Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor spriten er billigst, på danskebåten eller i Danmark?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

nja. danmark? Der får du ialle fall kjøpt det meste utenom sprit. 16årsgrense :)

Skrevet

Etter at danskene senket avgiftene er det ofte like billig, om ikke billigere, i Danmark.

Superbrugsen sin tilbudsavis forteller litt mer om prisene. Får du tak i en prisliste fra danskebåten så kan du jo sammenligne litt?

Skrevet

Det var noe billigere på båten.

Vodka twist of apple (1 l, 40&) kostet 99 kr på båten, nærmere 120 i matvarebutikken.

Gjest lilletroll
Skrevet

Peter Wessel har prisgaranti i hvertfal....finner du noe billigere i Danmark enn det du kjøpte på båten på vei ned så får du mellomlegget tilbake...det skulle jo tyde på at båten er billigst i hvertfall...

Skrevet

Kikket på linken fra Brunhilde nå. På dfds koster 100 cl med Smirnoff 119 kr tror jeg. På Superbrugsen kostet 70 cl 95 kr.

Skrevet

I DK kan man jo få mindre kjente merker (f.eks. ikke Absolut Vodka, men etter eller andet ukjent merke), og da tror jeg det er billigere. Vin er også billig i dagligvarebutikkene, her kan du få en ok vin til 30 kr.

Piglet

Skrevet
nja. danmark? Der får du ialle fall kjøpt det meste utenom sprit. 16årsgrense :)

Det er da 16 årsgrense på spriten åsså?

Skrevet (endret)

Det er da 16 årsgrense på spriten åsså?

For det første forstår jeg ikke helt hva aldersgrense har med pris å gjøre - men! Det er vel uansett ikke lov å innføre sprit til Norge før man er 20, er det?

Noe annet som kan være lurt å huske på er at 24-timersregelen for innførsel av sprit, vin og tobakk bare gjelder tollfrie varer. Det vil si at om man har kjøpt varene i butikk og har kvittering så er det lov å medbringe kvoten selv om man bare har vært borte 1 time...

Endret av Brunhilde
Skrevet

Men det er 16 års grense på kjøp av all akohol i DK...

Piglet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...