Gå til innhold

Livredd for å oppsøke Frelsesarmeen for å få mat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler så ekstremt på skam og ydmykelse over dette at jeg faktisk ikke tør å møte opp på matutdeling. Jeg er superredd for å møte kjente og så vet jeg ikke helt hvordan dette foregår, nå man dokumentere på noen måte at man er trengende?

Det er også helt tragisk, for jeg har fulltidsjobb, dårlig betalt, men føler likevel at jeg burde klare å forsørge oss. Men jeg klarer det snart ikke mer, alt har blitt dyrere nå og jeg snudde på krona fra før og lever svært nøkternt.

Anonymkode: daede...649

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg føler så ekstremt på skam og ydmykelse over dette at jeg faktisk ikke tør å møte opp på matutdeling. Jeg er superredd for å møte kjente og så vet jeg ikke helt hvordan dette foregår, nå man dokumentere på noen måte at man er trengende?

Det er også helt tragisk, for jeg har fulltidsjobb, dårlig betalt, men føler likevel at jeg burde klare å forsørge oss. Men jeg klarer det snart ikke mer, alt har blitt dyrere nå og jeg snudde på krona fra før og lever svært nøkternt.

Bit det i deg. Det går over. 😊 

Anonymkode: dec30...6e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Leste i dag at de har ikke nok mat å dele ut til de trengende for de er så mange ….

Anonymkode: a00b5...142

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! 

Vi ble gjort oppmerksom på dette innlegget, så da måtte vi lage oss en Kvinneguiden-bruker for å få svart. :-) 

Takk for at du setter ord på det veldig mange føler. Vi har over lengre tid nå fått besøk av mange som har startet med å si "jeg hadde aldri trodd at jeg skulle være i denne situasjonen, men...". Og vi er glad for å kunne hjelpe. 

Dersom man ikke ønsker å komme innenfor de oppsatte åpningstidene, forsøker vi å tilrettelegge med egne avtaler når det er mulig. Det er mange som får hjelp "i ly av mørket" .

Når det er sagt – den gode nyheten er at det er dypt menneskelig å trenge en håndsrekning i blant. Vi kommer inn i verden hjelpeløse, og vi forlater den gjerne slik også en gang. Innimellom der, veksler vi alle mellom å være den som hjelper og den som blir hjulpet. Jeg tror livskvaliteten vår blir bedre hvis vi klarer å normalisere begge deler. 

Så ikke vær redd for å be om hjelp! 

Hva Frelsesarmeens lokale hjelpetilbud og kapasitet er, vil variere fra sted til sted i landet.  På www.frelsesarmeen.no/lokalavdelinger kan du finne en oversikt. Eller ta gjerne kontakt på [email protected] så setter vi deg i kontakt med rett sted basert på hvor du bor. 

Gode hilsener
Geir Smith-Solevåg, kommunikasjonssjef, Frelsesarmeen

• Liker 1
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff ja, det er flaut!

Anonymkode: e5582...b82

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke flaut! Alle kan trenge litt hjelp i løpet av livet, og akkurat nå trenger du det :klem: Du betaler skatt sånn at man skal kunne ha dette sikkerhets nettet. 

Anonymkode: e65cc...33c

AnonymBruker
Skrevet
frelsesarmeen skrev (1 time siden):

Hei! 

Vi ble gjort oppmerksom på dette innlegget, så da måtte vi lage oss en Kvinneguiden-bruker for å få svart. 🙂

Takk for at du setter ord på det veldig mange føler. Vi har over lengre tid nå fått besøk av mange som har startet med å si "jeg hadde aldri trodd at jeg skulle være i denne situasjonen, men...". Og vi er glad for å kunne hjelpe. 

Dersom man ikke ønsker å komme innenfor de oppsatte åpningstidene, forsøker vi å tilrettelegge med egne avtaler når det er mulig. Det er mange som får hjelp "i ly av mørket" .

Når det er sagt – den gode nyheten er at det er dypt menneskelig å trenge en håndsrekning i blant. Vi kommer inn i verden hjelpeløse, og vi forlater den gjerne slik også en gang. Innimellom der, veksler vi alle mellom å være den som hjelper og den som blir hjulpet. Jeg tror livskvaliteten vår blir bedre hvis vi klarer å normalisere begge deler. 

Så ikke vær redd for å be om hjelp! 

Hva Frelsesarmeens lokale hjelpetilbud og kapasitet er, vil variere fra sted til sted i landet.  På www.frelsesarmeen.no/lokalavdelinger kan du finne en oversikt. Eller ta gjerne kontakt på [email protected] så setter vi deg i kontakt med rett sted basert på hvor du bor. 

Gode hilsener
Geir Smith-Solevåg, kommunikasjonssjef, Frelsesarmeen

Tusen takk for svar!

Kreves det noen inntekstdokumentasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Øvre Eiker kommune, har dere noe utlevering der?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar!

Kreves det noen inntekstdokumentasjon?

Rutinene varierer noe fra sted til sted - spør lokalt. 🙂

Oversikt over lokalavdelingene ligger her: https://frelsesarmeen.no/lokalavdelinger eller be om å bli koblet med nærmeste på [email protected] 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler også sånn. De har matutlevering på idrettslaget her. Men jeg tørr ikke å dra. Vi har bra inntekt men er under gjeldsordning og det vet ikke andre. 

Anonymkode: 2494a...88d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...