Gå til innhold

Madrugada Og Ane Brun

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_L_*
Skrevet

Synes sangen Lift me som Ane Brun synger sammen med Sivert Høyem i Madrugada er bare nyyydelig!

Er det noen som har teksten på låta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dont care if you dont want me

Im yours

right now..

Skrevet

Jeg er ikke sikker på hva den handler om...I dont care if you dont want me, im yours, im yours right now synger de i refrenget..litt trist men samtidig så veldig vakkert selv om jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke det... Må være til de grader forelska for å si noe slikt..Det er øyeblikket nå som teller kanskje..? Lev i nuet..aner ikke..Men nydelig er den :)

Vet at sangen ble faktisk skrevet for 5 år siden, men først tatt frem nå..

Skrevet

ååhh... den er så fin!! *har også lyst på teksten* ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

oj, den er utrolig nydelig!!

så/hørte den første gang på svisj i dag, da ble den spilt tre ganger i løpet av kort tid, og jeg skrudde opp opp opp og ble helt rørt fordi den var så fin...

Skrevet
Jeg er ikke sikker på hva den handler om...I dont care if you dont want me, im yours, im yours right now synger de i refrenget..litt trist men samtidig så veldig vakkert selv om jeg ikke helt hvordan jeg skal tolke det... Må være til de grader forelska for å si noe slikt..Det er øyeblikket nå som teller kanskje..? Lev i nuet..aner ikke..Men nydelig er den :)

Vet at sangen ble faktisk skrevet for 5 år siden, men først tatt frem nå..

Syns du tolker den svært så fint jeg :)

Den kunne for eksempel handlet om et veldig spesielt møte, og noe slikt kan sikkert være veldig vanskelig å sette ord på. I alle fall andre enn disse. Uansett er nok personen de prøver å beskrive en som betyr ubeskrivelig mye. Og kansje èn slik man selv må ha møtt, for å forstå hva de mener med akkurat nå.

Skrevet

Straalende! :icon_smile:

Jeg gikk til innkjøp av Ane Bruns, Duets i går og siden da har den rullet rundt og rundt. Non Stop :icon_smile:

En helt villt fantastisk skive! Forleden dag overhørte jeg noen si at denne skiva ikke skulle være særlig bra, og... :grine2: Stakkars lytter :ler:

'Lift me' ble skrevet for 5 år siden, gjest?

Skrevet

Ja Kafka..Teksten ble skrevet for 5 år sida om det stemte det jeg leste på nett en plass under leting av teksten... ;)

Men av HVEM husker jeg ikke..Tror Madrugada men den passet dem ikke helt siden den var litt Country inspirert..Trudde først det var Ane Brun dom hadde skrevet den så ikke ta det jeg skriver her alt for alvorlig :sjenert:

Skrevet
Straalende!  :icon_smile:

Jeg gikk til innkjøp av Ane Bruns, Duets i går og siden da har den rullet rundt og rundt. Non Stop  :icon_smile:

En helt villt fantastisk skive! Forleden dag overhørte jeg noen si at denne skiva ikke skulle være særlig bra, og...  :grine2: Stakkars lytter :ler:

'Lift me' ble skrevet for 5 år siden, gjest?

ÅÅhh!! - jeg MÅ visst kjøpe den jeg også! ;)

Skrevet
Ja Kafka..Teksten ble skrevet for 5 år sida om det stemte det jeg leste på nett en plass under leting av teksten...  ;)

Men av HVEM husker jeg ikke..Tror Madrugada men den passet dem ikke helt siden den var litt Country inspirert..Trudde først det var Ane Brun dom hadde skrevet den så ikke ta det jeg skriver her alt for alvorlig :sjenert:

Hei du! :icon_smile: Så god musikk smak du har, og så flink du er til å skrive :)

Ok, betvilte det aldri jeg altså :ler: Flott at de ikledte sangen med ABs stemme! Den gjør seg godt der, sant :)

Jeg kan kansje være til hjelp! Skal vi se..

I mitt rykende ferske cd-cover står det å lese:

Lift Me

Madrugada feat. Ane Brun

Music written by Madrugada. Lyrics written by Høyem/Jacobsen.

:tommelsmil:

Men du.. Madrugada er da ganske så country inspirerte de, er de ikke? Telecaster gitar som foundation, mye slide o slikt :) Jeg må innrømme at jeg tidligere har hørt svært lite av disse. Dvs, jeg har hørt men kansje ikke helt lyttet? Jeg er flinkere til det nå. De har mye bra! Tidligere i dag koste jeg meg med å spille litt gitar etter deres, 'Hold On To You' for eksempel, og kommer definitivt til å gjøre det igjen :icon_razz:

Hva angår country soundet så syns jeg frøken Brun gjør det fantastisk på 'This Road' fra Duets skiva (Lars Bygdèn/Ane Brun). Litt annet toneleie enn vi er vant til å høre henne i, og sannelig kroner hun ikke der og! :klovn:

Pps: ALT du sier tar jeg skikkelig, skikkelig alvorlig! Så det så :tunge1:

:ler:

Kos deg videre med den flotte nye skiva da!

Skrevet
ÅÅhh!! - jeg MÅ visst kjøpe den jeg også!  ;)

:overrasket:

:grine2:

Nå måtte jeg le :ler: Du minner meg faktisk om meg selv, natt til i dag :ler:

Hadde ikke fått hørt stort av denne skiva før da, og ble liggende til solen våknet å lytte. Igjen og igjen.. Jeg har det med å forsvinne helt og holdent i slike stunder. Heelt vekk! :ler:

Utbrudd lik dine, i ren og skjær lykke, som ovenfor her, kjenner jeg svært godt til. Og du har selvsagt helt rett. Du MÅ :idesmil:

Skrevet
:overrasket:

:grine2:

Nå måtte jeg le  :ler: Du minner meg faktisk om meg selv, natt til i dag  :ler:

Hadde ikke fått hørt stort av denne skiva før da, og ble liggende til solen våknet å lytte. Igjen og igjen.. Jeg har det med å forsvinne helt og holdent i slike stunder. Heelt vekk!  :ler:

Utbrudd lik dine, i ren og skjær lykke, som ovenfor her, kjenner jeg svært godt til. Og du har selvsagt helt rett. Du MÅ :idesmil:

JA!! Men, jeg har ikke fått kjøpt den ennå!! :sur: Men, kanskje i morgen? ;)

Er VELDIG nysgjerrig nå, det må jeg innrømme... :ler:

Kos deg med CDen, du som har den!! ;)

Anette ;)

Skrevet (endret)
If nothing ever changed, there'd be no butterflies...

Så sant. Noen ganger har jeg tenkt at det er vanskelig å forestille seg en verden fritt for mening og destinasjon, under flyktige møter med slike.

Og du kjenner selvsagt til Karin Maria Boyes,

'Ja visst gör det ont' :)

Endret av Kafka
Skrevet
JA!! Men, jeg har ikke fått kjøpt den ennå!!  :sur: Men, kanskje i morgen?  ;)

Er VELDIG nysgjerrig nå, det må jeg innrømme...  :ler:

Kos deg med CDen, du som har den!!  ;)

Anette  ;)

Men! :overrasket:

Jøsses! :grine2: Helt uventet! Vips, der var du liksom :ler:

Jeg koser meg med cd`n jeg skal vite. Den hvisker rundt meg i skrivende stund ;) Men du er da den heldige! For jeg vet godt hva du har i vente. Det er bare å glede seg :)

Skrevet (endret)
Så sant. Noen ganger har jeg tenkt at det er vanskelig å forestille seg en verden fritt for mening og destinasjon, under flyktige møter med slike.

Og du kjenner selvsagt til Karin Maria Boyes,

'Ja visst gör det ont' :)

Nei - jeg kjente faktisk ikke til det!, men etter et raskt søk på Google forstår jeg jo hvorfor du sier "selvsagt". Merkelig at jeg aldri har lest dette diktet før? ;)

Men, nå har jeg lest det, og det var jo nydelig *sukk*

"Då, när det är värst och inget hjälper,

Brister som i jubel trädets knoppar.

Då, när ingen rädsla längre håller,

faller i ett glitter kvistens droppar"

Det er jo akkurat DET det handler om... ;)

Anette

Endret av nostalgia
Skrevet
Nei - jeg kjente faktisk ikke til det!, men etter et raskt søk på Google forstår jeg jo hvorfor du sier "selvsagt". Merkelig at jeg aldri har lest dette diktet før?  ;)

Men, nå har jeg lest det, og det var jo nydelig *sukk*

"Då, när det är värst och inget hjälper,

Brister som i jubel trädets knoppar.

Då, när ingen rädsla längre håller,

faller i ett glitter kvistens droppar"

Det er jo akkurat DET det handler om...  ;)

Anette

Jøsses igjen!

Ja visst! :icon_razz: Hm. Når jeg leste utdragget ditt her, og reflekterte litt over det igjen, så kom jeg til å tenke på Anne Grete Preus - 'Fryd'

Der sier hun jo mye av det samme egentlig, bare med andre ord :)

Skrevet (endret)
Jøsses igjen!

Ja visst!  :icon_razz: Hm. Når jeg leste utdragget ditt her, og reflekterte litt over det igjen, så kom jeg til å tenke på Anne Grete Preus - 'Fryd'

Der sier hun jo mye av det samme egentlig, bare med andre ord :)

Ja!! "Fryd" av Anne Grete Preus er en av mine absolutte favorittsanger, nettopp pga. DET!! (så vittig at du nevner den!!)

Min fav. setning fra "Fryd" er:

"Fryd ligger å venter på deg, rundt neste sving

Om svart lengsel vet fryd ingenting..."

Åhh... synes bare det er så utrolig godt sagt!! Så enkelt, men du så bra... ;)

Tenk å kunne ha det slik?? Jeg vil være Fryd!! ;)

Anette ;)

Endret av nostalgia
Skrevet
'Selvsagt' var selvsagt ikke ment så selvsagt  :ler:

Selvsagt! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...