AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Hvordan er det å føle å kjenne barnet sparke i inne i magen? Kanskje ett litt merkelig spørsmål, men har alltid lurt på det. Anonymkode: fdf3b...e59
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Tenker du på den fysiske følelsen, hvordan det kjennes ut, eller hva man tenker og føler om det? Jeg synes det kjentes ut som en liten fisk som dultet borti. Følelsesmessig svingte det veldig, syntes det var litt ekkelt i starten. Etter hvert blir man vant til det og begynner heller å bekymre seg dersom det virker roligere. Anonymkode: e01e6...6ee
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker du på den fysiske følelsen, hvordan det kjennes ut, eller hva man tenker og føler om det? Jeg synes det kjentes ut som en liten fisk som dultet borti. Følelsesmessig svingte det veldig, syntes det var litt ekkelt i starten. Etter hvert blir man vant til det og begynner heller å bekymre seg dersom det virker roligere. Anonymkode: e01e6...6ee Begge deler ☺️ Anonymkode: fdf3b...e59
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Er en digg kilende følelse Anonymkode: 944ea...06f
Snabeltann Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 Mot slutten kan det faktisk være litt vondt og ubehagelig. Når barnet lar føttene gli, eller sparker opp mot ribbeina. Men det er egentlig fint, rart og noe jeg aldri har kjent lignende til før eller senere. Kan ikke sammenlignes med noe egentlig. I starten er det bare små "knepp" og ja, kanskje som en fisk. Når barnet vokser kan du liksom se på utsiden av magen at noe under skinnet stikker ut, beveger seg, sparker...osv. ganske fascinerende! 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 Det føles fantastisk hver gang! Akkurat hvordan det kjennes rent fysisk er litt vanskelig å forklare. I starten forklarte jeg det som at hvis man fanger småfisk og holder dem i hånden og man kjenner de åle seg rundt mot håndflaten. Nå som jeg nærmer meg termin er det litt forskjellig ut ifra hva lille der inne foretar seg tror jeg. Noen ganger kjennes det ut som han strekker seg ut så godt han kan og da klemmer luften ut av lungene mine. Andre ganger er det lange, glidende bevegelser som kiler så heftig på innsiden at jeg faktisk begynner å le! Enkelte spark og dult er så kraftige at hvis jeg f.eks har en hånd på magen sånn akkurat, så spretter den avgårde! Det er litt av en kraft i en sånn liten kropp, det kan jeg skrive under på her jeg sitter med bristet ribbein! 😅 Anonymkode: cc528...baa 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 Hvis jeg skulle beskrive det: En liten fisk i bolle med småbobler til og begynne med. Man kan ha noe samme følelse som når det er bobler i magen. Deretter mer som en ål som åler seg rundt, og synlig beveger på magen. Sparker hardt til tider. Kan gjøre vondt. Ellers har jeg faktisk tenkt på at det er som på film, hvor et romvesen har tatt bolig i magen til en kvinne 😂 Det føles jo slik ut. Men det er en veldig koselig følelse. Man har noe bare du selv vet om og kjenner. Noe som skjer i løpet av dagen som bare du vet om. «Der er du igjen!». Anonymkode: 234b6...7a6 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 Kommer an på hvor langt du er på vei. I starten var det som en liten fisk, som ble en større fisk etter hvert. De siste månedene så sparken hn meg i samme ribbe om igjen og om igjen. Det gjorde skikkelig vondt. Tok flere måneder etter fødsel før den ribben ble bra igjen. Anonymkode: a9d19...669
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Jeg opplevde det ikke som fantastisk, fint eller koselig. Jeg syntes det var ubehagelig og egentlig litt ekkelt. Ble aldri helt komfortabel med at det var et annet menneske inni kroppen min, liksom. 😅 Anonymkode: 1ffcc...1ac 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 Vanskelig å beskrive, men synes det kjennes akkurat ut som det jeg trodde det ville kjennes ut, om det gir mening 😅 får sommerfugler i magen nesten hver gang, er en veldig god psykisk følelse😊 Anonymkode: 22d52...665
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 Jeg syns helt ærlig at det føles litt ekkelt, har ikke blitt helt vant til det enda 😅 har kjent liv i et par uker nå. Føles litt som at det er en fisk som bukter seg rundt, og av og til føles det mer ut som bobler som sprekker på en måte. Blir spennende å se hvordan det er når jeg får noen skikkelige spark i ribbeina. Anonymkode: 51d49...101
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg syns helt ærlig at det føles litt ekkelt, har ikke blitt helt vant til det enda 😅 har kjent liv i et par uker nå. Føles litt som at det er en fisk som bukter seg rundt, og av og til føles det mer ut som bobler som sprekker på en måte. Blir spennende å se hvordan det er når jeg får noen skikkelige spark i ribbeina. Anonymkode: 51d49...101 Jeg syns det er ganske ekkelt også, når jeg har begynt og kjenne at «det var en liten fot ja» 😅 Anonymkode: 234b6...7a6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 Først som en fisk som beveger seg inni der. Senere som en som driver heftig karate inni der, og som elsker å sikte på ribbeina😂 Men er koselig (og litt vondt mot slutten) syns jeg og ikke minst betryggende. Anonymkode: 10357...0b4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 Helt de første sparkene kjemtes som som bobler, at det boblet nederst i magen. Sikkert masse raske små spark 😄 Det var det første jeg var sikker på at jeg kjente. Synes de som beskriver det som små fisk beskriver det bra. Anonymkode: 6aaa3...084
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 Først som en liten fisk som svømmer rundt, og til slutt som om noen driver og ommøblerer alt inni kroppen. Anonymkode: dd831...337
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #16 Skrevet 28. juli 2022 Jeg syntes det kjentes ut som små vibrasjoner i starten, en slags dirring. Så når baby ble større kjente man mer tydelige spark, litt som hvis man er ute og svømmer flere sammen og en av de ved siden av deg kommer litt borti deg, bare innenfra. Og noen ganger en følelse av av noe vrir seg og snor seg rundt, som hvis du har fanget rumpetroll og vann i hendene. Det er både litt koselig og litt ekkelt, særlig den vri seg følelsen er litt ekkel 🤪 Og helt på slutten når de kan lage buler ut på magen når de presser mot mageskinnet, det er ganske sånn alien-aktig, altså 😅 Anonymkode: 7fafb...7b4
Månestjerne Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 Den mindre romantiske, men mer treffende beskrivelsen er at det kjennes ut som du har masse luft i magen til å begynne med. Sånn som når du har forspist deg på noe som gjør deg oppblåst og du kan kjenne prompen bevege seg i magen. Sånn kjennes de tidlige bevegelsene til babyen ut. Etter hvert blir det mer tydelig, som et dult innenfra. Når babyen blir større er det åpenbart at det er noe stort inni der som strekker og dytter og kåler rundt. Og det er kjempekoselig, ihvertfall når det ikke gjør vondt! Jeg har elsket hvert eneste spark. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå