Gå til innhold

Kan jeg dra ut 3-4 timer for å spise? Baby 6 uker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 6 uker

Jeg ammer, men han har prøvd flaske en gang og det gikk fint. Han er veldig avhengig av meg og er med meg stort sett hele tiden. 

Blitt invitert ut å spise i morgen kveld. Er det ok 3-4 timer? Pappaen skal ha han. 

Anonymkode: 02935...52c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. 

Anonymkode: 927c1...5a3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt, det har du godt av! Babyen vil kose seg med far i mellom tiden.

Anonymkode: 16f3a...d77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint, men om babyen gråter når far holder ville jeg nok ventet til ungen er trygg også hos ham.

Jeg tror jeg var ute rundt 3 timer etter 8 uker uten problemer, men babyen var like vant til far. 

Anonymkode: eb3be...9fd

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint! :) Prøv, ingen kan si hvordan det blir. 

Anonymkode: 0df2c...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Jaa! Dra! Regner med baby kjenner pappaen sin godt. Min var 3,5 mnd når jeg reiste bort fredag-søndag ☺️

Anonymkode: c9258...efb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis babyen er trygg hos pappaen og pappaen er trygg (nok) i rollen. Det hadde vært helt uaktuelt her i huset, fordi mannen var helt ubrukelig og ikke ville holde babyen når den gråt. Han syns det var så vanskelig å trøste, (gå og bysse etc) mens han mente det var så lett for meg, for jeg kunne jo bare gi pupp og bli sittende på sofaen. 

Du kjenner din baby og din mann/samboer best, og utfra det har du svaret.

Anonymkode: 50e69...377

AnonymBruker
Skrevet

Går nok helt fint. Du får evt reise hjem igjen hvis det skulle vise seg å ikke gå så lenge 😛 

Anonymkode: 84be7...d0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere er jo to om barnet :) Men viktig at babyen føler seg trygg med far og at far føler seg trygg med babyen alene. 

Anonymkode: 18ee4...85a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville invitert pappaen til å ta kontakt om det skulle bli for dramatisk. Noen ganger når babyen merker at mamma er borte, bestemmer den seg for å skrike i timesvis. Da ville jeg om jeg var deg, holdt muligheten åpen for å dra hjem og redde situasjonen for far og barn.

Anonymkode: c4f4f...94a

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du det.

Anonymkode: 99fdb...229

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går så bra! 😄  Skjønner at det føles rart, men pappa klarer seg vettu. Baby og pappa kan ha litt kvalitets tid 😊

Anonymkode: fdae2...776

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Kos deg ute. 

Anonymkode: dc2a0...86d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du det så lenge baby er trygg hos pappa også:)

Min første var veldig trygg hos pappa, og tok bare flaske, men likevel hadde jeg så dårlig samvittighet for å dra ut at jeg aldri var ute av huset uten baby før etter 6 mnd. Jeg gikk på en skikkelig smell fordi jeg ikke hadde latt meg avlaste, og da lovte jeg meg selv at med nestemann skal jeg være flinkere til å ta i mot den avlastningen jeg kan få.

Så kos deg på middag, det er viktig å gjøre noe for seg selv:)

Anonymkode: 9f255...b39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det siden han er veldig avhengig av deg. Hvis du likevel gjør det kan det være lurt å ha med pumpe så du ikke får melkespreng. 

Anonymkode: a6833...c40

Skrevet (endret)

Ja, om baby tar flaske og far er der går det helt sikkert veldig bra! Dog burde det være en avtale om at dersom det skjærer seg så kan enten du komme fort hjem, eller han komme innom restauranten med baby så du kan amme 

Endret av Summeer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...