Gjest Cid Skrevet 28. juli 2022 #1 Del Skrevet 28. juli 2022 Hvis man blir utestengt permanent, er det på livstid eller bare 3 år? Har hørt rykter om at folk ikke kan bli utestengt mer enn 3 år på grunn av lagring av informasjon osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 28. juli 2022 #2 Del Skrevet 28. juli 2022 Hei, @Cid. Hvis noen sier at du blir permanent utestengt betyr det at du er utestengt for godt. Jeg vet ikke hvor du har hørt disse ryktene men det stemmer altså ikke. Vh Rhodiola, adm. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 28. juli 2022 #3 Del Skrevet 28. juli 2022 Rhodiola skrev (54 minutter siden): Hei, @Cid. Hvis noen sier at du blir permanent utestengt betyr det at du er utestengt for godt. Jeg vet ikke hvor du har hørt disse ryktene men det stemmer altså ikke. Vh Rhodiola, adm. Men hva om de lager en ny bruker etter noen år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 28. juli 2022 #4 Del Skrevet 28. juli 2022 Tenker da på det som ble skrevet i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 29. juli 2022 #5 Del Skrevet 29. juli 2022 Hadde vært greit å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 29. juli 2022 #6 Del Skrevet 29. juli 2022 Hei igjen @Cid. Her henviser jeg videre til retningslinjene som går nærmere inn på det, eller rettere sagt regelpresiseringen: Sitat Lagring av personopplysninger - GDPR Moderatorene modererer Kvinneguiden utfra det til enhver tid gjeldende regelverket. Vi har en legitim rett til å lagre data knyttet til brukere av vår plattform for å kunne drive reell moderering av forumet. Dette innbefatter e-postadressen knyttet til kontoen, IP-adressene kontoen benytter, samt enhet man har logget inn med. Denne informasjonen har kun forumets administratorer tilgang til. Videre vil moderatorene lagre regelbrudd som er fjernet på forumet og samle dem knyttet til en brukerprofil. Dette gjøres for å kunne utføre eventuelle sanksjoner som påminnelser, advarsler og utestengninger. Les mer om dette her. Det er lagt inn en automatisk sletting av følgende: - Alt lagret innhold bestående av regelbrudd som er fjernet fra forumet (og lagret på bruker) eldre enn tre år slettes permament. Dette innebærer at vi kun vil lagre regelbrudd som er nyere enn tre år. - IP-adresser eldre enn 56 uker (392 dager) slettes permanent. - Koblingen mellom AnonymBruker og brukeren som skrev innlegget slettes permanent etter ett år. - I tillegg slettes ulike kontohandlinger, som bytte av enhet eller at brukeren har endret visningsnavn etter tre måneder. Dersom man ønsker innsyn i de lagrede regelbruddene, kan man kontakte forumansvarlig. Kvinneguiden er på https, og har to-faktor-innlogging for moderatorer og administratorer. Du kan lese mer om Klikk.nos personvernregler her. Kanskje det som er viktigst å merke seg for din del er lenken til Klikk.no's personvernregler, som du finner her. Skulle gjerne gitt et mer utfyllende svar men tenker det er best å la dette besvares av en sterkere kilde. Ta gjerne en kikk på regelpresiseringen her. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juli 2022 #7 Del Skrevet 30. juli 2022 Rhodiola skrev (14 timer siden): Hei igjen @Cid. Her henviser jeg videre til retningslinjene som går nærmere inn på det, eller rettere sagt regelpresiseringen: Kanskje det som er viktigst å merke seg for din del er lenken til Klikk.no's personvernregler, som du finner her. Skulle gjerne gitt et mer utfyllende svar men tenker det er best å la dette besvares av en sterkere kilde. Ta gjerne en kikk på regelpresiseringen her. Rhodiola, adm. Så med andre ord så er det ikke mulig for en som er permanent utestengt å lage en ny bruker etter noen år og komme seg unna med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 30. juli 2022 #8 Del Skrevet 30. juli 2022 13 hours ago, Cid said: Så med andre ord så er det ikke mulig for en som er permanent utestengt å lage en ny bruker etter noen år og komme seg unna med det? Jeg tolker det omvendt. Det står jo at de kun lagrer regelbrudd i 3 år og IP-adressen i 56 uker. - Alt lagret innhold bestående av regelbrudd som er fjernet fra forumet (og lagret på bruker) eldre enn tre år slettes permament. Dette innebærer at vi kun vil lagre regelbrudd som er nyere enn tre år. - IP-adresser eldre enn 56 uker (392 dager) slettes permanent. Da kan vel de som er permanent utestengt komme tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juli 2022 #9 Del Skrevet 30. juli 2022 SVK skrev (1 minutt siden): Jeg tolker det omvendt. Det står jo at de kun lagrer regelbrudd i 3 år og IP-adressen i 56 uker. - Alt lagret innhold bestående av regelbrudd som er fjernet fra forumet (og lagret på bruker) eldre enn tre år slettes permament. Dette innebærer at vi kun vil lagre regelbrudd som er nyere enn tre år. - IP-adresser eldre enn 56 uker (392 dager) slettes permanent. Da kan vel de som er permanent utestengt komme tilbake? Det håper jeg virkelig ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løsning Rhodiola Skrevet 30. juli 2022 Løsning #10 Del Skrevet 30. juli 2022 SVK skrev (3 timer siden): Jeg tolker det omvendt. Det står jo at de kun lagrer regelbrudd i 3 år og IP-adressen i 56 uker. - Alt lagret innhold bestående av regelbrudd som er fjernet fra forumet (og lagret på bruker) eldre enn tre år slettes permament. Dette innebærer at vi kun vil lagre regelbrudd som er nyere enn tre år. - IP-adresser eldre enn 56 uker (392 dager) slettes permanent. Da kan vel de som er permanent utestengt komme tilbake? Cid skrev (3 timer siden): Det håper jeg virkelig ikke! Ingenting lagres i mer enn tre år, det gjelder alle webportaler som registrerer og lagrer data - hvis de opererer i henhold til personvernforordringen, eller det som på engelsk forkortes til GDPR (General Data Protection Regulation). Vi har ulike funksjoner og interne rutiner som motarbeider og forebygger problemstillinger som denne. Hva det går ut på går jeg ikke innpå - siden det er snakk om interne rutiner - men hvor det finnes en regel vil det alltid finnes unntak. Det er alltid en realitet at enkelte vil forsøke å omgå utestengelsen - og det er alltid en sannsynlighet at noen vil klare det. Når det gjelder om permanent utestengte kan komme tilbake så hadde det vært virkelighetsfjernt av meg å si at dette aldri har skjedd. Det har garantert skjedd flere ganger. Noe som skal sies er at de forebyggende tiltakene vi gjør ifbm. omgåelse av utestengelse gjør at vi føler oss stødige på det området - og derfor vil jeg si at det på generelt grunnlag er sjeldent at noen slipper unna med omgåelse. Rhodiola, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 30. juli 2022 #11 Del Skrevet 30. juli 2022 Rhodiola skrev (1 time siden): Ingenting lagres i mer enn tre år, det gjelder alle webportaler som registrerer og lagrer data - hvis de opererer i henhold til personvernforordringen, eller det som på engelsk forkortes til GDPR (General Data Protection Regulation). Vi har ulike funksjoner og interne rutiner som motarbeider og forebygger problemstillinger som denne. Hva det går ut på går jeg ikke innpå - siden det er snakk om interne rutiner - men hvor det finnes en regel vil det alltid finnes unntak. Det er alltid en realitet at enkelte vil forsøke å omgå utestengelsen - og det er alltid en sannsynlighet at noen vil klare det. Når det gjelder om permanent utestengte kan komme tilbake så hadde det vært virkelighetsfjernt av meg å si at dette aldri har skjedd. Det har garantert skjedd flere ganger. Noe som skal sies er at de forebyggende tiltakene vi gjør ifbm. omgåelse av utestengelse gjør at vi føler oss stødige på det området - og derfor vil jeg si at det på generelt grunnlag er sjeldent at noen slipper unna med omgåelse. Rhodiola, adm. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juli 2022 #12 Del Skrevet 30. juli 2022 Rhodiola skrev (1 time siden): Ingenting lagres i mer enn tre år, det gjelder alle webportaler som registrerer og lagrer data - hvis de opererer i henhold til personvernforordringen, eller det som på engelsk forkortes til GDPR (General Data Protection Regulation). Vi har ulike funksjoner og interne rutiner som motarbeider og forebygger problemstillinger som denne. Hva det går ut på går jeg ikke innpå - siden det er snakk om interne rutiner - men hvor det finnes en regel vil det alltid finnes unntak. Det er alltid en realitet at enkelte vil forsøke å omgå utestengelsen - og det er alltid en sannsynlighet at noen vil klare det. Når det gjelder om permanent utestengte kan komme tilbake så hadde det vært virkelighetsfjernt av meg å si at dette aldri har skjedd. Det har garantert skjedd flere ganger. Noe som skal sies er at de forebyggende tiltakene vi gjør ifbm. omgåelse av utestengelse gjør at vi føler oss stødige på det området - og derfor vil jeg si at det på generelt grunnlag er sjeldent at noen slipper unna med omgåelse. Rhodiola, adm. Og hvis det skulle skje så kan vi som mistenker at det er samme bruker i ny drakt rapportere det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 30. juli 2022 #13 Del Skrevet 30. juli 2022 SVK skrev (3 timer siden): Tusen takk for svar! Bare hyggelig! Cid skrev (3 timer siden): Og hvis det skulle skje så kan vi som mistenker at det er samme bruker i ny drakt rapportere det? Mer enn gjerne, rapporter heller én gang for mye enn én gang for lite - innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. I tilfeller som det her er det da best å nå ut til admin. Moderatorer har ikke mulighet til å sjekke detaljer ifbm. brukerkontoer. Om det skulle være aktuelt å opprette en henvdelse om dette kan man ikke forvente svar utover en bekreftelse på at vi har registrert at du melder i fra og evt. oppfølgingsspørsmål. Henvendelser i forhold til det her bør opprettes i underforumet Private henvendelser til administrator. Hvis man av en eller annen grunn ikke ønsker å gjøre det sender man en privat melding til admin - du finner en komplett liste over forumets administratorer her. Rhodiola, adm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cid Skrevet 30. juli 2022 #14 Del Skrevet 30. juli 2022 Takk for svar på alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 30. juli 2022 #15 Del Skrevet 30. juli 2022 Cid skrev (1 minutt siden): Takk for svar på alt Bare hyggelig. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå