Gå til innhold

Å ikke snakke om fortiden...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du treffer noen som ikke vil si noe om livet sitt, ikke vil fortelle om barndom, ungdomstid osv.... og sier det eksplisitt.  Hva gjør du da?  

Anonymkode: 729da...d15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blir skeptisk.

Anonymkode: ba49a...479

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke ville vært at personen levde på kode 6 eller 7 (politibeskyttelse) og dermed ikke har tillatelse til å fortelle om deres tidligere liv. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke noe slik, han har hatt det røft og vanskelig..barnevern...mer vet jeg ikke.... og han vil ikke rippe opp i møkka som han sa.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei ikke noe slik, han har hatt det røft og vanskelig..barnevern...mer vet jeg ikke.... og han vil ikke rippe opp i møkka som han sa.

Hvis han lever på kode 6 eller 7 kan han heller ikke fortelle det.

AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (12 minutter siden):

Hvis han lever på kode 6 eller 7 kan han heller ikke fortelle det.

Personen jeg har møtt står i gulesider, og er kjent lokalt pga yrket og verv... så ingen hemmelig adresse eller noe slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk. 

Jeg har selv en svært traumatisk barndom bak meg, men har jobbet hardt med å bearbeide den. Og har det nå bra, og har ingen problemer med å prate om det. 

Og jeg hadde vel da tenkt at han fortsatt sliter med det, og ikke har jobbet med det.

Anonymkode: d0ffc...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tenkt på om det var noe han ikke ville fortelle med tanke på ekser, for eksempel er det mulig han er redd for at du skal oppdage at han har vært utro, eller kanskje voldelig, mot ekser. Sånt kan være aktuelt å holde skjult. Kanskje han har rotet rundt med mange, og at han ikke ønsker at du skal vite det.

Det kan selvsagt være at han har en trist bakgrunn med foreldre som ruset seg, at han ble mobbet som ung osv. Men, jeg ville først og fremst vært på vakt overfor hvilket familieliv han har hatt.

Anonymkode: 5f69e...805

Skrevet

Vil han ikke, så vil han ikke. Mange pakker bort en vond fortid i en mental boks og setter bort for og leve et normalt liv. 

Noen er veldig åpne om sitt, mens andre er en låst dagbok. Og det skal man respektere. Og det er mye dømming blant folk, som er uvitende om mennesker som ikke har hatt et A4 liv som seg selv. 

Skrevet (endret)

Han vil bare ikke snakke om ting som gir han kjipe minner.
Jeg kan relatere til det.
Har en barndomskompis jeg knapt kan nevne oppveksten til.
Bare småting. Hysteriskt morsomme ting.
Ellers finnes det ikke et snev av nostalgi i fyren og det respekterer jeg.

Kjenner også noen som har skifta navn pga navnet hennes minte henne om fortiden.
Er det så forbanna vanskelig å forstå at noen folk vil gå videre og bare legge alt bak seg?

Endret av Heydayotheinterweb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en mann på 31 år tidligere. Han fortalte gladelig om barndommen og frem til ca. russetiden. Så fortalte han om ting fra han var rundt 29. Hvis jeg spurte om hva som helst i perioden fra han var rundt 20 til 29 ble han sur og nektet å svare. Jeg visste at han ikke hadde noe utdanning etter vgs. Jeg antok at han kanskje hadde vært alvorlig psykisk syk, rusmisbruker eller sittet i fengsel. Vi sluttet å date etter hvert. 

Anonymkode: 56e23...70f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...