Fuckman1983 Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Jeg er ikke noen konspirasjonsperson i det hele tatt, men synes World Economic Forum virker litt guffent jo mer jeg leser om det. Wikipedia beskriver dem slik: The Forum suggests that a globalised world is best managed by a self-selected coalition of multinational corporations, governments and civil society organizations (CSOs),[5][6] which it expresses through initiatives like the "Great Reset"[7] and the "Global Redesign".[8][9] It sees periods of global instability – such as the financial crisis of 2007–2008 and the COVID-19 pandemic – as windows of opportunity to intensify its programmatic efforts. Ser også at de har uttalt seg flere ganger at man bør eie mindre, dele mer osv. (f.eks. ønsker de ikke private biler). Og det virker som at The Great Reset fører til at verden vil styres av en liten elite. Totalitært, kanskje? Det er mest sider som Document.no, Steigan osv som skriver om dette, sider jeg allerede er skeptisk til. Men jeg må innrømme at jeg ikke har lest mye på disse sidene uansett. Med andre ord vet jeg egentlig ikke hva jeg skal tenke og føle rundt dette. Er det grunn til bekymring eller ikke? Om jeg skal gjette er svaret kanskje både ja og nei, for sannheten ligger ofte et sted i midten 2 1
Capt. Obvious Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Fint at man forbruker litt mindre for så vidt, men det er likevel skeptisk til en del av det. Det å eie mindre - at alle skal leie alt, alt fra tjenester til egen bolig er en fattigdomsfelle, så man må ikke la seg lure. 3
Hatsumomo Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 (endret) Det er vel et forum/panel, som sier hva de mener og ønsker for fremtiden, som kommer med forslag til ditt og datt til verdensledere. Verden er styrt av ulike ledere i mange land, noen vil høre, andre vil ikke. Noe vil kanskje gå igjennom på ett eller annet tidspunkt, annet ikke. VIrker å være mange "kokker" og det som kjent, blir det søl av. Endret 28. juli 2022 av Hatsumomo 1
Gjest Optimo Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 Entern skrev (Akkurat nå): WEF er en meget skremmende organisasjon, ja. Fordi?
Fuckman1983 Skrevet 28. juli 2022 Forfatter #6 Skrevet 28. juli 2022 Ser enkelte hevder WEF ønsker den såkalte New World Order, og det er mulig noen av dem gjør det. Men husker jeg så en dokumentar om det som var laget sent på 90-tallet, og ifølge dem skulle vi alle vært slaver allerede nå 😂 Jeg vet ikke nok om WEF egentlig, men leste for noen dager siden at de ønsker å kvitte seg med alle private biler. Og da ble jeg skeptisk til dem. Men om utsagnet deres er tatt ut av sammenheng, vet jeg ikke. Har ikke hatt tid til å undersøke. 1
Gjest Nimbus2000 Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 (endret) Fuckman1983 skrev (5 timer siden): Jeg vet ikke nok om WEF Slik jeg har forstått det er WEF et forum hvor ekstremt rike mennesker, toppolitikere og sjefer i de store selskapene kommer sammen og snakker sammen. Dette er dermed eliten fra hele verden og fra både privat næringsliv og fra myndighetene. Det er vel nærmest umulig at alle skal bli enige om noe som helst og ingen kommer nok til å forplikte seg til noe. Endret 28. juli 2022 av Nimbus2000
Enda en tulling Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Fuckman1983 skrev (8 timer siden): Ser enkelte hevder WEF ønsker den såkalte New World Order, og det er mulig noen av dem gjør det. Men husker jeg så en dokumentar om det som var laget sent på 90-tallet, og ifølge dem skulle vi alle vært slaver allerede nå 😂 Jeg vet ikke nok om WEF egentlig, men leste for noen dager siden at de ønsker å kvitte seg med alle private biler. Og da ble jeg skeptisk til dem. Men om utsagnet deres er tatt ut av sammenheng, vet jeg ikke. Har ikke hatt tid til å undersøke. Det er ikke bare biler, de ønsker ikke at man skal eie noe som helst, bare leie. Men et sted må de vel begynne, biler, og så landbrukseiendom i Nederland. Men nå er det vel helst Hvermansen som ikke skal eie noe, for hvem eier ellers de tingene som er til leie? "Welcome To 2030: I Own Nothing, Have No Privacy And Life Has Never Been Better" https://www.forbes.com/sites/worldeconomicforum/2016/11/10/shopping-i-cant-really-remember-what-that-is-or-how-differently-well-live-in-2030/ Denne lå lenge ute på WEF's egne hjemmesider og vakte en del oppstandelse. Finner den ikke igjen nå så de har kanskje tatt den ned, men som man ser, har Forbes iallfall en kopi. Den er hva folk sikter til når de sier "You'll own nothing and be happy", altså en viss omskrivning av den opprinnelige tittelen men innholdet er jo stort sett det samme. Noen vil sikkert syns denne framtidsvisjonen er helt fantastisk. Et slags anarkistparadis der man ikke trenger å jobbe, og ting bare kommer. Men det er fordi de er naive drømmere uten evne til konsekvenstenkning, akkurat som forfatteren, den danske politikeren Ida Auken. Det er noe uklart i denne historien hvem/hva som eier noe, og hvem/hva som styrer i dette samfunnet, Men en må jo spørre seg hvilke insentiver disse vil ha for å opprettholde dette leiesystemet. Og hvordan disse leieobjektene er tenkt å fordeles. Skal det være gratis og fritt fram? Kvoter? Liksom-penger? For noen penger med egentlig verdi er det vanskelig å se for seg, da befolkningen jo hverken har arbeidskraft eller eiendom å tilby. Utleierne eier jo allerede alt og sitter med all makt. Alt de gjør for sine leietakere vil da være av ren veldedighet. I stedet for dette rosenrøde lykkelandet er det langt lettere å se for seg varer av elendig kvalitet, av de simpleste råvarer, leveringer som uteblir i evigheter på grunn av "stor pågang", "teknisk feil" el.l, og alle klager man måtte ha går til en AI som mekanisk gjentar i det uendelige med sukkersøt stemme, "vi vil besvare din henvendelse så fort vi kan, vær tålmodig". Det hele får litt preg av sovjetisk kommandoøkonomi, og det hadde jo sine utfordringer, men der Sovjetunionen i det minste måtte sørge for et visst minimum til befolkningen for å ha arbeidsføre mennesker og unngå masseopprør, trenger ikke dette samfunnet noen arbeidstakere, og med den altomfattende 24/7-overvåkingen vil vel makthaverne kunne kvele ethvert tilløp til opprør.opprør i starten. 1
amit Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 “Let’s be clear the future is not just happening, the future is built by us, a powerful community here in this room. We have the means to impose the state of the world.” — Klaus Schwab, World Economic Forum Wake up people of the world. Your future is being determined by a handful of totalitarians. https://www.globalresearch.ca/world-economic-forums-klaus-schwab-we-have-the-means-to-impose-the-state-of-the-world/5787719 1
Enda en tulling Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 Ellers, om man lurer på hva slags tanker folkene i WEF sysler med, fins det et utall videoer på diverse videoplattformer. Der finner man videoer de selv legger ut fra møtene deres i Davos, men om man ikke orker å pløye seg gjennom alle disse (noen er jo gørr kjedelige) fins det andre videoskapere som har hentet ut de saftige bitene. NB de fleste av sistnevnte er til dels svært kritiske. Men det er det kanskje en grunn til. Selv om man ikke har sansen for WEF's ideer, mener noen at det bare er prat, at de ikke kan, eller vil, sette dem ut i livet. Men spørsmålet er hva som evt hindrer dem. Milliardærklubben mangler iallfall ikke penger. Og grunnleggeren Klaus Schwab skryter selv av at de har klart å få sine folk inn i de fleste regjeringer i verden, så de mangler heller ikke makt akkurat. Da står man igjen med to ting, tafatthet og inkompetanse. Om noe så er det vel det siste som blir deres bane, det bare spørs hvor mye de klarer å rote til for andre før de roter det til for seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-wef-idUSKBN2AP2T0 The WEF does not have a ‘stated goal’ to remove everyone’s private property by 2030. As addressed in previous Reuters fact checks, these claims likely originated from a WEF social media video from 2016 that stated eight predictions about the world in 2030, including: “You’ll own nothing. And you’ll be happy. What you want you’ll rent, and it’ll be delivered by drone.” Danish politician Ida Auken, who wrote the prediction in question, said it was not a “utopia or dream of the future” but “a scenario showing where we could be heading - for better and for worse.” The World Economic Forum does not have a stated goal to have people ‘own nothing and be happy’ by 2030. Its Agenda 2030 framework outlines an aim to ensure all people have access to ownership and control over land and other forms of property. Anonymkode: ce3dc...a42 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 Alltid så mye tøys og konspirasjonssvada som dukker opp når noen tar opp WEF og lignende her. Smått utrolig. Det er ikke mer enn en klubb for rike og mektige folk, det er ikke noen "great reset" eller noe annet slikt idiotisk Illuminati-svada. De har mye ekspertise om en del ting, men synspunktet deres er synspunktet til storkapitalister og verdensledere, dvs. at de ikke alltid har Arbeider Hvermannsens vel og ve som første prioritet, og man skal være skeptisk til uttalelsene derfra, som alt annet i livet. Det blir alt, alt, alt for dumt å komme med isolerte utklipp av en setning eller to, helt ute av sammenheng, - eller et essay hvor én enkeltpolitiker tenker litt fritt om fremtiden, og så lage seg en forestilling om en skummel shadow cabal of superscary manipulative evilness. Det er ikke sånn verden fungerer. Anonymkode: ddb4a...fa7 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 Et bilde sier mer enn tusen ord. Denne mannen ser ut, og kler seg, som en superskurk. Da er det rimelig å tro at han er det. Anonymkode: 572ba...9a1 2 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 On 7/28/2022 at 3:21 PM, Nimbus2000 said: Slik jeg har forstått det er WEF et forum hvor ekstremt rike mennesker, toppolitikere og sjefer i de store selskapene kommer sammen og snakker sammen. Dette er dermed eliten fra hele verden og fra både privat næringsliv og fra myndighetene. Det er vel nærmest umulig at alle skal bli enige om noe som helst og ingen kommer nok til å forplikte seg til noe. Så med andre ord skal alle andre eie mindre og leie mer for at de skal kunne få mer fortjeneste? Anonymkode: d1f50...ec3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 Google The great reset. Anonymkode: 6515a...969 2
Jegern Puahate Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 Rike, grådige og arrogante mennesker som kommer sammen for enda mer makt og innflytelse, what could go wrong. 2 1
Enda en tulling Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 23.01): https://www.reuters.com/article/uk-factcheck-wef-idUSKBN2AP2T0 The WEF does not have a ‘stated goal’ to remove everyone’s private property by 2030. As addressed in previous Reuters fact checks, these claims likely originated from a WEF social media video from 2016 that stated eight predictions about the world in 2030, including: “You’ll own nothing. And you’ll be happy. What you want you’ll rent, and it’ll be delivered by drone.” Danish politician Ida Auken, who wrote the prediction in question, said it was not a “utopia or dream of the future” but “a scenario showing where we could be heading - for better and for worse.” The World Economic Forum does not have a stated goal to have people ‘own nothing and be happy’ by 2030. Its Agenda 2030 framework outlines an aim to ensure all people have access to ownership and control over land and other forms of property. Anonymkode: ce3dc...a42 Den siste setningen der er det FN som har satt opp som et mål, ikke WEF. De er ikke samme organisasjon, selv om det iblant kan virke sånn. Nei, WEF har kanskje ikke "a stated goal" om at ingen skal eie noe. Det betyr likevel ikke at det ikke er "a goal". At de har vært så ivrige etter å promotere denne visjonen i både tekst og film, tyder på at de ikke er fremmede for tanken. Og de har ikke akkurat lagt mye energi i å problematisere en slik utvikling. Det er vanskelig å ikke se det som en litt feig måte å presentere et mål på, der de alltids kan vri seg unna med at det var jo bare litt tankespinn og fantasier. Jeg må ellers si at jeg ikke har så voldsomt mye respekt for såkalte "faktasjekkere". De fungerer mer som et sannhetsministerium som prøver å påvirke folk til å mene de "rette" tingene, heller enn organisasjoner som prøver å komme fram til objektive fakta. Her går de som vanlig rundt grøten og svarer på et annet spørsmål enn det som folk faktisk lurer på, og bruker altså FN som kilde for hva WEF mener. Hvorfor ikke bare kontakte noen i WEF og spørre dem hva de egentlig mener om folks eiendomsrett i framtida? 1
Maskinfører Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Et bilde sier mer enn tusen ord. Denne mannen ser ut, og kler seg, som en superskurk. Da er det rimelig å tro at han er det. Anonymkode: 572ba...9a1 Sjefen til Barth Eide 1 1
Maskinfører Skrevet 30. juli 2022 #19 Skrevet 30. juli 2022 Direkte skummelt disse folka er ikke gode 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 7 minutter siden, Enda en tulling said: Den siste setningen der er det FN som har satt opp som et mål, ikke WEF. De er ikke samme organisasjon, selv om det iblant kan virke sånn. Nei, WEF har kanskje ikke "a stated goal" om at ingen skal eie noe. Det betyr likevel ikke at det ikke er "a goal". At de har vært så ivrige etter å promotere denne visjonen i både tekst og film, tyder på at de ikke er fremmede for tanken. Og de har ikke akkurat lagt mye energi i å problematisere en slik utvikling. Det er vanskelig å ikke se det som en litt feig måte å presentere et mål på, der de alltids kan vri seg unna med at det var jo bare litt tankespinn og fantasier. Jeg må ellers si at jeg ikke har så voldsomt mye respekt for såkalte "faktasjekkere". De fungerer mer som et sannhetsministerium som prøver å påvirke folk til å mene de "rette" tingene, heller enn organisasjoner som prøver å komme fram til objektive fakta. Her går de som vanlig rundt grøten og svarer på et annet spørsmål enn det som folk faktisk lurer på, og bruker altså FN som kilde for hva WEF mener. Hvorfor ikke bare kontakte noen i WEF og spørre dem hva de egentlig mener om folks eiendomsrett i framtida? Det er bra vi har nettaviser som resett.no og document.no som opplyser oss, helt objektivt og sannferdig, om hva som virkelig skjer. Anonymkode: ce3dc...a42 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå