlig middager i helgene, med noe godt i glasset til. Av og til, men blir for sjeldent, så ut å spise, kino, eller et og annet arrangement. Hadde en hobby for noen år siden der jeg traff litt folk, men det er dessverre ingen virksomhet i den aktiviteten i dag. Kanskje viktigst, når ensomhetstankene kommer, så har jeg lært meg at lar jeg de ta overhånd, jo passivere blir jeg. Så når de kommer, det gjør de med ujevne mellomrom, så er det mitt signal på at nå må jeg tvinge meg selv til å finne på noe. Tar ofte en langtur med bilen når slikt kommer over meg. Anonymkode: 0d265...3fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ung uføre, ikke venner ikke jobb ikke kjæreste ikke familie ingenting. Anonymkode: dd260...c9a Har du ingen kontakt med familie heller? Anonymkode: 3d250...4ee
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Det går fint, på jobb har jeg kollegaer i 8timer. Etterpå klarer jeg meg fint. Jeg har også endel bekjente jeg møter via aktiviterer. Men kaller det ikke venner, fordi vi møtes ikke utenom. Liker dette godt, å styre mitt eget liv. Man lærer mye underveis i livet, også gått gjennom alvorlig sykdom på egenhånd. Ble sterke av det også mentalt, fikk god trøst hos sykepleiere. Anonymkode: 79fbe...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Kan vi ikke danne en ensomhetsklubb vi ensomme da, det er da alltid hyggeligere å være ensom sammen🥰 Anonymkode: 0b477...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #16 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 13.44): Jeg er helt aleine å takler det ikke bra. Hvordan takler dere det? Noen tips? Får litt lyst å dø avertil 🤪 ikke at jeg har planer om det men kjenner at det ligger i hode mitt hele dagen Anonymkode: dd260...c9a Da er vi to 🙈☺️ Singel og i 40 årene. Enebarn og har kun en forelder som lever. Har lite nettverk ellers. De få vennene jeg har har egne familier, så det begrenser seg hvor mye sosialt samvær vi kan ha. Sitter alene hver helg og hver dag etter jobb. Har fine kollegaer, men de er ikke nære venner av meg. Føler meg helt normal, men har bare ikke det sosiale nettverket og vennegjengen jeg så gjerne skulle hatt. Besøker min forelder ett par ganger i uken, ellers er det lite som skjer. Vet at jeg er min egen lykke smed, men det er vanskelig til tider. Nå har jeg 3 uker sommerferie. Er på dag 4 og holder på å kjede meg ihjel. Dette er ikke ment som klaging, men realiteten av hvordan ting er og føles for noen. Anonymkode: d5df8...bb2
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #17 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 13.44): Jeg er helt aleine å takler det ikke bra. Hvordan takler dere det? Noen tips? Får litt lyst å dø avertil 🤪 ikke at jeg har planer om det men kjenner at det ligger i hode mitt hele dagen Anonymkode: dd260...c9a Jeg har dårlig med familie og en periode hadde jeg dårlig med venner også. I de årene fungerte det med en mengde trening og veldig sosial jobb. På sikt så jeg det at å starte på nytt en annen plass var best. Ny start, ny jobb, nytt bosted førte til mange nye og fine bekjentskap. Anonymkode: 5aae3...609 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #18 Skrevet 2. august 2022 Er ung ufør og uten familie, eneste jeg har er min voksne sønn men han er autist og psykisk utviklingshemmet. Har nesten ikke venner heller. Føler meg ensom. Har søkt om støttekontakt. Anonymkode: 9bd05...326 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #19 Skrevet 2. august 2022 Jeg har bare lært meg å godta at folk ikke liker meg, har prøvd å jobbe med meg selv gjenon de siste 15 årene, vært hos psykologer, prøvd å finne ut hva som er feil med meg - måtte til slutt innse at jeg bare er den personen folk automatisk ikke liker. Det tok tid å akseptere og lære meg å leve med det, men det er pent lite jeg kan gjøre på dette punktet. Familien min bor i utlandet, så ser dem kanskje en gang hverandre år. Finn deg nonen hobbyer, ta en dag om gangen og lær deg sakte men sikkert å trives med å være alene. Anonymkode: 15b75...a46 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2022 #20 Skrevet 2. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 21.56): Du vet, det går an å føle seg ensom og aleine med folk rundt seg også. Anonymkode: 5dc40...bdc Ja det går ann å føle det, men du ER jo ikke det. Det er to vidt forskjellige ting. Anonymkode: 83e07...b88 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå