Gå til innhold

Til menn- hvorfor bruker dere kvinner til bare sex, når dere vet de har sterke følelser for dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lengre tid lurt på hvorfor noen menn gjør dette mot et annet menneske? Dere vet personen er glad i dere og har følelser og gjerne ønsker et forhold, dere vil bare ha sex og fortsetter å holde på henne. Hvorfor? Er penisen sin vilje så mye sterkere enn samvittigheten og medfølelsen til et annet menneske? Er det ikke bedre å gå og ha seg et one night stand, finne en person som er med på leken om bare sex, trekke dere unna og gi personen mulighet til å finne noen som kan gi dem alt? Er det så lett å bare bruke noen, bare fordi de er der? Dette har jeg opplevd selv, men jeg ser og hører om det overalt, både her på Kvinneguiden, kollegaer, venner og søstre. Jeg forstår at tilgjengeligheten til sex spiller en rolle, men jeg ville håpet at det å vite at man sårer og ødelegger noen for å få det kanskje spilte en større rolle som gjorde at man lot være. 

Anonymkode: ea291...644

• Liker 14
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror en del menn har mangelfullt utviklet empati. De rett ig slett bryr seg ikke og får ikke dårlig samvittighet for å bruke noen og gjøre dem vondt. Så lenge de får det de vil ha og har det behagelig, så er det ikke så farlig om de knuser et hjerte.

Anonymkode: b9825...5db

• Liker 25
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har i lengre tid lurt på hvorfor noen menn gjør dette mot et annet menneske? Dere vet personen er glad i dere og har følelser og gjerne ønsker et forhold, dere vil bare ha sex og fortsetter å holde på henne. Hvorfor? Er penisen sin vilje så mye sterkere enn samvittigheten og medfølelsen til et annet menneske? Er det ikke bedre å gå og ha seg et one night stand, finne en person som er med på leken om bare sex, trekke dere unna og gi personen mulighet til å finne noen som kan gi dem alt? Er det så lett å bare bruke noen, bare fordi de er der? Dette har jeg opplevd selv, men jeg ser og hører om det overalt, både her på Kvinneguiden, kollegaer, venner og søstre. Jeg forstår at tilgjengeligheten til sex spiller en rolle, men jeg ville håpet at det å vite at man sårer og ødelegger noen for å få det kanskje spilte en større rolle som gjorde at man lot være. 

Kunne ikke vært mer enig. Opplevd dette jeg og. Sliter fortsatt med det. Jeg kunne aldri ha gjort dette til en mann. 

Anonymkode: ba143...7c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn og kvinner har forskjellige behov. Menn trenger å spre sin sæd. Kvinner trenger en fast partner som ivaretar henne og barn.

Anonymkode: e1407...fb1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn og kvinner har forskjellige behov. Menn trenger å spre sin sæd. Kvinner trenger en fast partner som ivaretar henne og barn.

Men vi er mer enn dyr. Vi kan velge å behandle folk ordentlig. Og mange av disse mennene vil absolutt ikke ha barn, så.

• Liker 35
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på situasjonen også. Kjæresten min møtte på noen damer før vi traff hverandre. En av dem feks, kontaktet han på nettet og gav uttrykk for at hun trengte å «pules.» Han sa at greit, det kan ordnes. 
De møttes, og hun ble veldig forelska. Han ble ikke forelsket i henne. De møttes i noen måneder, og han tenkte jo ikke at de var kjærester overhodet, og han møtte en annen dame 3 ganger i løpet av dette halvåret. Da anklaget den første han for utroskap(!?). 
Altså, noen kvinner legger litt opp til dette selv. De kan ikke forvente at når noe starter med kun sex, så skal mannen også bli forelska når de selv blir det.

Sånt må avklares tidlig, men når man bare antar og tror at mannen vil ha deg som kjæreste fordi dere har sex iblant, ja, da må man også selv som kvinne bli litt mer kritisk og lese situasjonen og ikke kun skylde på mannen.

Anonymkode: 244bb...827

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men da kan man vel heller ha ons istede for å utnytte seg av ei de vet vil noe mer og har streke følelser.. 

Anonymkode: 6c049...42d

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja og dette kan godt stemme, men hvorfor gjøre det mot noen som er glad i en, som bryr seg? Kan man ikke spre den sæden på andre måter? TS

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer an på situasjonen også. Kjæresten min møtte på noen damer før vi traff hverandre. En av dem feks, kontaktet han på nettet og gav uttrykk for at hun trengte å «pules.» Han sa at greit, det kan ordnes. 
De møttes, og hun ble veldig forelska. Han ble ikke forelsket i henne. De møttes i noen måneder, og han tenkte jo ikke at de var kjærester overhodet, og han møtte en annen dame 3 ganger i løpet av dette halvåret. Da anklaget den første han for utroskap(!?). 
Altså, noen kvinner legger litt opp til dette selv. De kan ikke forvente at når noe starter med kun sex, så skal mannen også bli forelska når de selv blir det.

Sånt må avklares tidlig, men når man bare antar og tror at mannen vil ha deg som kjæreste fordi dere har sex iblant, ja, da må man også selv som kvinne bli litt mer kritisk og lese situasjonen og ikke kun skylde på mannen.

Dette er jo en helt annen situasjon, her går man inn med lik "avtale", og om den ene blir forelsket og ikke den andre, hvorfor fortsette å pule den personen? Hvorfor kan du ikke si at " beklager, jeg kan ikke gi deg det du ønsker og føler ikke det samme" så går man videre? det er klart mange kvinner kan tenke annerledes på ting og kan si fra selv og ta egne valg, men det handler mer om menn som  bevisst går inn for dette uten en tanke på hvordan det påvirker den persoen, spesielt om de allerede har sagt fra at de er forelsket og ønsker mer. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg forstår det heller ikke. Det finnes så mange kvinner som ikke ønsker forpliktelser og kompliserte relasjoner. Hvorfor ikke finne en slik kvinne å bruke for sex? Da blir det kun positiv, uproblematisk opplevelse etterfulgt av vennskap eller ikke noe i det hele tatt. Ved å velge kvinner som er forelsket, for å ha sex med dem før man dumper dem, oppnår mannen to ting: 

* Han sårer et annet menneske med vilje, selv om dette mennesket aldri har gjort ham noe vondt.

* Han gir menn dårlig rykte, da vi mennesker ofte generaliserer. Da vil flere kvinner tro at "alle menn er slik". 

Jeg tror at noen menn ikke tenker over det og ikke bryr seg, mens andre velger kvinner som ikke ønsker bare sex for å sikre seg at de har sex med ei "ordentlig" dame som ikke har ligget rundt, altså dobbeltstandard.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Til menn- hvorfor bruker dere kvinner til bare sex, når dere vet de har sterke følelser for dere?

Det har jeg aldri gjort, men jeg har blitt stygt utnyttet og brukt av kvinner, på den måten, og andre måter. Skulle gjerne likt å vist hva de kvinnene tenker med også. Skulle gjerne bevitnet at karmaen kom tilbake og bet de i vulvaen.

Anonymkode: 1d53a...2f1

• Liker 4
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men da SIER DU IFRA til kvinnen før du har sex med henne. Så kan hun selv velge om hun vil fortsette med deg eller ikke. Ærlig og redelig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri gjort, men jeg har blitt stygt utnyttet og brukt av kvinner, på den måten, og andre måter. Skulle gjerne likt å vist hva de kvinnene tenker med også. Skulle gjerne bevitnet at karmaen kom tilbake og bet de i vulvaen.

Det finnes dårlige mennesker av begge kjønn, og det er like tragisk når mennesker blir utnyttet, på den ene eller den andre måten.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Men vi er mer enn dyr. Vi kan velge å behandle folk ordentlig. Og mange av disse mennene vil absolutt ikke ha barn, så.

Så har vi en del hanndyr (ulver, svaner, pingviner) som er trofaste mot hunndyret og deltar aktivt i oppdragelse av avkommet. Så å skylde på at vi er dyr blir idiotisk i utgangspunktet.

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å bruke andre mennesker uansett er ikke greit, gjelder både damer og menn. Men størsteparten av slike ting skjed jo av menn mot damer. Uansett er det synd at du opplevde det. TS

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg synes uansett om man bare puler eller har et forhold, så er det OK å si fra at man også har sex med andre i samme periode. Sex innebærer alltid risiko for kjønnssykdommer, derfor er det greit å varsle. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ItchyBitchySpider said:

Det finnes dårlige mennesker av begge kjønn, og det er like tragisk når mennesker blir utnyttet, på den ene eller den andre måten.

Ja, det er dessverre en del som burde blitt pakket inn i ei spikermatte, og rullet ned unnarennet i Holmenkollbakken.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
rulledulle skrev (Akkurat nå):

Jeg er oppdratt av en alenemor og har ingen respekt for damer.

Så hvorfor involverer du deg med damer? Er det ikke bedre å bo med en mann, som du har respekt for? Så kan dere adoptere et barn sammen og være en balansert, lykkelig familie der alle respekterer hverandre.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Å bruke andre mennesker uansett er ikke greit, gjelder både damer og menn. Men størsteparten av slike ting skjed jo av menn mot damer. Uansett er det synd at du opplevde det. TS

Jeg er uenig. Menn og kvinner "gjør det" forskjellig. Synes ikke det finnes noe hold i virkeligheten å stemple én gruppe som verre enn den andre. Det er ikke å ta tak i problemet, i alle fall.

Men ellers er jeg helt enig. Jeg ble trigget av overskriften, men ikke av HI, bare så det er sagt. 🙂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, rulledulle said:

Fordi jeg trenger damer til å få tømt meg.

Men hvorfor bryr du deg katta om andre mennesker? Er du så egoistisk i alt du foretar deg i livet ditt?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...