Gå til innhold

Trener dere i ferien?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trener dere like mye i ferien? Mer? Mindre? Trener dere selv om dere reiser?

Er redd for å falle av de gode rutinene i ferien 😅

Anonymkode: 3f033...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mindre 😕 Burde egentlig opprettholde fordi jeg prøver å trene opp ryggen min

Anonymkode: ed8f1...c34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener styrke hver dag til vanlig(med en løpedag i uka). Men i ferien nå har jeg har vært bortreist i fire uker uten tilgang til treningssenter/styrkerom, da har det blitt løping hver dag. Pluss mye gåing ellers om dagene på turer, sightseeing osv. Starter hver dag med en løpetur på 8-10km, og har faktisk «perset» på mila tre ganger i ferien🎉 Så kondisen er top notch etter ferien. Blir sikkert tungt å komme igang med tung styrketrening igjen på søndag når man ikke har løftet på fire uker😬

Anonymkode: 79750...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Trener dere like mye i ferien? Mer? Mindre? Trener dere selv om dere reiser?

Er redd for å falle av de gode rutinene i ferien 😅

Det er jo helt opp til deg om noen uker ferie betyr at du mister gode rutiner. Men om du som voksen bekymrer deg for at 3 - 4 uker skal ha så stor betydning, så lurer jeg på hva 9 uker med sommerferie gjør med ungenes skolemotivasjon....

Anonymkode: 320f5...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, tar ofte en liten økt om morgenen. Tilpasser der jeg er, og trener gjerne litt lettere/kortere enn hjemme. Favoritten er å løpe en runde, det gir en glede i seg selv å løpe i andre omgivelser. Men i sommer har jeg også kjørt en del you-tube programmer der man kun bruker egen kroppsvekt. 

Jeg ville ikke vært så redd for rutiner. For min del handler det mest om velværefølelsen, særlig når det blir ekstra god mat og vin daglig, da utgjør en løpetur stor forskjell i hvordan man føler seg. 

Anonymkode: 4fe9c...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det viktigste er å gå tilbake til de faste rutinene, FØRSTE dagen etter ferien!

Det viktigste er å bestemme seg for ting på forhånd, den verste løsningen er å være usunn, og samtidig sitte med dårlig samvittighet for det hele tiden. Det gir ingen mening.  Jeg gir meg selv lov til å være usunn i 4 uker på sommeren, og halvannen uke i forbindelse med jul. KOSER meg, og bekymrer meg ikke. Spiser sjelden eller aldri dessert eller drikker Cola (med sukker) ellers i året, men skeier ut i sommerukene. 

Anonymkode: 4d5f4...747

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er jo helt opp til deg om noen uker ferie betyr at du mister gode rutiner. Men om du som voksen bekymrer deg for at 3 - 4 uker skal ha så stor betydning, så lurer jeg på hva 9 uker med sommerferie gjør med ungenes skolemotivasjon....

Anonymkode: 320f5...b38

Samme med min jobbmotivasjon🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer hvor mye jeg trener på ferie.  Noen ganger trener jeg mer fordi jeg har mer tid andre ganger mindre fordi det er mer hektisk og ikke like gode muligheter for trening ( jeg trener i hovedsak styrke/CrossFit). 

Stresser ikke med det. Jeg trener fordi jeg syns det er gøy og vet jeg er tilbake til normalen så fort ferien er over. Men deilig å få trent i ferien.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter så mye i ro på jobb at i ferier prøver jeg å trene ekstra mye. Vi går mye i fjellet, og jeg trener styrke om vanlig når jeg er i nærheten av et senter eller hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener mer enn ellers, da jeg har bedre tid. Blir mye løping, for styrketrening hjemme med fullt hus er ikke alltid like lettvint 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener mer enn ellers, siden jeg har mer tid. 

Jeg har alltid med løpesko og treningstøy når jeg reiser. Styrketreningen utgår (jada, jeg kunne gjort armhevinger og sånt med egen kroppsvekt, men det er dritkjedelig). 

Anonymkode: 8fd5a...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener litt mer i ferier fordi jeg har mer tid. Løper mest nå, så det er jo tilgjengelig så å si alle steder man er, så lenge man har med løpesko. Er også mer aktiv i feriene utenom trening, typisk mer turer og har stisyklet en del med den ene sønnen min i sommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Trener hele året, også når det er ferie. Det er jo ikke slik at du skal slippe trening selv om det er ferie. Kroppen forfaller, også i ferier, når du slutter å trene. Du må også ta igjen det tapte når ferien er over. Så å ikke trene i ferien, er en dårlig idé. 

Anonymkode: 176c3...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del blir det mer mosjon enn vanlig i ferier. Bare litt annerledes. Roing, padling, fjellturer….

I hverdagen må jeg kanskje ty til kjedelig intervalltrening i en motbakke eller noe. Det gidder jeg ikke i ferien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen forskjell i rutiner i ferietid. Det vil si spiser så og si som normalt, trener annenhver dag styrke, stretching og løping og legger meg (22/23 og står opp ca samme tid (6/7).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener like mye eller mer. Står opp og legger meg til ca samme tid. Jeg er veldig rutine-menneske, så får litt noia om jeg ikke får trent 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener minst 2 ganger i uken året rundt. På storbyferie eller langhelg så er det ikke så nøye om jeg dropper trening, da går vi jo over 20.000 skritt hve dag. Men på familieferier så trener jeg som vanlig, om ikke mer. 

Anonymkode: 7284a...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmer og trener mye på ferie så vel som i hverdagen, men treningen har en mye lettere form i sommerferien. Beveget meg på ulike måter hver eneste dag i ferien, men skal si det var hardt å komme i gang med ordentlig trening igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...