Gå til innhold

Hjelp, skal kjøre fra nord til Oslo E6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen fortalte meg at når man passerer grensen til Oslo etter å ha kjørt forbi Gardermoen,  så er det plutselig ca. 5 kjørefelt.  Da må man velge riktig. Det kan bli stress med høy fart, når man skal samtidig lese skilt. Jeg gruer meg allerede. 

Hvilket skilt fører meg til Oslo S området?  

Anonymkode: 0a4d5...aba

AnonymBruker
Skrevet

Du kjører til det skiltet som det står Oslo S/Sentrum på. Men du, er du ikke kjent i Oslo vil jeg anbefale deg å parkere på Kløfta eller Frogner, og ta toget inn. Eventuelt legge inn et p-hus på gps, og sette bilen der (dyrt). Man kjører ikke i Oslo sentrum. 

Anonymkode: d9ebb...37d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Dustete
Skrevet (endret)

.

Endret av Dustete
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kjører til det skiltet som det står Oslo S/Sentrum på. Men du, er du ikke kjent i Oslo vil jeg anbefale deg å parkere på Kløfta eller Frogner, og ta toget inn. Eventuelt legge inn et p-hus på gps, og sette bilen der (dyrt). Man kjører ikke i Oslo sentrum. 

Ikke om de grønne får det som de vil (og de blir å få det om de vil).
Da blir alle sentrum i Norge "bilfrie soner" der du har tilgang på kommunistisk massetransport så massene kan konsentreres og overvåkes bedre.

Prøver du å bevege deg på områder du ikke får med bil: IHRE PAPIERE, BITTE! 

Men en annen ting: Kløfta? Det var jo drøyt! 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 1.52):

Noen fortalte meg at når man passerer grensen til Oslo etter å ha kjørt forbi Gardermoen,  så er det plutselig ca. 5 kjørefelt.  Da må man velge riktig. Det kan bli stress med høy fart, når man skal samtidig lese skilt. Jeg gruer meg allerede. 

Går nok helt fint å kjøre til Oslo S. Trikset med å kjøre i Oslo er å bare ta den tiden du trenger og ikke la seg stresse av alle andre. Kjører man feil så er det alltid mulig å ta seg en runde og gjøre et nytt forsøk (det gjør vi alle iblant).

Det er egentlig bare to ting du trenger å tenke på mens du er på motorveien:

1) Når du kommer til Alna (ved Esso/McDonalds) deler veien seg i to (to felt går til venstre og to felt til høyre). Du skal der ligge i ett av de to feltene som går til venstre mot Kristiansand/Sentrum (se bilde).

2) Når du er inne i Operatunnelen er avkjøringen til Oslo S merket «Sentralst.». Det er avkjøring nummer 4. 

04CD9AE4-A5BC-4C47-B17E-DD0B28A99F06.jpeg

Endret av Mardrøm
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å følge skiltene, det er ikke spesielt vanskelig. Det er skiltet i god tid vanligvis, og kjører du feil så er det bare noen minutters ekstea kjøretid i verste fall. Ikke la deg stresse av det.

Litt pes å kjøre inne i selve sentrum da, men det er heller ikke nødvendig.

Anonymkode: 985ab...d62

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med bil i Oslo? Parker på Gardermoen og ta toget inn. 

Anonymkode: 12414...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint å kjøre til Oslo S, er bra skiltet. 

Anonymkode: 070be...258

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (På 28.7.2022 den 6.46):

Ikke om de grønne får det som de vil (og de blir å få det om de vil).
Da blir alle sentrum i Norge "bilfrie soner" der du har tilgang på kommunistisk massetransport så massene kan konsentreres og overvåkes bedre.

Prøver du å bevege deg på områder du ikke får med bil: IHRE PAPIERE, BITTE! 

Men en annen ting: Kløfta? Det var jo drøyt! 

Jeg er selv oppvokst et sted rundt kløfta og har tatt toget inn til Oslo mange ganger. Det tar bare 30 min og man kan parkere gratis på senteret på kløfta ☺️ Så er et supert alternativ, og ikke drøyt som du påstår!

Anonymkode: 3462d...94d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint å kjøre i sentrum. Hvis du skal parkere et sted så er det lurt å studere kartet på forhånd og bestemme deg for hvor. Bruk Google Maps eller annen kartfunksjon på mobilen - med lyd - så forteller den hvilket felt og hvor du skal svinge av for å komme fram til målet ditt. 
Hilsen dame fra nord som har leid bil på OSL og kjørt gjennom hovedstaden flere ganger (jadda, kunne kjørt rundt/utenfor, men når jeg først var der så er det gøy å ha kjørt midt i byen). 

Anonymkode: efec5...9e1

AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2022 at 6:35 AM, AnonymBruker said:

Man kjører ikke i Oslo sentrum. 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: 5e4e7...ba9

AnonymBruker
Skrevet
On 7/28/2022 at 1:52 AM, AnonymBruker said:

Er bare 2 felt fra Gardermoen til Oslo, og når du kommer til Oslo grensa så er ikke fartsgrensen høyere enn 80

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 6.35):

For noe tull

Anonymkode: a5e0e...c63

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke?

Fordi det er sørgelig kjipt å komme seg frem, særlig om du ikke er kjent i byen eller er urutinert med tanke på å mestre bykjøring. Og det er dyrt å parkere. Hørtes ut som ts er av et slikt kaliber. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er sørgelig kjipt å komme seg frem, særlig om du ikke er kjent i byen eller er urutinert med tanke på å mestre bykjøring. Og det er dyrt å parkere. Hørtes ut som ts er av et slikt kaliber. 

Parkere på Oslo S er da ikke noe vanskelig. Ja det er dyrt å parkere der, men koster vel ikke så mye mindre å parkere et sted utenfor å ta toget inn? I hvertfall ikke hvis man er flere enn 1 

Annonse
Skrevet

Hold deg unna Oslo sentrum. Selv GPS skjønner ikke dritt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mardrøm skrev (På 29.7.2022 den 20.19):

Går nok helt fint å kjøre til Oslo S. Trikset med å kjøre i Oslo er å bare ta den tiden du trenger og ikke la seg stresse av alle andre. Kjører man feil så er det alltid mulig å ta seg en runde og gjøre et nytt forsøk (det gjør vi alle iblant).

Det er egentlig bare to ting du trenger å tenke på mens du er på motorveien:

1) Når du kommer til Alna (ved Esso/McDonalds) deler veien seg i to (to felt går til venstre og to felt til høyre). Du skal der ligge i ett av de to feltene som går til venstre mot Kristiansand/Sentrum (se bilde).

2) Når du er inne i Operatunnelen er avkjøringen til Oslo S merket «Sentralst.». Det er avkjøring nummer 4. 

04CD9AE4-A5BC-4C47-B17E-DD0B28A99F06.jpeg

Takk til deg og alle som ga relevante svar.  Turen er gjennomført. 

Jeg måtte kjøre til Oslo S området for å plukke en venn. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...