AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Noen som har vært borti det? Baby har bare hengt i puppen mer eller mindre siden han kom ut. Sover godt, men sjelden lengere enn en time i strekk, og da våkner han opp vill av sult, kaster seg over sine egne hender, nom nom, og om ikke puppen er der på 2 sekunder, så er det full krise. Ofte kan han die på begge bryst, slumre 15 min, og så være klar for full runde på nytt. Han har gått opp over 1 kg siden fødsel 🙃 var født 3800, gikk ned til 3600 på dag 3, og nå på 2 uker og 3 dager er han 4700 gram 🥴 første barnet mitt veide ikke så mye før etter 5 til 6 uker tror jeg, og hs sier de gjennomsnittlig legger på seg 200 g i uka. Hadde han vært på snittet skulle han altså veid 4000 g nå. Veldig glad for at han koser seg, men hallo! Sitter bare med puppen ute hele dagen, og må spise konstant for å opprettholde en enorm melkeproduksjon føler jeg. Noen andre? Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 For ikke å nevne hvor såre brystvortene er... 😑 Ts Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Har du prøvd smokk? Anonymkode: f3578...c0b 1
Sensi Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Noen som har vært borti det? Baby har bare hengt i puppen mer eller mindre siden han kom ut. Sover godt, men sjelden lengere enn en time i strekk, og da våkner han opp vill av sult, kaster seg over sine egne hender, nom nom, og om ikke puppen er der på 2 sekunder, så er det full krise. Ofte kan han die på begge bryst, slumre 15 min, og så være klar for full runde på nytt. Han har gått opp over 1 kg siden fødsel 🙃 var født 3800, gikk ned til 3600 på dag 3, og nå på 2 uker og 3 dager er han 4700 gram 🥴 første barnet mitt veide ikke så mye før etter 5 til 6 uker tror jeg, og hs sier de gjennomsnittlig legger på seg 200 g i uka. Hadde han vært på snittet skulle han altså veid 4000 g nå. Veldig glad for at han koser seg, men hallo! Sitter bare med puppen ute hele dagen, og må spise konstant for å opprettholde en enorm melkeproduksjon føler jeg. Noen andre? Anonymkode: a5aa7...be5 «nom, nom” 🥰🥰 Ser for meg sultne lille babyen 🥰 Har kun erfaring med sulten baby fordi jeg ikke hadde nok melk og ikke fikk opp produksjonen. Mulig jeg gjorde feil altså, eller så bare hadde jeg ikke nok. Uansett…har du nok melk? Evt prøv med smukk. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 Sensi skrev (1 minutt siden): «nom, nom” 🥰🥰 Ser for meg sultne lille babyen 🥰 Har kun erfaring med sulten baby fordi jeg ikke hadde nok melk og ikke fikk opp produksjonen. Mulig jeg gjorde feil altså, eller så bare hadde jeg ikke nok. Uansett…har du nok melk? Evt prøv med smukk. 🥰 Ja, det er jo litt søtt, hehe. Noen ganger når han våkner opp til full ny runde etter 15 min, virker det som det er rimelig tomt. Og da kan han ligge og rive og slite litt i puppen, men stort sett sovner han før han blir for provosert. Og sånn som i går, så måtte jeg ta han i bæresele og trille en tur, bare for at det skulle få tid til å fylle seg opp i brystene, for da sover kan gjerne litt lenger. Men sånn som han legger på seg, så er det jo nok melk i utgangspunktet. Ahan virker bare helt bunnløs. Skiftet ørten hundre våte og bæsjebleier i døgnet 🥴 Smokk blir han bare provosert av. Funker ca 5 min, og så begynner han å sutte som en gal og blir provosert fordi det ikke kommer melk ut av den 😅 Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du prøvd smokk? Anonymkode: f3578...c0b Har prøvd, men han blir bare provosert over t det ikke kommer melk ut av den 🥴 ts Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som har vært borti det? Baby har bare hengt i puppen mer eller mindre siden han kom ut. Sover godt, men sjelden lengere enn en time i strekk, og da våkner han opp vill av sult, kaster seg over sine egne hender, nom nom, og om ikke puppen er der på 2 sekunder, så er det full krise. Ofte kan han die på begge bryst, slumre 15 min, og så være klar for full runde på nytt. Han har gått opp over 1 kg siden fødsel 🙃 var født 3800, gikk ned til 3600 på dag 3, og nå på 2 uker og 3 dager er han 4700 gram 🥴 første barnet mitt veide ikke så mye før etter 5 til 6 uker tror jeg, og hs sier de gjennomsnittlig legger på seg 200 g i uka. Hadde han vært på snittet skulle han altså veid 4000 g nå. Veldig glad for at han koser seg, men hallo! Sitter bare med puppen ute hele dagen, og må spise konstant for å opprettholde en enorm melkeproduksjon føler jeg. Noen andre? Anonymkode: a5aa7...be5 Min var sånn i ca 4 mnd. Og jeg har oppfattet det slik at uansett sult eller ikke, de første mnd er faktisk babyen konstant på puppen. Vi liker å tro at pupp er bare kilde til mat, men det er ikke tilfelle for babyen, pupp er både mat, kos og trygghet og kilde til ro og komfor. Det trodde jeg var årsaken i mitt tilfelle var: ungen ble fort sliten av å suge etter melk og ble derfor ikke mett hver gang, hun tok oftere pauser. Mulig svak sugetekning, lite melk, trang kanal for melken....? Men det ga seg da hun ble større og sterkere i kjeven. Anonymkode: f0ef0...594
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har prøvd, men han blir bare provosert over t det ikke kommer melk ut av den 🥴 ts Anonymkode: a5aa7...be5 Min tok smokk etter 5 forsøk og det var absolutt verdt å prøve. Hun ville ikke slutte så lett heller. Men smokk var fantastisk erstatning for pupp som skulle brukes til kos. Anonymkode: f0ef0...594 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min var sånn i ca 4 mnd. Og jeg har oppfattet det slik at uansett sult eller ikke, de første mnd er faktisk babyen konstant på puppen. Vi liker å tro at pupp er bare kilde til mat, men det er ikke tilfelle for babyen, pupp er både mat, kos og trygghet og kilde til ro og komfor. Det trodde jeg var årsaken i mitt tilfelle var: ungen ble fort sliten av å suge etter melk og ble derfor ikke mett hver gang, hun tok oftere pauser. Mulig svak sugetekning, lite melk, trang kanal for melken....? Men det ga seg da hun ble større og sterkere i kjeven. Anonymkode: f0ef0...594 Ja, er enig i dette. Men virker ikke som om han her ligger så mye og bare koser, liksom. Veldig mye effektiv amming, og der viser jo vekta òg 🙃 Lite pauser her, altså. Stort sett glugg glugg til det er helt tømt 😬 I temingruppa driver alle og akker seg over økedøgn, men har det sånn 24/7 føler jeg. Barn 1 var også mye på puppen, men han her tar helt av føler jeg 😅 Ts Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, er enig i dette. Men virker ikke som om han her ligger så mye og bare koser, liksom. Veldig mye effektiv amming, og der viser jo vekta òg 🙃 Lite pauser her, altså. Stort sett glugg glugg til det er helt tømt 😬 I temingruppa driver alle og akker seg over økedøgn, men har det sånn 24/7 føler jeg. Barn 1 var også mye på puppen, men han her tar helt av føler jeg 😅 Ts Anonymkode: a5aa7...be5 Skjønner. Jeg hadde vært mer bekymret om det hadde vært den andre veien. Ingenting er mer tilfredsstillende for meg enn å vite at ungen min er god og mett. Men der veldig slitsomt for deg , og det skjønner jeg. Jeg har 1 barn fra før av og venter en til nå. Jeg har satt av 3 første mnd forbeholdt til sengen og ungen(e). Anonymkode: f0ef0...594 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner. Jeg hadde vært mer bekymret om det hadde vært den andre veien. Ingenting er mer tilfredsstillende for meg enn å vite at ungen min er god og mett. Men der veldig slitsomt for deg , og det skjønner jeg. Jeg har 1 barn fra før av og venter en til nå. Jeg har satt av 3 første mnd forbeholdt til sengen og ungen(e). Anonymkode: f0ef0...594 Ja, det har du rett i. Er vel egentlig en slags "luksusbekymring". Får vel bare stålsette meg på at denne sommeren blir tilbrakt i undertøyet i sofaen, men konstant strøm av purelan og multi mam etc 🙃 Høres lurt ut å bare legge ned all annen funksjon i 3 måneder, selv om jeg får litt dårlig samvittighet overfor storesøster, da 😢 får spille over ammepute, se på film sammen og sånn. Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen som har vært borti det? Baby har bare hengt i puppen mer eller mindre siden han kom ut. Sover godt, men sjelden lengere enn en time i strekk, og da våkner han opp vill av sult, kaster seg over sine egne hender, nom nom, og om ikke puppen er der på 2 sekunder, så er det full krise. Ofte kan han die på begge bryst, slumre 15 min, og så være klar for full runde på nytt. Han har gått opp over 1 kg siden fødsel 🙃 var født 3800, gikk ned til 3600 på dag 3, og nå på 2 uker og 3 dager er han 4700 gram 🥴 første barnet mitt veide ikke så mye før etter 5 til 6 uker tror jeg, og hs sier de gjennomsnittlig legger på seg 200 g i uka. Hadde han vært på snittet skulle han altså veid 4000 g nå. Veldig glad for at han koser seg, men hallo! Sitter bare med puppen ute hele dagen, og må spise konstant for å opprettholde en enorm melkeproduksjon føler jeg. Noen andre? Anonymkode: a5aa7...be5 Høres ut som refluks. Min holdt på sånn. Anonymkode: 91804...d31 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 Om babyen våkner og skriker og søker hendene kan det være den har vondt (pga refluks, som nevnt over), ikke nødvendigvis sulten. Å suge på hendene er ikke bare sult, men sugebehov. Jeg hadde prøvd smokk. Anonymkode: 91804...d31 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Høres ut som refluks. Min holdt på sånn. Anonymkode: 91804...d31 Men var det noen andre symptomer? Synes liksom ikke han virker smertepåvirket. Og han har ingen andre symptomer på reflux. Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Om babyen våkner og skriker og søker hendene kan det være den har vondt (pga refluks, som nevnt over), ikke nødvendigvis sulten. Å suge på hendene er ikke bare sult, men sugebehov. Jeg hadde prøvd smokk. Anonymkode: 91804...d31 Han virker ikke smertepåvirket når han våkner, og så lenge han får spise masse, så sover han godt og er rolig og "blid" mellom amminger, så får det liksom ikke til å stemme med at han har vondt heller. Har som sagt prøvd smokk flere ganger, men kan forsøke igjen. Ts Anonymkode: a5aa7...be5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #16 Skrevet 28. juli 2022 6 hours ago, Sensi said: «nom, nom” 🥰🥰 Ser for meg sultne lille babyen 🥰 Har kun erfaring med sulten baby fordi jeg ikke hadde nok melk og ikke fikk opp produksjonen. Mulig jeg gjorde feil altså, eller så bare hadde jeg ikke nok. Uansett…har du nok melk? Evt prøv med smukk. Vil tro at det er nok melk om det er god vektoppgang😊 Anonymkode: bdb0e...a62
Gjest Albbas Skrevet 28. juli 2022 #17 Skrevet 28. juli 2022 Er dietaket bra? Siden du er sår? Mulig han ikke dier helt effektivt og derfor trenger hyppig påfyll. Kanskje noen justeringer trengs, eller kanskje det går seg til etterhvert. Min første la også på seg sånn, halv kilo i uka de første månedene. Han ble veldig rund. 😂 På tross av god vektoppgang hadde han et elendig dietak. Men noen har bare god appetitt.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #18 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har prøvd, men han blir bare provosert over t det ikke kommer melk ut av den 🥴 ts Anonymkode: a5aa7...be5 Stakkar 😅😅 Men babyer med refluks bruker jo puppen som trøst/smertelindring, og får dermed forverret symptomene = vond sirkel. Anonymkode: 2c321...42b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå