Gå til innhold

Hvis mannen ikke vil ha barn, men gir deg tillatelse til å bli gravid med en annen mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han vil ta vare på barnet som sitt eget, men vil bare ikke være biologisk far. Ville du synes det var en grei deal? Eller må du ha barnet med akkurat denne mannen?

Anonymkode: e420c...dac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit. Men hadde valgt donor, ikke utført samleie med en venn eller tilfeldig mann.

Anonymkode: 7f9b1...ceb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit. Hvorfor skal han «være far» uten å være det på papiret? Han ser etter en lettvint løsning for å bare kunne stikke av uten å få konselvenser for det i form av barnebidrag etc. 

Anonymkode: 58060...92d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på årsaken, kjenner til noen som ikke vil gi dårlige genere videre feks… men ville nok gått for donor heller da. 

Anonymkode: 8c270...e69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om dere er gift eller samboende og han er med på fødselen, vil han normalt sett ende opp som barnets juridiske far på papiret. 
Så da må det jo være at det er noen gener han ikke ønsker å føre videre da? (Men hvordan garantere at en donorfar ikke har samme type genetiske utfordringer?)

Anonymkode: b27d6...d5e

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Om dere er gift eller samboende og han er med på fødselen, vil han normalt sett ende opp som barnets juridiske far på papiret. 
Så da må det jo være at det er noen gener han ikke ønsker å føre videre da? (Men hvordan garantere at en donorfar ikke har samme type genetiske utfordringer?)

Det stilles kriterier til donorer, kan jo dukke opp ukjente ting men. 

så lenge mannen står som far på papiret og tar ansvaret synes jeg det er meget oppegående å ikke ønske å videreføre dårlige gener. 

Hvis det er for å unngå ansvar, så må han forklares at det funker ikke sånn😂

Endret av Tone83
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om man kjøper donorsæd profesjonelt er donor testet for en rekke genetiske ting.

Her har min mann en diagnose han ikke vil bringe videre og mange ulike plager «i slekta» som inntreffer tidlig i livet. Derfor vil ikke min mann ha egne biologiske barn.

Anonymkode: dfe71...075

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om man kjøper donorsæd profesjonelt er donor testet for en rekke genetiske ting.

Her har min mann en diagnose han ikke vil bringe videre og mange ulike plager «i slekta» som inntreffer tidlig i livet. Derfor vil ikke min mann ha egne biologiske barn.

Anonymkode: dfe71...075

Da ville jeg gått for donor - helt legitim grunn hos mannen synes jeg. Evt adopsjon

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...