Gå til innhold

Bil parkering på Ås videregående

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Er det noen som vet om det er mange parkeringsplasser for elever med bil på Ås vgs? 

Anonymkode: 08451...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som vet? Har kontaktet dem med de svarte bare at jeg skulle ringe når jeg starter på skolen. Men problemet er at om jeg kan kjøre bil selv, så tar det 26 min. Om jeg må ta kollektivt tar det 1 time til og 2 timer hjem.. Så det må jo planlegges..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Er det noen som vet om det er mange parkeringsplasser for elever med bil på Ås vgs? 

Vet ikke helt hva som er "mange". Det er endel parkeringsplasser der:

bilde.thumb.png.81ef24b3f2298babfd68c5d016640908.png

Anonymkode: 7fcba...c02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har fjernet det meste av parkeringsplasser. Er usikker på hva som er igjen, om det er forbeholdt lærerne eller ikke. De har satt opp el ladere også.

Bildet over er gammelt, ser ikke sånn ut nå.

Anonymkode: f037f...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nebbete fugl skrev (26 minutter siden):

På grunn av utbygging vil det ikke være parkeringsplasser tilgjengelig for elever skoleåret 2021/22.

https://viken.no/aas-vgs/kontakt-oss/adkomst-og-parkering.58261.aspx

Hvordan det blir skoleåret 22/23 står det ingen ting om.

Ja akkurat det der jeg leste og kontaktet dem og spurte om det gjaldt det kommende året også 22/23 men eneste ho svarte var at jeg skulle ringe resepsjonen når jeg starter på skolen... Dårlig svar syns jeg siden jeg må planlegge en del. Står også at parkeringene er for ansatte og besøkene. egen moped parkering. Men at de anbefaler kollektivt for de med bil. Men som jeg nevnte lenger opp så er det ganske mye tid ekstra pendling for meg, bor egentlig veldig sentralt men dårlig tog/buss til Ås, i forhold til å kjøre bil selv. Noe som gjør at jeg får lite motivasjon for å begynne der.. 😅😑 Skal gå voksenopplæring, skjønner at vgs er laget for de som er litt yngre, og mange av de har ikke billappen. Men kjipt for vi elever som vil kjøre bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om noen tilfeldigvis har gått voksenopplæring vg3 Apotekteknikk så vil jeg gjerne høre hvordan det er lagt opp, er det framføringer foran hele klassen, gruppearbeid osv. veldig likt vanlig vgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan stå gratis parkert på campus til NMBU. Det er et lite stykke unna Ås vgs, men det er i hvert fall i Ås, og det går buss fra parkeringa som stopper rett utenfor vgs.

Anonymkode: 2ac45...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan stå gratis parkert på campus til NMBU. Det er et lite stykke unna Ås vgs, men det er i hvert fall i Ås, og det går buss fra parkeringa som stopper rett utenfor vgs.

Rettelse: jeg ser at det nå kun gjelder registrerte studenter, mens "gjester" må betale dyrt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har fjernet det meste av parkeringsplasser. Er usikker på hva som er igjen, om det er forbeholdt lærerne eller ikke. De har satt opp el ladere også.

Bildet over er gammelt, ser ikke sånn ut nå.

Anonymkode: f037f...f77

Ser på hjemmesiden dems at det var INGEN parkeringsplasser for elever i 21/22 grunnet utbygning. Ås er jo og en kjempestor skole med veldig mange både elever og ansatte. Så vil tro det ikke er nok plasser for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kjetil E skrev (1 time siden):

Ser på hjemmesiden dems at det var INGEN parkeringsplasser for elever i 21/22 grunnet utbygning. Ås er jo og en kjempestor skole med veldig mange både elever og ansatte. Så vil tro det ikke er nok plasser for å si det slik.

Ja.. Uff frister å ta det året (har bare vg3 apotekteknikk) igjen det jeg har fått plass på der. På nett istedenfor. Høres kanskje ut som jeg er veldig lat, men når jeg søkte tenkte jeg ikke på at det ikke var parkering der, kjipt å ha så lang reisevei. Det tar jo 26 min. å kjøre bil fra der jeg bor. og korteste turen med kollektivt er 40 min en vei, det er ikke noe problem. Men hjem så tar det 2 timer, og andre dager går ikke toget der så da må jeg gå 40 min også ta buss 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja.. Uff frister å ta det året (har bare vg3 apotekteknikk) igjen det jeg har fått plass på der. På nett istedenfor. Høres kanskje ut som jeg er veldig lat, men når jeg søkte tenkte jeg ikke på at det ikke var parkering der, kjipt å ha så lang reisevei. Det tar jo 26 min. å kjøre bil fra der jeg bor. og korteste turen med kollektivt er 40 min en vei, det er ikke noe problem. Men hjem så tar det 2 timer, og andre dager går ikke toget der så da må jeg gå 40 min også ta buss 😂 

Ja får håpe for din del at de åpner for parkering igjen i høst

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...