AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Hei! Er det noen som har eller jobber i apotek her? Er jobben kjedelig, slitsom, vanskelig? Anonymkode: 88297...e89
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Du vet du må ha utdannelse? Anonymkode: 17b80...12c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet du må ha utdannelse? Anonymkode: 17b80...12c Anonymkode: 0300d...5cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du vet du må ha utdannelse? Anonymkode: 17b80...12c Ja det vet jeg, driver å vurderer om jeg skal studere så syns jeg apotek virker som et spennende sted å jobbe. Men kjenner ingen som jobber i et så aner ikke hvordan arbeidsdagene ser ut, hva som er negativt/positivt med å jobbe i apotek. Tenkte å studere for å bli apotektekniker. Anonymkode: 88297...e89
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Anonymkode: 0300d...5cc Det vet jeg men har tenkt på å studere til apotektekniker. Men ville gjerne hørt litt fra noen som jobber i apotek 😄 Anonymkode: 88297...e89
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Ja. Mange år. Provisor. Hvilken grad tenker du på? Anonymkode: a7155...da1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja. Mange år. Provisor. Hvilken grad tenker du på? Anonymkode: a7155...da1 Tenker å ta apotektekniker utdannelsen først. Evt. høyskole/universitet senere. Vil du si noe om hvordan arbeidsdagene er negative/positive sider? Er det lett å få praksis plass? Anonymkode: 88297...e89
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Spør om å få jobbe en uke som ubetalt lærling Men til hva jeg syntes, veldig kjedelig 😅 blir mer som en butikk. Fylle på varer, ta i mot varer, registrere ødelagte varer, prislapper til varer, fronte varer, tørke støv, stå i kassa tror det er mer spennende å være farmasøyt Anonymkode: 33f31...4be
Silva Pluvialis Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja det vet jeg, driver å vurderer om jeg skal studere så syns jeg apotek virker som et spennende sted å jobbe. Men kjenner ingen som jobber i et så aner ikke hvordan arbeidsdagene ser ut, hva som er negativt/positivt med å jobbe i apotek. Tenkte å studere for å bli apotektekniker. Anonymkode: 88297...e89 Apotektekniker er et fagbrev. Endret 28. juli 2022 av Tvillingsjel Rettet for feil 😊❤️
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Apotektekniker er et fagbrev. Da må du først ta helsefag fra vgs og så gå 2 år i lære. Er 3 år på vgs ikke læretid. https://www.vilbli.no/nb/nb/no/apotektekniker/y/vgo/v.hs/v.hs3007 Har tidligere gått vg1 helse og vg2 helservice. Men jeg fikk jobb på den tiden og dum som jeg var fullførte jeg ikke 3 året. Og nå vil jeg gjerne gjøre det. Anonymkode: 88297...e89
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Tenker å ta apotektekniker utdannelsen først. Evt. høyskole/universitet senere. Vil du si noe om hvordan arbeidsdagene er negative/positive sider? Er det lett å få praksis plass? Anonymkode: 88297...e89 Hadde ikke tatt tekniker. Gått rett på master i farmasi. Da har du muligheter uten for apotek også. Jeg jobber nå i legemiddelindustrien. Langt bedre vilkår. Tekniker må alltid få resept kontrollert av farmasøyt, så lite selvstendighet. Men dagene er vel ganske ok. Går fort. Møter mange mennesker/kunder - det er interessant. Det negative er turnusjobb og helgearbeid. Lite fleksibelt. Om du ikke er kresen på hvor du skal bo, så tror jeg ikke praksisplass er noen utfordring. Anonymkode: a7155...da1 1
Silva Pluvialis Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er 3 år på vgs ikke læretid. https://www.vilbli.no/nb/nb/no/apotektekniker/y/vgo/v.hs/v.hs3007 Har tidligere gått vg1 helse og vg2 helservice. Men jeg fikk jobb på den tiden og dum som jeg var fullførte jeg ikke 3 året. Og nå vil jeg gjerne gjøre det. Anonymkode: 88297...e89 Åja, da må jeg ha tatt feil. Trodde alle måtte i lære?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hadde ikke tatt tekniker. Gått rett på master i farmasi. Da har du muligheter uten for apotek også. Jeg jobber nå i legemiddelindustrien. Langt bedre vilkår. Tekniker må alltid få resept kontrollert av farmasøyt, så lite selvstendighet. Men dagene er vel ganske ok. Går fort. Møter mange mennesker/kunder - det er interessant. Det negative er turnusjobb og helgearbeid. Lite fleksibelt. Om du ikke er kresen på hvor du skal bo, så tror jeg ikke praksisplass er noen utfordring. Anonymkode: a7155...da1 Som tekniker er det også mye jobb med kampanjer. Jul, sommer, påske, vinter osv. Rigge opp plakater og varer i butikken. Anonymkode: a7155...da1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 Tvillingsjel skrev (3 minutter siden): Åja, da må jeg ha tatt feil. Trodde alle måtte i lære? Er det på de fleste yrkesfaglige utdanningene i vgs. Men vet apotektekniker, helsesekretær, tannhelsesekretær er bare 3 året på vgs. Også i noen andre linjer som elektrofag. 😊 Anonymkode: 88297...e89
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde ikke tatt tekniker. Gått rett på master i farmasi. Da har du muligheter uten for apotek også. Jeg jobber nå i legemiddelindustrien. Langt bedre vilkår. Tekniker må alltid få resept kontrollert av farmasøyt, så lite selvstendighet. Men dagene er vel ganske ok. Går fort. Møter mange mennesker/kunder - det er interessant. Det negative er turnusjobb og helgearbeid. Lite fleksibelt. Om du ikke er kresen på hvor du skal bo, så tror jeg ikke praksisplass er noen utfordring. Anonymkode: a7155...da1 Ja syns det høres spennende ut og man får jo flere muligheter. Er bare at jeg sliter med matte.. Og vet man trenger ekstra realfag for å komme inn på de studiene. Er vel ingen vei utenom å ta disse realfagene? Er kanskje en del "matte" fag på farmasi også? Det er vel ikke turnusjobb om man jobber i et apotek? Ikke på sykehus men i de apotekene som stenger på ettermiddagen på kjøpesenter o.l. Anonymkode: 88297...e89
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #16 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Spør om å få jobbe en uke som ubetalt lærling Men til hva jeg syntes, veldig kjedelig 😅 blir mer som en butikk. Fylle på varer, ta i mot varer, registrere ødelagte varer, prislapper til varer, fronte varer, tørke støv, stå i kassa tror det er mer spennende å være farmasøyt Anonymkode: 33f31...4be Ja tenkt litt det samme, men i forhold til en klesbutikk for eksempel så syns jeg apotek virker mer spennende da man bruker kunnskap om medisiner, helsespørsmål osv. i jobben. Har jobbet i klesbutikk før, og følte ikke jeg gjorde noe "bra for samfunnet" solgte klær til folk som sikkert hadde nok, klærne var nok laget av slavelønn. Føler det å jobbe i apotek er mer givende. Anonymkode: 88297...e89
Heydayotheinterweb Skrevet 28. juli 2022 #17 Skrevet 28. juli 2022 Forferdlig! Du er omringet av dop hele tiden, men kan ikke røre en dritt!
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #18 Skrevet 28. juli 2022 Heydayotheinterweb skrev (7 minutter siden): Forferdlig! Du er omringet av dop hele tiden, men kan ikke røre en dritt! 😂 Anonymkode: 88297...e89 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #19 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vet du må ha utdannelse? Anonymkode: 17b80...12c Ikke alle har utdannelse, da jeg tidligere har jobbet sammen med apotekmedarbeidere som gjør det samme som vi som var apotekteknikere. Men jeg tror flesteparten som var ufaglærte der var i familie med noen av de faglærte Men jeg vil ikke tro at det likevel ikke er bare-bare å få jobb som ufaglært i apotek. Anonymkode: a6fd2...3c4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #20 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ikke alle har utdannelse, da jeg tidligere har jobbet sammen med apotekmedarbeidere som gjør det samme som vi som var apotekteknikere. Men jeg tror flesteparten som var ufaglærte der var i familie med noen av de faglærte Men jeg vil ikke tro at det likevel ikke er bare-bare å få jobb som ufaglært i apotek. Anonymkode: a6fd2...3c4 Har også hørt det er noen som har fått jobb i apotek uten utdannelse, men hvordan kan de uten utdannelse gjøre jobben? Må man ikke kunne alle de hundrevis av medisinene, bruksområder, bivirkninger de som ikke kan tas sammen. osv? Føler veldig mye av jobben er å finne riktig legemiddel/produkt til kunden men hvordan kan man det uten kunnskap om de? Anonymkode: 88297...e89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå