Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For å ta det fr begynnelsen, vi har vært bestevenner i et pr år nå, og i høst flytta vi sammen da vi skulle begynne å studere. For et par måneder siden rota jeg med en kamerat av noen vi går i klasse med, skjedde to ganger, bare klining og ikke noe mer.

Etterhvert har jeg fått meg kjæreste ( :hoppe: ) , og venninna mi er blitt singel. For tre uker siden var hun på fest med han jeg rota med, hun ringte på natta og spurte om det var greit de dansa sammen. På den tiden (før jeg møtte kjæresten min) var jeg litt interessert i han jeg hadde rota med, det viste hun veldig godt.. Så når hun ringer og spør om det er greit de danser sammen, forstår jeg at det er noe mer hun vil. Dagen etter forteller hun at hun har overnattet hos han, men lover at det ikke skjedde noe, og at de ikke sov i samme seng. Hun hadde mistet kortet sitt og hadde ikke penger til taxi.

Dette er altså tre uker siden.

I går kveld var vi ute på byen, jeg dro hjem tidlig til kjæresten min, mens hun va igjen ute på byen. Når hun skulle hjem ringte hun til meg og hinta litt om at hun hadde fått meldinger fra han jeg rota med, og at det var en sjans for at de kanskje hadde klina litt den kvelden hun overnatta der, og fiska om det gjorde noe at hun kanskje likte han godt. Jeg kan ikke nekte henne å like han..

Fortalte hele greia til kjæresten, og han sa at de er sammen!!! :overrasket: De holder det hemmlig for meg, og alle andre vet det! Jeg har jo selvfølgelig ingen følelser for han, men jeg føler meg utrolig sviktet av venninna mi! Hun vet ikke at jeg vet.. De har vist vært sammen siden da hun overnattet der, altså da hun viste at jeg likte han... Jeg og venninna mi bor sammen, vi har et veldig bra vennskap (trodde jeg).. Det er ikke det at jeg har noe i mot at de er sammen, men de holder det hemmelig kun for meg!!!! Føler meg som sagt sviktet...Jeg hadde aldri villet gjort noe sånn mot henne..

Har jeg grunn til det? Er dette sånn man oppfører seg for en venninne? Hva skal jeg gjøre?

Endret av Bala
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Typisk tilfelle av at hun er redd for å såre deg. Tror ikke du skal regne det som svik, bare misforstått omsorg.

Fortell henne at du vet de er sammen og spør om hvorfor hun ikke ville fortelle deg det. Ønsk henne lykke til og si du regner med det var siste gang hun går bak ryggen din - uansett hvor mye hun er redd for å såre. Ærlighet kan gjøre vondt noen ganger, men vil aldri være så vondt som å bli skjult ting for.

Skrevet

Skjønner du synes det er harry å holde det hemmelig, det synes jeg og. Utover det så har hun jo ikke gjort noe "galt" sånn iom at du godtok at hun overnattet... Men heeelt flott oppførsel synes jeg ikke det er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...