Gå til innhold

Veldig flink lege med dårlige sosiale antenner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en veldig flink lege som jeg oppfatter som har ganske så dårlige sosiale antenner. Det har ikke hatt så mye å si for meg sånn egentlig, så har derfor valgt å fortsette å gå til han. Men nå har jeg havnet i en situasjon der jeg faktisk må snakke mye med ham (ikke bare raskt inn og ut for et lite problem slik som før).

Så jeg bare lurer: Hvordan snakker man best mulig med en som har dårlige sosiale antenner?

Anonymkode: 9c8b7...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du MÅ gå rett på sak, og ikke røre rundt grøten. Nå veit jeg ikke hva temaet skal handle om (og det har jeg ikke noe med heller), men kan det være aktuelt å prate med en annen lege? Hvis du fortsatt synes legen din er efffektiv og det er han du vil prate med, så tror jeg egt at han kan være grei. Personer med dårlige sosiale antenner, får gjerne gjort mer i praksis enn de som liker å omgås folk. Det er av egen erfaring og observasjoner av andre. Er selv veldig usosial og synes det egt bare er vanskelig, men praktiske oppgaver, alt i fra små detalj-jobb, til større ting er mye bedre enn småprat - får dermed mer unnagjort.

Hvis du har et mål med samtalen kan det være lurt å presentere hva det faktisk er for legen, fordi all "unødvendig" og meningsløs informasjon skjønner ikke vi usosiale hva vi skal med. Vi vil i prinsippet prate minst mulig, for å gjøre det riktige, mest hjelpsomme og fornuftige - praktisk.

Håper dette ga de noe pekepinn. Mener ikke at du ikke skal prate, men bare holde deg til tema og være direkte i talen - det er så mye enklere å få gjort noe med det du trenger hjelp eller veiledning til! (igjen, egen erfaring da jeg hater small-talks) 😁👀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...