Gå til innhold

Mensensmerter graviditet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Fant nettopp ut at jeg er gravid, er i ca uke 5. Har hele tiden trodd at mensen bare var forsinka fordi jeg har gått rundt med typiske "mensensmerter" som jeg pleier å få rett før jeg får mensen. Noen ganger kjennes det ut som litt kraftige smerter også, har liksom vondt helt nederst i magen og det kjennes ut som det nesten gjør vondt på selve tissen også (innvendig) Jeg blør ingenting annet enn bittelitt spotting etter vi hadde samleie, er dette normalt? Hvis dere har opplevd det, hvor lenge varte det? Kjenner det er skikkelig ubehagelig, jeg er en av de som har veldig mye smerter når jeg har mensen, og det er liksom ikke særlig milde smerter heller, så det føles som jeg hele tiden går rundt og venter på mens selvom jeg vet at jeg ikke får det..

Anonymkode: 1d634...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er livmor som vokser, og helt normalt :) det er også normalt å oppleve litt blod ved samleie på grunn av skjøre slimhinner, i tillegg til at du har økt blodgjennomstrømming i det området :) 

Anonymkode: 5b252...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 17 uker idag, har hatt smerter i hele uke 16. Var på UL igår og alt er normalt. Det behøver ikke å bety noe. 

Når det er sagt så slet jeg litt i begynnelsen av dette svangerskapet også. 

Anonymkode: 92516...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk mensmurringer veldig tidlig i svangerskapet og trodde mensen var rett rundt hjørnet. Sier murringer fordi jeg aldri er plaget med menssmerter, men det føltes virkelig som om mensen var på vei. Blødde som en foss etter samleie før jeg visste jeg var gravid og trodde mensen hadde kommet, men fattet mistanke da blødningen avtok rett etter, og da fikk jeg positiv test. Spottet litt etter hvert samleie hele 1. trimester pga. skjøre slimhinner som følge av graviditeten. Spottet faktisk litt i starten av 2. trimester også utenom samleie, og da ble jeg skikkelig redd. Heldigvis avtok det, og nå sitter jeg her med en herlig liten gutt på 4 måneder 😊

Anonymkode: 3c8ab...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk også og ventet på mensen, og forventet at den snart skulle komme pga «menssmerter». Når jeg så fant ut i uke 5, og smertene fortsatte var jeg nesten sikker på at jeg kom til å miste🙈 

Men det gav seg rundt uke 7-8, og i dagene jeg 24 uker på vei☺️

Anonymkode: ff447...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil anbefale å følge kvinnelege_gynnekolog   på instagram, hun opplyser så bra om kvinnehelse, svangerskap og fødsel. Menssmerter under svangerskap er normalt og kommer av at livmor vokser og ligament strekker seg😄

Anonymkode: 7ed28...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Helt normalt. Heter ligamentsmerter. 

Anonymkode: 9e565...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også det, varte vel av og på i 1,5-2 uker. Ganske vondt ja, våknet av det om natten. Har lite menssmerter til vanlig. 

Anonymkode: fd0c5...a5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevde akkurat det samme, trodde mensen var en uke forsinket. Dritvondt i magen. Nå er jeg i uke 20. 

Anonymkode: b84d9...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og har en del menssmerter. Er 12+1 i dag. Har hatt det ca 1 gang i uken, og når jeg først får vondt, varer det gjerne 1-2 dager 😩 av og på gjennom hele dagen. Jeg blir bekymret når det kommer, og bekymret om det er lenge siden jeg har kjent det 😂🙈 skal på ul mandag, håper alt står bra til med lille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...