Gå til innhold

Lønn etter 1år som trainee

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!!

Jeg vurder å ta opp lønnssamtale hos min nåværende arbeidsgiver. Jeg begynte som Trainee og fullfører ett år neste mnd.

Da jeg fikk arbeidstilbudet hos min nåværende arbeidsgiver, var det ikke rom for å forhandle lønn. Fikk dermed 520 000, er klar over at tilbudet lå noe under.

Nå som jeg fullfører ett år som trainee, ønsker jeg å ta opp lønnstråden.

Har sjekket med Nitto men dem hadde ikke noe tall som tilsvarte min stilling som IT konsulent/business analyst. 

-hvor mye er det vanlig å øke i lønn etter ett år som konsulent?

- Med tanke på inflasjon, hva vil en person tilsvare lik ansiennitet som meg få i lønn?

- hva burde jeg kreve?

takk på forhånd! Lost soul☺️

Anonymkode: 7831e...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal du fortsatt være trainee eller går du over i en ny stilling? Har du bidratt med noe som he økt din verdi? Hva mister de om du drar? Altså, hva mener du selv du bidrar med av verdi til bedriften? Om ikke du selv kan forsvare at du skal få høyere lønn, hvorfor skal bedriften gi deg det? 

Du bør uansett ta en samtale om videre stilling og arbeidsoppgaver. Du vil vel ikke være trainee til evig tid? 

Anonymkode: 19aae...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter et år (nyutdannet) gikk jeg fra 520 til 590. Ikke endrede arbeidsoppgave annet enn at ansvar vokser med erfaring. Konsulentbransjen. Er økonom.

Anonymkode: 493b1...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Traineer har vel generelt ikke så høy lønn da de stort sett er i læringsfase og ikke har en «ordentlig» verdiskapende jobb enda. Typ, et halvt år her og et halvt år der?

Så jeg tenker at du ikke skal ha for store forventninger før du får en annen stilling.

Anonymkode: 5e14b...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste først lønn etter et år som transe!!

Men seriøst, ei jeg kjenner fikk 490.000 som startlønn som trainee for 6-7 år siden, nå har hun 1.150.000 i samme selskap.

Anonymkode: b411b...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...