Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag har jeg en tung dag. Vi skal i bryllup snart og i dag prøvde jeg kjolene i skapet og det var en nedtur. Jeg har gått opp noen kilo og det gjorde meg deppa. Jeg er overvektig og sliter med selvtilliten. Men ble ikke bedre da mannen kom hjem. Jeg hadde funnet en kjole som jeg følte meg vel i. Viste han den og spurte om jeg kunne gå i den. Ja sa han, men så sa han rett ut at jeg har lagt på meg det siste året. 

Er du så brutalt ærlig med din partner? 

Anonymkode: 0a278...dcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å være brutalt ærlig med kjæresten snart. Bolla han har fått på magen de siste par årene er foruroligende. 

Anonymkode: 3ae60...e14

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du spurte ham jo, og du visste innerst inne hva fasiten var. 

Anonymkode: 7a47b...128

• Liker 6
Skrevet

Noen ganger kan sannheten være vond. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvordan ellers skal en kommunisere mener du? Virker ikke som det eksisterer av brukerene her inne på KG

Anonymkode: 49348...8d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er så ærlige i vårt forhold. Alt handler om kommunikasjon og hvordan man legger det frem. Noen ganger kan det bli et slag i trynet, men da er det jo oftest fordi man innerst inne vet at det er en sannhet i det.

Anonymkode: f4810...efb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noe brutalt i å si at du har lagt på deg det siste året? Det var kanskje ikke så heldig tidspunkt å si noe. Du spurte jo ikke om du hadde lagt på deg, men om du kunne gå i den kjolen. Litt sårbart tidspunkt å ta opp at du har lagt på deg, når du står der i kjole. Men det er jo ikke veldig brutalt da. 

Anonymkode: 23007...02c

• Liker 3
Skrevet

Jeg var sammen med en dame som var veldig ærlig med meg om min vekt, jeg la det opp selv fordi jeg snakket om vekt etc. så ja, jeg synes det er fint at man kan si ifra om vekt. det er ikke gøy å miste attraksjon for noen pga vekt fordi der er ikke noe man bestemmer selv.  

jeg vet ikke hvordan han sa det, men å si at du har lagt på deg litt er jo ikke så ille? 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Om han skulle si at du hadde lagt på deg, fordi han ville du skulle slanke deg for helsen sin skyld, så burde han uansett ikke tatt det opp på det tidspunktet. Dere skulle i selskap, og du trengte å føle deg fin i kjolen den kvelden. Du trengte ikke å føle at de ekstra kiloene var synlig.

Anonymkode: 232b5...edb

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kun sagt det om jeg ble spurt.
Personlig har jeg vært undervektig det meste av livet, og fått høre om jeg ble tynnere. Det blir det samme, så jeg vet hvordan det er

Anonymkode: 2215a...bad

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men legger samtidig til at jeg elsker han uansett og syns han er flott, for det syns jeg. Nå er ingen av oss overvektige, men han har gått opp noen få kilo. Blir litt teit å si «neida du har ikke gått opp» når han selv har sagt dette. Men syns det er ufint å si når du ikke spurte i dette tilfellet. Du spurte om du kunne gå i kjolen, ikke om du hadde lagt på deg. Så det var feil tidspunkt å si det til deg. Du ønsker jo å føle deg fin i et bryllup og selvsagt føler du deg ikke vel når han slenger på den kommentaren.

Anonymkode: 769b0...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en ny kjole du føler det vel i og som passer. 
Du har jo gått opp noen kilo, det sier du selv.

Det betyr ikke automatisk at du er stygg. Mannen svarte på det du spurte om. 

Anonymkode: c5c4a...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre at han sa det nå, før du gikk opp så mye at han syntes det ble et problem? Jeg syntes ikke det var så brutalt, og det hadde ikke du heller syntes hvis du ikke mislikte det veldig selv. Så lenge han sa det på en ok måte, og det virker sånn.

Normalt i min verden, men såklart ikke gøy å høre.

Anonymkode: ae239...697

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi er helt ærlige med hverandre, ja. 

Nå har ikke vekt vært et problem. Men alt fra uvaner, til klær, til ting med utseendet (som lett kan justeres). 

Synes det er godt å ha noen som ser meg utenfra på den måten så mye, og som kan bidra til at man er en bedre versjon av seg selv. 

Men man sier det jo på en ok måte. Om kommentaren var til vekt ville jeg jo ventet at den kom sammen med en kommentar i retning "redd for utviklingen", eller "også en helsefaktor". 

Anonymkode: 81313...ac7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I dag har jeg en tung dag. Vi skal i bryllup snart og i dag prøvde jeg kjolene i skapet og det var en nedtur. Jeg har gått opp noen kilo og det gjorde meg deppa. Jeg er overvektig og sliter med selvtilliten. Men ble ikke bedre da mannen kom hjem. Jeg hadde funnet en kjole som jeg følte meg vel i. Viste han den og spurte om jeg kunne gå i den. Ja sa han, men så sa han rett ut at jeg har lagt på meg det siste året. 

Ja, på sånne ting, det er jo rene fakta, hvis vekta har økt så har den det. Det betyr ikke at jeg sier det ofte eller at jeg ikke er glad i partneren min. Dette må være innafor

Anonymkode: deffd...f0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ja! Brutal ærlighet er det enkleste å forholde seg til. Da slipper man å spekulere om det er dette han/hun mener og å lete etter mer mening mellom linjene. 

Si at du verdsetter ærligheten, men be samtidig om hjelp til å håndtere det. 

Anonymkode: f2ec1...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Min er også brutalt ærlig. Så jeg pleier ikke å spørre om sånt som jeg vet at jeg kan bli lei meg av svaret på.

Men når han er det uoppfordret er det jo kjipt.

Anonymkode: e92b1...d80

AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi er ærlige. Vi snakker om vekt/utseende, mat og trening. Jeg vet godt at jeg gikk opp en del kilo under pandemien, jeg mistet i tillegg et nært familiemedlem og måtte få meg my jobb omtrent samtidig. Vi pratet egentlig mye om sånt, han prater om seg selv også. 

Anonymkode: 51fca...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...