Gå til innhold

Trener dere i ferien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det jeg syns er så rart er at mange tenker at man ikke har et avslappet forhold til trening dersom man trener regelmessig ukentlig året rundt, også på ferie. Det er det motsatte. Det er skippertaksmenneskene som begynner og slutter og har lange pauser i treningen som ikke har et avslappet forhold til trening. Det høres utrolig slitsomt ut å hele tiden måtte begynne fra scratch. 

Jeg tenker logisk på det. Å begynne å trene etter en lang feriepause krever for mye innsats, så den minste motstands vei er å trene jevnt. Da tenker man ikke at trening er noe ekstra, men at det er en rutine man bare gjør som alle andre rutiner.

Jeg trener nok mer på ferie. Og jeg trente mer ila nedstengningsperioder i pandemien. Da har man jo rett og slett mer tid. 

Anonymkode: 1cb6f...9ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er vi bortreist på typ sydenferie blirbdet kortere løpeturer. Er vi hjemme er det jo såå mye tid til løping😆 så da blir det mer.

Anonymkode: b19d4...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om vi er hjemme blir det mer enn ellers. Har alltid med meg treningsklær på reise, blir jo litt mindre enn normalt når vi reiser hele familien, men på partur trener vi stort sett som normalt.

Løpesightseeing har blitt en morsom greie når vi er på tur; løping og sightseeing i et😊

Anonymkode: 7f374...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mindre! Men det er planlagt, jeg trener tung styrke og utholdenhet i flere uker/måneder av gangen, og kjenner til slutt at kroppen er sliten, opplever mindre fremgang og alt føles tungt, er også mye mindre motivert. Så reiser jeg noen ganger eller tilbringer tid med familie og venner i ferien, den tiden er som "hvile" for meg, for å komme sterkere tilbake. Det blir "deloading" som det også kalles. Men da holder det med to uker, siden jeg savner treningen for mye. Synes ikke det er tungt å komme i gang igjen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer av på ferien. På storbyferie trener jeg ikke, men på sydenferie eller på hytta trener jeg. Synes det er godt å bevege på seg og deilig å trene på ferie når det ikke er masse annet stress og belastninger. 

Anonymkode: ea086...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskler og utholdenhet er vel "ferskvare" det, som alt annet. 

Må trene for å holde alt sammen ved like...    

Anonymkode: 69334...0e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...