AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Jeg er ifølge kalenderen i uke 8, og har vært småkvalm og har hatt veldig ømme pupper fram til nå. Nå har jeg ikke lenger vonde pupper og er heller ikke kvalm, har god matlyst. Kan man ta ny test for å sjekke om man fortsatt er gravid, eller må man til legen for å sjekke dette? Er det flere som har opplevd dette uten at det var noe å bekymre seg for? Jeg har ikke blødd noe, så det er vel et godt tegn. Hilsen nervøs førstegangs gravid :) Anonymkode: 9c684...43e
Sofakona Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Mine symptomer kom og gikk..nesten glad når jeg ikke var kvalm, hormonelle etc he he
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Om du ikke har blødd noe, så har du ikke opplevd noen spontanabort (at fosteret dør og kroppen støter det ut). Men om fosteret lever og utvikler seg normalt kan ikke en graviditetstest svare på dessverre - om du er bekymret og vil vite dette sikkert, så bestiller du deg time til privat ultralyd. (En graviditetstest måler om du har hcg i urinen, og det har man i ukesvis selv etter en abort der alt støtes ut. Så en graviditetstest nå vil uansett bli positiv, men den vil ikke si noe om hvordan fosteret i magen har det.) Det er forøvrig helt vanlig at symptomer kommer og går, så det i seg selv er ikke grunn til engstelse. Anonymkode: 3a8bc...5e7
nfdsjgd Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Om du ikke har blødd noe, så har du ikke opplevd noen spontanabort (at fosteret dør og kroppen støter det ut). Men om fosteret lever og utvikler seg normalt kan ikke en graviditetstest svare på dessverre - om du er bekymret og vil vite dette sikkert, så bestiller du deg time til privat ultralyd. (En graviditetstest måler om du har hcg i urinen, og det har man i ukesvis selv etter en abort der alt støtes ut. Så en graviditetstest nå vil uansett bli positiv, men den vil ikke si noe om hvordan fosteret i magen har det.) Det er forøvrig helt vanlig at symptomer kommer og går, så det i seg selv er ikke grunn til engstelse. Anonymkode: 3a8bc...5e7 Tusen takk for svar, var redd en ny test ikke ville kunne avdekket noe galt. Da bestiller jeg time til ultralyd for å være sikker. Rart å ha lyst til å være kvalm og ha vondt i brystene, men godt å vite at det er normalt å miste symptomer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå