AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Og om du hadde hatt en Venn som var det hadde du brutt kontakten? Anonymkode: 0bcf9...c41
Gjest Athena Catalina Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Ja, så klart jeg kunne og nei hadde ikke brutt kontakten.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Ja og nei. Det spørs veldig på hvordan personen takler depresjonen. Jeg ville selvfølgelig vært der for personen, men det er viktig at personen forstår at jeg er venn og kan gjøre det en venn kan gjøre, og en psykolog/lege har en annen oppgave. Nå trenger ikke alle med lett depresjon å oppsøke hjelp heller, men om det er en langvarig depresjon og personen legger all vekten på meg, så vil det slite meg ut psykisk. Om personen nekter oppsøke profesjonell hjelp ved et slikt i tilfelle, så må jeg sette meg selv først og min egen psykisk helse. Depresjon kan også være smittsomt, om man har liten kunnskap om det. Men, jeg har vært deprimert selv, så jeg vet litt hva det går ut på, og har forståelse for at det kan være forskjellig fra person til person. Jeg ville aldri kuttet ut en venn med en gang. Heller ei unngått å bli kjent med noen i en depresjon. Men om det pågår, og personen legger for mye vekt av sin egen psykiske helse over på meg, så er jeg nødt til å avbryte vennskapet, eller sette det på en pause og håpe på at personen fortsatt vil ha meg i livet hens når en kommer seg ut av det Jeg har hatt venner som jeg har støttet og som har kommet seg ut av det, jeg har hatt venner som jeg har vært der for og de har oppsøkt profesjonell hjelp. Men jeg har også hatt venner som er deprimerte, men det er som de liker det dystre og de nekter få hjelp, de vil bare snakke om alt som er jævlig og dystert, og blir sure om jeg ikke vil snakke om det. De har jeg tatt mer avstand fra, de gikk fra venn til bekjent Anonymkode: f7e7a...a55
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Selvfølgelig. Vi er vel alle deprimert til tider. Hver sin gang å ha det tungt på en eller annen måte. Så trist at du tenker slik, og håper virkelig du legger den tanken fra deg. Min venninne er ei solstråle, etter ei stygg bilulykke i fjor ble hun deprimert, er like god venninne fordi. Nå har hun det bedre. Endrer ikke synet mitt på henne. Men nå er jeg 40 og i vår alder dropper vi ikke venner som har det tøft Anonymkode: 1d991...caf
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Ja, det kunne jeg blitt, og det har jeg blitt. Jeg hadde ikke brutt kontakten om en av mine venner ble deprimert. Tror de fleste av mine nære venner faktisk har vært gjennom en eller flere depresjoner. Og jeg selv har vært deprimert. Anonymkode: 4c61d...508 1
Cornix Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Ja, jeg kunne blitt venn med en som var deprimert, og nei - så klart jeg ikke hadde brutt kontakten om vedkommende var deprimert. ❤️
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ja, det kunne jeg blitt, og det har jeg blitt. Jeg hadde ikke brutt kontakten om en av mine venner ble deprimert. Tror de fleste av mine nære venner faktisk har vært gjennom en eller flere depresjoner. Og jeg selv har vært deprimert. Anonymkode: 4c61d...508 Samme her, det er jo normalen for de aller fleste gjennom mange års vennskap Anonymkode: 1d991...caf
Deep Impact Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 spør deg selv: Ville du blitt venn med deg selv om du var deprimert?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 Ikke om hen skulle bruke meg som psykolog. Det må du bruke andre til. En venn kan du bruke til gjøre ting sammen med. Anonymkode: 0f5b1...2ad
Pinner Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Og om du hadde hatt en Venn som var det hadde du brutt kontakten? Anonymkode: 0bcf9...c41 Nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå