AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Reiser til Kreta på lørdag. En voksen og en ungdom. Ingen drikker alkohol eller røyker. Har frokost inkludert på hotellet. Ellers regner jeg med vi spiser ute. Hvor mye må jeg regne med at det går av penger? Holder evt. shopping utenfor siden det er veldig individuelt hvor mye man bruker. Vi er på ferie og skal kose oss, og ikke snu på krona. Anonymkode: 9f8f8...cdf
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Siden dere ikke drikker alkohol, blir det jo mye billigere. Men shopping kan være så mangt, så det er vanskelig for andre å anslå en sum for dere for. Men shopping på Kreta.... vel, shoppingmulighetene der jeg var, var stort sett strandutstyr og billige, masseproduserte souvenirer, så det eneste jeg kjøpte var en negleklipper 😛 1000 kr dagen til mat og drikke burde holde for to, når dere har frokost på hotellet. Det er lenge siden jeg var på Kreta, så jeg kjenner ikke prisnivået lenger. Det kan jo ha steget der også, som alle andre steder. Kanskje 1500 kr dagen er bedre. Shopping utenom. Anonymkode: 8e6ee...aa7
Summeer Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 (endret) Kreta har blitt dyrt sammenlignet med hvordan det var før corona, det er ca 30% prisstigning på restaurantene.... alkohol var faktisk det eneste som er veldig billig sammenlignet med norske priser, husets vin og brus koster det samme 😉 Vi spiste det vi ville, som stort sett var mange små deleretter og 70/30 vegetar/kjøtt (vegetarmaten på Kreta er knallgod!). Vi hadde et snitt på ca 200 kr/pers på måltidene ute så det er jo billigere enn Norge, men ikke knallbillig lenger... Vi leide solsenger på stranda, det er 5€/pers , og kjøpte frappe/milkshake, vann og potetgull (8€/pers). Endret 28. juli 2022 av Summeer
enkefru Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Jeg har tidligere pleid å regne 100 euro om dagen for meg og sønn, da har vi levd godt, så det vil nok være greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå