AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 For mange år siden reiste jeg jorda rundt, og da kom jeg i kontakt med mange backpackere fra engelsktalende land. Vi spilte ofte kort, og de lærte meg et morsomt kortspill som jeg ikke husker reglene på, men jeg skulle gjerne funnet dem på nett og lært det igjen! Reglene varierte litt fra land til land, husker jeg, så vi måtte alltid bli enige om detaljene før vi begynte å spille, men det var ett spill. Det jeg husker best, var at kløver tre og ruter ti (tror jeg) var de beste kortene. Ruter ti var kanskje aller best? Ellers var ess bedre enn konger etc etc nedover. Er det noen som vet hvilket kortspill dette er? Som sagt tror jeg det må være vanlig i engelsktalende land, siden «alle» kunne det. Jeg tror ikke det er snakk om det norske spillet boms. Anonymkode: 8ee47...a0d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Takk! Spørs om det var det, ja. Og at jeg i ettertid har blandet kløver tre med spar to (fra boms, kanskje?). Anonymkode: 8ee47...a0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå