Gå til innhold

Hvordan klarer menn å date damer de ikke har følelser for?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er klar over at man ikke kan tvinge fram følelser hverken for menn eller kvinner, men det jeg syns er rart er at en mann kan date en dame over lengre tid for så plutselig å si at de ikke har følelser, eller bare vil være fwb. Dette har skjedd så mange venninner av meg i det siste, og jeg er så redd for å date og at det skal skje meg! 

Hun ene venninna mi har datet en mann siden nyttår, de har møttes masse, vært på ferie i utlandet, sovet over hos hverandre flere ganger i uken, møtt hverandres venner og oppført seg som kjærester rett og slett. Så på 17.mai så ble hun litt full og sa til han at hun begynte å bli forelsket, da ble hun dumpet med en gang :( Før det hadde hun prøvd å ta opp hva han så for seg angående de to, og han sa bare at han trengte tid til å bli kjent. De er lov å endre mening altså, er ikke det jeg mener. Men hvordan kan en mann ha sex med ei dame og være intim over så lang tid også bare fordufte fordi han visstnok ikke har følelser? Jeg klarer ikke ha samleie med menn jeg ikke har følelser for.. vet menn kan tømme seg i det ene og det andre men dette er jo litt annerledes. Hvorfor kan ikke menn bare være ærlige, istedet for å surre vekk tid på denne måten? 

Hvordan unngår jeg at dette skjer meg? Og nei, det nytter sjelden å spørre en mann rett ut. De gangene jeg har gjort det har jeg bare fått stillhet. 

Anonymkode: 41873...59b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke menn flest gjør det. Men noen liker vel å  "leve" på oppmerksomheten, omsorgen, selskapet eller sexen - inntil de finner seg noen de ønsker noe seriøst med (om de ønsker det). De liker og bryr seg om personen, men ikke utover vennskapelig-følelser. Ingen orker å bruke tid på noen man ikke trives og har god kjemi med. Så å si det ikke er noen følelser blir jo feil. 

Mistenker at noen menn trenger selskap og nærhet mer enn kvinner, og derfor benytter seg av en fwb løsning istedenfor ingenting, og noen har nok bestemt seg allerede før første date at det ikke blir noe mer. Kan hende de får romantiske følelser også, men at kvinnen ikke lever opp til kravene han ser etter i en kjæreste. 

Tror også noen menn synes ordet "kjæreste" er ekstremt skummelt. At kjæreste = mister all frihet/egentid. Selv om de oppfører seg og behandler dama som en kjæreste. Det å være kjærester trenger ikke være så sort/hvitt. 

Vet ikke hvordan du skal unngå det - annet enn å se på handling fremfor ord. Finne deg en stabil mann med hodet på plass, slik at han ikke kan unnskylde det at han er unnvikende, for da er det ingen grunn til å tvile på at det dere har sammen er ekte. Og du vil se at ord og handlinger samsvarer. Kommuniser tidlig hvilken ønsker du har for relasjonen. Man må nesten bare hoppe i det om man ønsker å finne kjærlighet, så får det briste eller bære - men husk å stole på magefølelsen - din kvinnelig intuisjon. Vær deg selv, og du vil finne noen som ønsker akkurat deg for den du er.  :klem:

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvordan kan en mann ha sex med ei dame og være intim over så lang tid også bare fordufte fordi han visstnok ikke har følelser? 

Hvorfor kan ikke menn bare være ærlige, istedet for å surre vekk tid på denne måten?

Svar på det første: Han vil ha sex, og han vil ha den lett tilgjengelig og uforpliktende.

Svar på det andre: Hvis han er ærlig om sine hensikter(se forrige svar) forsvinner de aller fleste kvinner, og da får han det ikke som han vil.

Hvordan jeg vet dette? Jeg har spurt menn som jeg ikke hadde noen relasjon til, og da svarte de ærlig: "Vi må jo lyve for ellers blir det ikke noe på oss." Da jeg spurte hvorfor de ikke heller bare kunne få seg en kjæreste, mumlet de noe om "Kjedelig", "Bare mas" og "Hvem f... gidder noe sånt".

Anonymkode: 53a97...6da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Svar på det første: Han vil ha sex, og han vil ha den lett tilgjengelig og uforpliktende.

Svar på det andre: Hvis han er ærlig om sine hensikter(se forrige svar) forsvinner de aller fleste kvinner, og da får han det ikke som han vil.

Hvordan jeg vet dette? Jeg har spurt menn som jeg ikke hadde noen relasjon til, og da svarte de ærlig: "Vi må jo lyve for ellers blir det ikke noe på oss." Da jeg spurte hvorfor de ikke heller bare kunne få seg en kjæreste, mumlet de noe om "Kjedelig", "Bare mas" og "Hvem f... gidder noe sånt".

Anonymkode: 53a97...6da

Sjarmiser 🤦‍♀️

Anonymkode: e1397...c83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke jeg heller når de kan holde på i åresvis uten følelser for kvinnen.

Anonymkode: e8a43...c5e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er veldig umodne og lite menn syns jeg. Er ikke særlig tiltrekkende med menn som vil drikke seg dritings hver helg med gutta frem til de er 50 og er emosjonelt avstumpet slik at de ikke makter å gi noe av seg selv i et forhold. Merker stor forskjell i utlandet, der blir ikke gutta og fyll satt foran deg, og de behandler damer som damer.

Anonymkode: 9f90c...7ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo greit og behagelig å ha noen man synes er søt eller fin som man kan gjøre ting med, dele livet litt, ha sex. Selv om det ikke er en man føler at man vil dele livet med. Skjønner det godt jeg.

Spesielt om det er i en kort periode, så vet man jo ikke enda om man kommer til å få følelser.

Dette med at kvinner ikke kan ha sex uten romantiske følelser er ikke riktig, bare fordi du føler det sånn betyr ikke at alle kvinner føler det sånn. Ikke snakk for meg :)

Anonymkode: 69180...a0e

AnonymBruker
Skrevet

Fordi StoreKnut har egne følelser. Han har sitt liv, jeg har mitt.

Anonymkode: fb94d...51d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvordan kan en mann ha sex med ei dame og være intim over så lang tid også bare fordufte fordi han visstnok ikke har følelser?

Veldig enkelt egentlig...  Man dater og har sex for å finne ut av om man passer sammen, og om det er noe potensielt varig (stort sett).

Om man ikke blir forelsket i noen man har sex med over lengre tid  - så er nok løpet kjørt uansett, og på ett tidspunkt må man jo faktisk innse dette, og agere på det også...

Tror du henger deg litt vel opp i ordet "følelser" ...  Det er fult mulig å "fordufte" selv om man er forelsket ("har følelser"), men vet at det kommer til å gå "åt skogen" et stykke ned gata uansett også, lizm :opplyser:

Ikke tenkt for mye, men ikke tenk for lite,  somethingsomething :vetikke:

nei, det nytter sjelden å spørre en mann rett ut. De gangene jeg har gjort det har jeg bare fått stillhet. 

Hva er det du har spurt om, forresten - sånn helt konkret? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er klar over at man ikke kan tvinge fram følelser hverken for menn eller kvinner, men det jeg syns er rart er at en mann kan date en dame over lengre tid for så plutselig å si at de ikke har følelser, eller bare vil være fwb. Dette har skjedd så mange venninner av meg i det siste, og jeg er så redd for å date og at det skal skje meg! 

Hun ene venninna mi har datet en mann siden nyttår, de har møttes masse, vært på ferie i utlandet, sovet over hos hverandre flere ganger i uken, møtt hverandres venner og oppført seg som kjærester rett og slett. Så på 17.mai så ble hun litt full og sa til han at hun begynte å bli forelsket, da ble hun dumpet med en gang :( Før det hadde hun prøvd å ta opp hva han så for seg angående de to, og han sa bare at han trengte tid til å bli kjent. De er lov å endre mening altså, er ikke det jeg mener. Men hvordan kan en mann ha sex med ei dame og være intim over så lang tid også bare fordufte fordi han visstnok ikke har følelser? Jeg klarer ikke ha samleie med menn jeg ikke har følelser for.. vet menn kan tømme seg i det ene og det andre men dette er jo litt annerledes. Hvorfor kan ikke menn bare være ærlige, istedet for å surre vekk tid på denne måten? 

Hvordan unngår jeg at dette skjer meg? Og nei, det nytter sjelden å spørre en mann rett ut. De gangene jeg har gjort det har jeg bare fått stillhet. 

Det enkle svaret på det er at menn verken er, eller fungerer som kvinner.

Mange kvinner tenker ut fra sitt eget hode og følelser, og tenker mannen burde gjort slik og slik. Sånn fungerer ikke verden. Menn trenger ikke å ha følelser for å ha sex med deg. Det holder at du er attraktiv og fin nok. Det kan være så enkelt som å få tilfredsstilt et fysisk behov. 

Menn utvikler ikke følelsesmessige bånd over sex slik kvinnen gjør. Kvinnen vil gjerne ha sex med en de kan stole på og er trygg. Dette trenger ikke være gjensidig. 

For min egen del kan følelser utvikles over tid i en relasjon med en kvinne. Ikke over sexen i seg selv. 

Ellers må du ha en personlighet å kunne tilby noe utover sex. Er du stabil og en seriøs person han ville vært stolt av å vise frem til familien, eller er du typ festjente? Mange menn kategoriserer slik. 

Anonymkode: d9142...7c9

AnonymBruker
Skrevet

De menn som er slik, vil ha friheten til å møte andre, holde alle muligheter åpne.  Også ha mulighet for å forlate relasjonen raskt uten mye oppstyr og drama. Det at de ikke vil binde seg, sier jo også at de ikke er redd for at dama blir tatt av andre. Konklusjon er at de ikke er forelsket og tenker at de kan få bedre. 

Venninna di ventet nesten et halvt år før hun begynte å snakke om følelser. 
For å prøve å unngå det venninna di opplever, vær tydelig på hva du søker i en mann. Og ikke investere mer i mannen enn det du er villig til å miste. 

Anonymkode: 31519...fdd

AnonymBruker
Skrevet

De har vel begrensa/intet følelsesregister, da. Jeg er ikke skrudd sammen slik, heller tvert om.

Anonymkode: 37911...e23

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når de har fått tømt seg noen ganger, er de blide og fornøyde. Da er det over til neste offer.

Anonymkode: 46b9c...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når de har fått tømt seg noen ganger, er de blide og fornøyde. Da er det over til neste offer.

Anonymkode: 46b9c...7e9

De tenker vel at damer også har det på samme måte. Derfor viktig å kommuniserer ut hva man ser etter, og hurtig gå videre om han ikke har de samme ønsker. Ikke som TS beskriver her, gå passivt rundt i et halvt år uten å ta snakken!

Anonymkode: 31519...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Fortsett å spørre dem rett ut. Du trenger ikke balleløse menn som får hysterisk sammenbrudd av kvinner har egen vilje og ikke ønsker kaste bort tid på tull. Plutselig treffer du noen som blir glad for at du stiller krav om skikkelige relasjoner i livet ditt. 

Anonymkode: 12a0d...3f8

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...