Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner det gjør så vondt at min eks kjæreste gikk videre så fort. 

Vi gjorde det slutt i januar. Hadde sex i februar og 2 uker vi lå sammen hadde han fått ny dame tydeligvis. De ble samboere i april. 
Han sa han hadde følelser for meg den siste gangen vi lå sammen. 
Jeg slo opp med han fordi han ikke brukte tid på meg og tok aldri kontakt. 

Jeg ønsket ikke å flytte til han fordi jeg har barn og de er knyttet til plassen vi bor på. Han har barn selv, men de bor ikke med han. De er på samvær annenhver helg. Han bor et stykke unna. Barna hans bor på samme sted som meg. Jeg sa at jeg hadde ønsket at han flyttet der jeg bodde og han fikk derfor mer tid med barna sine også. 
Det var han ikke særlig villig til. Jeg setter ungene først alltid. 
Det var også et av grunnene til at jeg slo opp, men hadde håpet at han snudde litt da. Jeg satt et ultimatum. 

Han ringte meg bare noen dager før jeg oppdaget på Facebook at han hadde endret sivilstatus. Han spurte hvordan det gikk med meg osv. jeg kjeftet på han for at han bare kom å besøkte meg, lå med meg og ikke tok kontakt etterpå. Jeg sa klart ifra at mitt hjerte får du ikke lov til å leke med. Vi var sammen i 2 år. Barna forgudet han og hans meg. 
Ene datteren hans ringer meg fortsatt og er veldig sint på faren sin over hva han hadde gjort. Jeg sa til henne at jeg fortsatt var veldig glad i de og ikke alltid voksne holder sammen. 

Nå er ny damen hans hodestups forelsket. De ble samboere etter kun få uker etter han hadde ligget med meg. Det gjør veldig vondt å tenke på at jeg var så lett å bare kaste bort slik. 

Hvorfor gjør menn sånn? Dumper noen og før senga har rukket å blitt kald så får de ei ny dame. Kan umulig være ekte kjærlighet. 
Er det fordi de ikke klarer å være alene? 

Kjenner at jeg koser meg alene. Blir lenge før jeg orker å tenke på å finne meg noen ny type. 

Anonymkode: 6c702...029

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen klarer desverre ikke å være alene. Jeg og eksmannen var sammen i 6 år, gift i 2 år. 2 måneder etter bruddet fikk han ny dame. vi har 2 barn.  Jeg som ønska å gjøre det slutt, hadde ikke hatt det bra på kjempe lenge, barna hadde det ikke bra i den situasjonen. vi har i oktober vært separert da i 1 år og kan søke skilsmisse. Allerede nå skal han snart fri til dama si. så noen er bare sånn at de går veldig kjapt frem. For min del var jeg ferdig følelsesmessig lenge før bruddet, og det var en befrielse:) skjønner det føles leit. Følelser er vonde til tider

Anonymkode: 53464...ca5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han jeg har barn på 2 år med hoppet rett inn i et forhold med ei annen etter 5 år med meg, mens han enda skriver han har følelser for meg og elsker meg, nekter for at hun er noe seriøst osv. For henne er det åpenlyst seriøst. 
Klarer ikke forstå det jeg heller! Og ja, det er vondt, men om det skulle så lite til er han ikke verdt meg uansett

Anonymkode: dfe50...86e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Noen klarer desverre ikke å være alene. Jeg og eksmannen var sammen i 6 år, gift i 2 år. 2 måneder etter bruddet fikk han ny dame. vi har 2 barn.  Jeg som ønska å gjøre det slutt, hadde ikke hatt det bra på kjempe lenge, barna hadde det ikke bra i den situasjonen. vi har i oktober vært separert da i 1 år og kan søke skilsmisse. Allerede nå skal han snart fri til dama si. så noen er bare sånn at de går veldig kjapt frem. For min del var jeg ferdig følelsesmessig lenge før bruddet, og det var en befrielse:) skjønner det føles leit. Følelser er vonde til tider

Anonymkode: 53464...ca5

Mye enklere når følelsene er borte ja, men tenker de kan ha litt respekt for sin tidligere partner. 
Da det ble slutt med han jeg fikk barn med så brukte jeg en lang stund å finne meg selv igjen. Var langt ifra klar til å møte noen nye. 
Er heller ikke klar enda etter bruddet med kjæresten. 

Jeg vil gjerne være ferdig med de følelsesmessig før jeg involverer meg med noen nye. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Du vurderte det som at han ikke investerte nok i deres forhold, og ikke var bra nok for deg. Ikke vær opphengt i hva din eks gjør uten deg, kloke eller dumme valg han tar vil heretter ikke påvirke deg.

Anonymkode: a863f...7c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han jeg har barn på 2 år med hoppet rett inn i et forhold med ei annen etter 5 år med meg, mens han enda skriver han har følelser for meg og elsker meg, nekter for at hun er noe seriøst osv. For henne er det åpenlyst seriøst. 
Klarer ikke forstå det jeg heller! Og ja, det er vondt, men om det skulle så lite til er han ikke verdt meg uansett

Nei sant. Jeg tenker det samme. 

Jeg var liksom hele hans verden og han ville bli gammel med meg. Når jeg tenker over det så hadde han det veldig travelt i starten av forholdet. Jeg jekket han ned mye og lot ikke meg selv bli «lovebombet». Jeg krevde at han viste det han sa. 
Hadde jeg vært verdt mer så hadde han gitt meg mer. 
Jeg satt klare grenser at barna mine kommer alltid først. Jeg flytter ikke bare fordi jeg er forelsket. Barna har også en far de har samvær med og jeg ønsket ikke å flytte langt fra han heller. Det hadde han heller ikke godtatt. Jeg ønsket ikke å ødelegge det gode samarbeider vi hadde jobbet hardt for å få til. 
Derfor mente jeg at han kunne flytte til meg. Nye jobber finner man alltids. Da hadde han hatt barna sine i nærheten, noe jeg mente var en stort pluss. 
Var et stort rødt flagg at han ikke ønsket dette. Hvem vil vel ikke bo i nærheten av barna sine og bo sammen med den man elsker ? 

ts

Skrevet (endret)

Hvorfor gjør menn sånn?
Hvorfor gjør kvinner sånn?
Hvorfor stigmatiserer du?

Endret av Heydayotheinterweb
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du vurderte det som at han ikke investerte nok i deres forhold, og ikke var bra nok for deg. Ikke vær opphengt i hva din eks gjør uten deg, kloke eller dumme valg han tar vil heretter ikke påvirke deg.

Jeg tenker han får holde på. Varer nok ikke lenge det forholdet heller regner jeg med. 
Fikk høre i etterkant at han var typen som stakk når ting ble komplisert. Gjorde det samme med hun han fikk barn med. 
Jeg tenker på barna hans mest igrunn. 

men gjør også litt vondt at han leker lykkelig familie med hun nye. Hun kaller seg bonusmamma til ungene hans. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje vanskelig å forstå hvis man er mer sentimentalt skrudd sammen. Men jeg har flere ganger innledet nytt forhold mens jeg hadde kjærlighetssorg over eksen, men med den intensjonen å glemme eksen og oppriktig finne ut av ting med en ny person. Noe mine ekser som dumpet meg ikke kunne forstå, og tok ille opp at de raskt ble erstattet. Jeg på min side skjønte ikke hvorfor de holdt imot meg at jeg tok dem på ordet og gikk videre i sinn og skinn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (Akkurat nå):

Hvorfor gjør menn sånn?
Hvorfor kvinner sånn?
Hvorfor stigmatiserer du?

Stigmatiserer ? 

Jeg lurer på hvorfor menn går så fort videre. Noe jeg har opplevd flere ganger gjennom livet. Stigmatiserer ikke. Generelt spørsmål. 
Nå er dette kvinneguiden. Jeg som kvinne spør andre kvinner. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje vanskelig å forstå hvis man er mer sentimentalt skrudd sammen. Men jeg har flere ganger innledet nytt forhold mens jeg hadde kjærlighetssorg over eksen, men med den intensjonen å glemme eksen og oppriktig finne ut av ting med en ny person. Noe mine ekser som dumpet meg ikke kunne forstå, og tok ille opp at de raskt ble erstattet. Jeg på min side skjønte ikke hvorfor de holdt imot meg at jeg tok dem på ordet og gikk videre i sinn og skinn.

Det er kanskje ikke helt sunt å innlede et nytt forhold med noen når man fortsatt har følelser for tidligere partner. Da bruker man ny partner som rebound og da er det ikke rettferdig ovenfor den personen heller. Gir ikke noe godt grunnlag for et langvarig og stabilt forhold. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ikke helt sunt å innlede et nytt forhold med noen når man fortsatt har følelser for tidligere partner. Da bruker man ny partner som rebound og da er det ikke rettferdig ovenfor den personen heller. Gir ikke noe godt grunnlag for et langvarig og stabilt forhold. 

ts

Noen funker sånn at de må bruke lang tid på å komme over eksen først. Og da bør de bruke den tida det tar.

Men man bruker ikke nye som rebound hvis man innleder et nært og langvarig forhold til en ny person. Og det gjør noen av oss. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

men tenker de kan ha litt respekt for sin tidligere partner. 

Seriøst. Man venter ikke med sex for å vise respekt for tidligere partner. Det er ikke han som har et problem det er du. 

Anonymkode: aed6a...7e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Seriøst. Man venter ikke med sex for å vise respekt for tidligere partner. Det er ikke han som har et problem det er du. 

Er ikke snakk om sex. Men å starte et seriøst forhold. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke snakk om sex. Men å starte et seriøst forhold. 

ts

Er jo helt tullete tankegang. Det er slutt, og om han føler seg klar for et nytt forhold så er det klart at han prioriterer det. Er tross alt der fremtiden hans ligger. Han kan jo ikke legge lokk på sitt liv respekt for eksen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, dette tror jeg er alle sitt værste mareritt. Jeg har akkurat gått gjennom et samlivsbrudd, og kjenner at jeg håper inderlig ikke at han går raskt videre og finner ei ny hn skal oppfylle drømmene våres sammen med. Det vet jeg ikke åssen jeg hadde takla. 

Føler med deg❤️ og håper du klarer å tenke mindre og mindre på han og heller fokusere på at du selv skal ha det bra med deg selv. 

For dette er tøft altså. Shit. 

Anonymkode: 4b803...bfb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen funker sånn at de må bruke lang tid på å komme over eksen først. Og da bør de bruke den tida det tar.

Men man bruker ikke nye som rebound hvis man innleder et nært og langvarig forhold til en ny person. Og det gjør noen av oss. 

Altså... Det er noe som skurrer når fyren i ene øyeblikket sier at dama er hele hans verden, og at han vil bli gammel sammen med henne, for så noen uker etterpå å innlede noe med en ny.

Noen er bare rotekopper og løgnere. Ingen som er skikkelig forelsket og investert i et annet menneske, klarer å innlede nytt kjæresteforhold på et blunk. Da har du kun hatt overfladiske følelser for eksen.

Anonymkode: f6b93...cbc

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Stigmatiserer ? 

Jeg lurer på hvorfor menn går så fort videre. Noe jeg har opplevd flere ganger gjennom livet. Stigmatiserer ikke. Generelt spørsmål. 
Nå er dette kvinneguiden. Jeg som kvinne spør andre kvinner. 

ts

Og så pga jeg er mann så har jeg ingenting jeg skulle sagt?
Herregud! Feminsimen har nådd nye høyder i dette landet.

Statistisk sett i den vestlige verden finner kvinner seg ny partner fortere enn menn så jeg spør igjen:
Hvorfor gjør kvinner sånn?
Eller skal du STIGMATISERE meg pga kjønn fordi dette er "Kvinneguiden"?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Altså... Det er noe som skurrer når fyren i ene øyeblikket sier at dama er hele hans verden, og at han vil bli gammel sammen med henne, for så noen uker etterpå å innlede noe med en ny.

Noen er bare rotekopper og løgnere. Ingen som er skikkelig forelsket og investert i et annet menneske, klarer å innlede nytt kjæresteforhold på et blunk. Da har du kun hatt overfladiske følelser for eksen.

Anonymkode: f6b93...cbc

Du skjønner ikke at folk er ulike? 

Da min eks gikk fra meg, følte jeg at det vi hadde hatt sammen og investert mye i, ikke betød særlig mye for ham. Jeg er skrudd sammen sånn at idet jeg innser at livet jeg ønsket er tapt, "skrur jeg av" følelsene. Det skjedde ikke over natta, men tok ikke mer enn et par jævlig uker heller, selv om jeg var enormt forelsket i min eks. Jeg gikk fra å føle sorg over at jeg mistet mannen i mitt liv, til å se på hele forholdet som en slags vits med min eks som hovedklovn. Jeg er skrudd sammen sånn at svik gjør det med meg, jeg kutter folk ut mentalt. Kanskje nettopp fordi jeg følte noe veldig ekte. Som da i mitt hode aldri egentlig var gjensidig. 

Min eks så derimot lei seg ut i sosiale medier hele det første året, og selv i bruddet var han veldig sentimental og opptatt av at det var så fint å ha møtt meg etc. Jeg syntes faktisk det var litt ekkelt at han var så opptatt av vår forhistorie og å mimre. 

Gjest Dustete
Skrevet

Ikke for å være brukernavn men DU DUMPA HAN. 

Du hakke ei driiiiiiiiiiiiiiit å sutre over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...