Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nr 3 kommer om ikke lenge, og jeg er litt nysgjerrig på hvordan andre har opplevd sin 3. fødsel.

Har hørt at nr 3 er en luring.. og jeg merker at kroppen driver og forbereder seg med modning mer enn med nr 1 og nr 2.

Så hvordan var 3. fødsel for deg? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At akkurat tredje barnet skal være en luring er nok en myte. Sannsynligheten er størst for at det blir omtrent det samme som nr 2 (nr 1 er jo litt annerledes fordi det er første fødsel). 

Selv skulle min tredje fødsel igangsettes en uke før termin. Det var fullt på føden da vi kom tidlig på morgenen så jeg fikk en modningstablett og rom på obs-posten og skulle vente der på ledig fødestue. Ingenting skjedde og vi ventet og ventet, men rundt halv syv på kvelden fikk jeg endelig fødestue og to jordmødre kommer inn og diskuterer hvordan de skal sette i gang fødselen, om de skal ta vannet eller gå rett på drypp. Mens de diskuterer dette går vannet plutselig av seg selv og riene kommer som kastet på meg. Deretter er det som et hurtigtog i toppfart og bare 24 minutter etter at vannet gikk var hun født. Intenst, men raskt og greit. (Fødsel nr 2 tok to timer, så også en styrtfødsel.)

Skrevet
Arkana skrev (29 minutter siden):

At akkurat tredje barnet skal være en luring er nok en myte. Sannsynligheten er størst for at det blir omtrent det samme som nr 2 (nr 1 er jo litt annerledes fordi det er første fødsel). 

Selv skulle min tredje fødsel igangsettes en uke før termin. Det var fullt på føden da vi kom tidlig på morgenen så jeg fikk en modningstablett og rom på obs-posten og skulle vente der på ledig fødestue. Ingenting skjedde og vi ventet og ventet, men rundt halv syv på kvelden fikk jeg endelig fødestue og to jordmødre kommer inn og diskuterer hvordan de skal sette i gang fødselen, om de skal ta vannet eller gå rett på drypp. Mens de diskuterer dette går vannet plutselig av seg selv og riene kommer som kastet på meg. Deretter er det som et hurtigtog i toppfart og bare 24 minutter etter at vannet gikk var hun født. Intenst, men raskt og greit. (Fødsel nr 2 tok to timer, så også en styrtfødsel.)

Oi spennende. JM sa i går at det med luring mente hun gikk på at kroppen driver og forbereder seg i god tid før, så en del tror de er i fødsel før de er det.

Jeg hadde også styrtfødsel på 2 timer med nr 2. igangsatt.. og skal settes igang neste uke. JM sier jeg må forvente at det kan bli veldig intens og gå fort 🙈 litt skummelt må jeg innrømme. Takk for svar🙂

Skrevet
Kakaoen skrev (2 timer siden):

Oi spennende. JM sa i går at det med luring mente hun gikk på at kroppen driver og forbereder seg i god tid før, så en del tror de er i fødsel før de er det.

Jeg hadde også styrtfødsel på 2 timer med nr 2. igangsatt.. og skal settes igang neste uke. JM sier jeg må forvente at det kan bli veldig intens og gå fort 🙈 litt skummelt må jeg innrømme. Takk for svar🙂

Ah, det merket jeg i så fall ikke noe til med nr 3. Med nr 2 hadde jeg derimot masse kynnere og nedpress hele tredje trimester og var bombesikker på at han kom til å komme tidligere enn nr 1, men neida, han kom en uke senere. 😄 

Lykke til med igangsettelse. Du har jo vært gjennom en styrtfødsel før så du vet sånn sett litt hva du går til. 24 minutter var litt som å henge på et hurtigtog for harde livet, men fordelen er jo at det er raskt overstått og man blir ikke så sliten som etter lange fødsler så jeg hadde gjerne hatt en gjentakelse. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tredje barn sklei bare ut, omtrent 😂. Spent på nr fire nå…! 

Anonymkode: 04383...696

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mitt tredje barn sklei bare ut, omtrent 😂. Spent på nr fire nå…! 

Anonymkode: 04383...696

Hahaha… sier ikke neitakk til en som sklir ut :ler: nr 4 altså.. et nys og så er det over? :ler: 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde styrtfødsel med nr to, nr tre gikk mye saktere. Tredje tok åtte timer fra første rie, men fikk pauser mellom riene så den var alt i alt den beste fødselen av mine tre. Nr tre var en luring da, kom åtte dager senere enn nr to og satte seg i sete et par dager før termin 😅

Anonymkode: a4797...d42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...