AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Del Skrevet 27. juli 2022 Bor et sted hvor tidligere eier slet med sitt. Det har bygget seg opp et lag i toalett skålen, som jeg sliter med å få vekk Har prøvd gif, klor og baderoms spray, latt alle virke opp til 1 time og skrubbet for harde livet. Noen steder har det gått bort helt, men andre steder er det virkelig inngrodd Hva er det sterkeste en vanlig toalett skål og rør tåler? Anonymkode: 6e299...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Del Skrevet 27. juli 2022 Cola. Anonymkode: 1bccc...94e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Del Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cola. Anonymkode: 1bccc...94e Har sett videoer hvor det funker på rust, men vil det funke på dassen altså? 😅 Har bare Pepsimax her ts Anonymkode: 6e299...981 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 27. juli 2022 #4 Del Skrevet 27. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Har sett videoer hvor det funker på rust, men vil det funke på dassen altså? 😅 Har bare Pepsimax her ts Anonymkode: 6e299...981 Er det så utrolig vanskelig å kjøpe cola og prøve? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Del Skrevet 27. juli 2022 Kjøp to pakker sitronsyre på matbutikken (står sammen med mel, sukker etc.). Hell først en bøtte vann i do for å få vannet til å stå lavere i skåla. Så heller du de to pakkene med sitronsyre i og lar det stå over natten. Skrubb med dobørste og voila! Lover at det funker, har nettopp gjort det selv 🙌🏻 Anonymkode: 32515...06a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Del Skrevet 27. juli 2022 Prøv med Mudin da. Gelé. Og la nå ting virke mer enn en time. Nytt toalett koster fra 695 kr eller noe sånt. Anonymkode: 0ffb6...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Del Skrevet 28. juli 2022 Kjøper denne hos Spar. Har ikke dine problemer, men den er veldig effektiv, så anbefales. Anonymkode: 6857b...856 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Del Skrevet 28. juli 2022 https://www.biltema.no/fritid/hage/grill/grilltilbehor/ovn--og-grillrengjoring-750-ml-2000038233 Seriøst, denne gjør underverker ikke bare i ovner, men også inngrodd dritt på toalettet, i dusjen, og over alt ellers. Anonymkode: 5e93a...318 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 28. juli 2022 #9 Del Skrevet 28. juli 2022 Jeg lurer på, hvordan får man sånn brunt nedi dass? Jeg sliter med magen og går mye på do. Og vasker en gang i uken, å langs kantene med behov. Ikke antydning til noe brunt ekkelt nedi do. Ser faktisk hos menn som bor alene har det. Hos 3 stk ihvertfall. 🤢 Men min ting er, at jeg fikk kabinett da den forrige dusjen ikke var holdbar. Flisene er lagt feil, så kom jo lekkasje hver gang jeg dusjet. Men tross for vask og skrubb av dusj en gang i uken, så blir fugene mer og mer misfarget. Og inni krokene er det oransje flekker som jeg får bort med vask. Men fugene ser jo ikke ut! Stjeler litt tråd her, men hvordan kan jeg få de fine? Tenker at det skal jo bo folk her etter meg en gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heydayotheinterweb Skrevet 28. juli 2022 #10 Del Skrevet 28. juli 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: https://www.biltema.no/fritid/hage/grill/grilltilbehor/ovn--og-grillrengjoring-750-ml-2000038233 Seriøst, denne gjør underverker ikke bare i ovner, men også inngrodd dritt på toalettet, i dusjen, og over alt ellers. Anonymkode: 5e93a...318 Thanks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Del Skrevet 28. juli 2022 Maestro skrev (7 timer siden): Jeg lurer på, hvordan får man sånn brunt nedi dass? Jeg sliter med magen og går mye på do. Og vasker en gang i uken, å langs kantene med behov. Ikke antydning til noe brunt ekkelt nedi do. Ser faktisk hos menn som bor alene har det. Hos 3 stk ihvertfall. 🤢 Men min ting er, at jeg fikk kabinett da den forrige dusjen ikke var holdbar. Flisene er lagt feil, så kom jo lekkasje hver gang jeg dusjet. Men tross for vask og skrubb av dusj en gang i uken, så blir fugene mer og mer misfarget. Og inni krokene er det oransje flekker som jeg får bort med vask. Men fugene ser jo ikke ut! Stjeler litt tråd her, men hvordan kan jeg få de fine? Tenker at det skal jo bo folk her etter meg en gang. En hyppig grunn til at man får slik er at man bruker skuremiddel, som f.eks Jif nedi der. Da blir det riper og sår og der ser bakterier og misfarging og det finns ingen sjanse i havet til å få den ren igjen. Anonymkode: df868...549 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Del Skrevet 28. juli 2022 Maestro skrev (11 timer siden): Jeg lurer på, hvordan får man sånn brunt nedi dass? Jeg sliter med magen og går mye på do. Og vasker en gang i uken, å langs kantene med behov. Ikke antydning til noe brunt ekkelt nedi do. Ser faktisk hos menn som bor alene har det. Hos 3 stk ihvertfall. 🤢 Men min ting er, at jeg fikk kabinett da den forrige dusjen ikke var holdbar. Flisene er lagt feil, så kom jo lekkasje hver gang jeg dusjet. Men tross for vask og skrubb av dusj en gang i uken, så blir fugene mer og mer misfarget. Og inni krokene er det oransje flekker som jeg får bort med vask. Men fugene ser jo ikke ut! Stjeler litt tråd her, men hvordan kan jeg få de fine? Tenker at det skal jo bo folk her etter meg en gang. Før vi renoverte badet, dannet det seg et tykt, brunt belegg nedi doskålen hvis toalettet sto ubrukt en tid, f.eks i ferier. Det kommer da av partikler i vannet. Belegget var vanskelig å fjerne helt, fordi forrige eier trolig har skurt nedi skålen og ripet opp overflaten. Jeg ser tendensene nå også, spesielt om våren, men nå fjernes det lett pga glatt overflate. Anonymkode: daa2e...17f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 28. juli 2022 #13 Del Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Før vi renoverte badet, dannet det seg et tykt, brunt belegg nedi doskålen hvis toalettet sto ubrukt en tid, f.eks i ferier. Det kommer da av partikler i vannet. Belegget var vanskelig å fjerne helt, fordi forrige eier trolig har skurt nedi skålen og ripet opp overflaten. Jeg ser tendensene nå også, spesielt om våren, men nå fjernes det lett pga glatt overflate. Anonymkode: daa2e...17f Jeg har aldri hatt det selv, hverken når jeg bor alene eller hos mamma. Men hos moren til ei venn, som er elendig på vask og rydding, har brunt nedi do. Og typ ungkarer som jeg kjenner. Så er der jeg har tenkt at det er størkna avføring i do 🤔🤢 Men om det faktisk er pga feil måte og vaske på, var nytt for meg. Jeg har jo heller tenkt at det IKKE var vaska skikkelig nedi der. Hm, lærer noe hver dag 🤓 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Del Skrevet 28. juli 2022 Eddik er bedre enn cola for å fjerne kalk, dersom det er mye kalk i det belegget. Kanskje du trenger flere runder. Begynn med domestos og så ser du om det er mye kalk igjen? Anonymkode: 40c8b...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Del Skrevet 28. juli 2022 Kommer ofte av kalk i vannet. Du trenger noe sterkt syrebasert for å fjerne det. Om det er størknet avføring, prøv først med zalo eller ovnsrens (fettløsende, og alkaisk)... La det stå mer enn en time, minimum 6 timer. Om det fortsatt er flekker skyldes det kalk i vannet, da trenger du syrebasert (f.eks wc-rens uten klor). La det også stå minimum 6 t. Pakk gjerne inn i plastfolie, slik at såpen ikke tørker ut. Klor kan du bruke helt til slutt, for garantert desinfisering og lett bleking av misfarget porselen. Anonymkode: 66528...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #16 Del Skrevet 28. juli 2022 1 hour ago, Maestro said: Jeg har aldri hatt det selv, hverken når jeg bor alene eller hos mamma. Men hos moren til ei venn, som er elendig på vask og rydding, har brunt nedi do. Og typ ungkarer som jeg kjenner. Så er der jeg har tenkt at det er størkna avføring i do 🤔🤢 Men om det faktisk er pga feil måte og vaske på, var nytt for meg. Jeg har jo heller tenkt at det IKKE var vaska skikkelig nedi der. Hm, lærer noe hver dag 🤓 Er som regel ikke pga avføring (med mindre det er mørkebrunt), men kalk i vannet. Noen steder har mer kalk enn andre. Men min erfaring er at problemet blir verre med eldre doer, tror det er pga belegg i sisternen (kanskje kalk?) som bygger seg opp over tid. Badet vårt er 15 år, og det er først de siste to årene vi har begynt å få sånn brunt belegg. Vasker det lett bort da, ca en gang i uka, men der dobørsten ikke rekker til er det skikkelig brunt. 🥴 Anonymkode: f6562...cee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #17 Del Skrevet 28. juli 2022 Funker med oppvaskmaskin tabletter par stykker i skåla la virke noen timer før skrubber med dokosten. Anonymkode: a6ee8...3c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #18 Del Skrevet 28. juli 2022 Seriøst. En ny do koster noen tusenlapper på Megaflis. Jeg hadde bare kjøpt ny. Når tidligere eier har vært så grisete at det kommer ett belegg du ikke får vekk er det på tide å bytte dasset Anonymkode: 0ac8d...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Del Skrevet 1. august 2022 Er mulig å få kjøpt et eget middel hos rørlegger. Husker dessverre ikke navnet nå, men om du forklarer problemet så vet de hva du trenger. Er helt normalt å få kalkavleiringer når toalettet har stått ubrukt en tid, og særlig på toalett der forrige eier har skrapt opp porselenet med skurekrem. Anonymkode: 85943...bab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 1. august 2022 #20 Del Skrevet 1. august 2022 salmiakk. bare ikke bland det med klorin pga gasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå