AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #21 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ingen forventning eller vrangfårestillinger om at gjeld vil bli ettergitt. Men, jeg har ingen som kan hjelpe meg med dette og jeg er ikke i fysisk stand til å gjøre dette selv. Jeg får panikkanfall når jeg snakker i telefonen oooog da skjer det ikke mye. Det hjelper absolutt ingenting å si at man må "samle krefter og får tatt noen telefoner". Det er faktisk ikke så enkelt. Det høres kanskje enkelt ut, men når man ender opp med puls på 140, pusevansker og mister all oppfatning av tid og rom, da er man ikke særlig effektiv i en telefonsamtale. Av erfaring så legger de på. Også må man gjennom samme greia på nytt da man endelig har samlet seg, som faktisk tar en stund. Altså, man kommer ingen vei. Tidligere fikk jeg hjelp av en sosionom, men denne sluttet hos instansen og ingen nye har blitt eller skal bli ansatt. Det er forøvrig heller ikke andre privatpersoner sin jobb å ta vare på andre da de ikke er i stand til å gjøre dette selv, så det er ikke "bare" å få noen andre til å hjelpe. Det er staten sin jobb å ta vare på de som ikke er i stand til å gjøre dette selv. Det er en grunn til at jeg er i denne situasjonen og det har ingenting med vilje å gjøre. Hvem er det som vil være i denne situasjonen hvis de har muligheten til å gjøre noe med det? Da jeg faktisk ikke er i fysisk stand til å ta tak i dette selv så er jeg derfor avhengig av at en instans kommer inn og rydder opp for meg slik at jeg faktisk kan fokusere på meg selv og min psykiske helse. Men det var akkurat dette jeg var redd for. En haug med folk som kommer å blander seg inn med "bare gjør det" istedet for å svare på det jeg faktisk spør om, som i dette tilfellet var hva som faktisk blir tvangssolgt under personlig konkurs. TS Anonymkode: e5fa5...66d Hvis du ikke klarer å ringe, så kan du vel sende en mail eller evt chatte med de det gjelder. Og en personlig konkurs vil ikke løse noe for deg, da du uansett hefter personlig for gjelden din. Det vil bare påføre deg enda større omkostninger. Og hvem tenker du skal begjære deg konkurs? Det er en veldig kostbar prosess og vedkommende som begjærer konkursen må garantere (betale) for de kostnadene. Anonymkode: 1ca2c...112 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #22 Skrevet 28. juli 2022 TBergh. Du er en berikelse i dette forum. Takk. Anonymkode: a19a8...934 1
Gjest JegogVi2 Skrevet 28. juli 2022 #23 Skrevet 28. juli 2022 @TBergh Hvordan kan man kontakte deg uteom her
TBergh Skrevet 28. juli 2022 #24 Skrevet 28. juli 2022 Hei Anonymkode: a19a8...934 Det er hyggelig å få slike tilbakemeldinger, da jeg ønsker å hjelpe, gi råd og anbefalinger. Men beklageligvis gjør og tar jeg feil noen ganger også. Men heldigvis blir feilene påpekt, og feilen kan da bli rette. Det at mine feil blir påpekt har to goder. Dere på KG får korrekt informasjon og jeg blir enten oppdatert på noe eller lærer noe nytt. Det er da en vinn, vinn situasjon for alle parter. Hei JegogVi2. Det er fullt mulig å komme i kontakt med meg, men jeg ønsker først å få greie på hvorfor du ønsker å kontakte meg, utenom på KG. Håper du har forståelse for det. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #25 Skrevet 28. juli 2022 TBergh skrev (2 timer siden): Hei Anonymkode: a19a8...934 Hei JegogVi2. Det er fullt mulig å komme i kontakt med meg, men jeg ønsker først å få greie på hvorfor du ønsker å kontakte meg, utenom på KG. Håper du har forståelse for det. Med vennlig hilsen TBergh Da bør du kanskje fjerne mailadressen fra profilen din. Anonymkode: 1ca2c...112 1
TBergh Skrevet 28. juli 2022 #26 Skrevet 28. juli 2022 Hei Anonymkode: 1ca2c...112 Ååå det var godt å kunne komme med en utrolig viktig kommentar, som er et direkte svar på mitt spørsmål. Ikke sant? Jeg har i det minste bragt glede inn i ditt liv, og det gjør meg glad. Med vennlig hilsen TBergh
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #27 Skrevet 28. juli 2022 TBergh skrev (32 minutter siden): Hei Anonymkode: 1ca2c...112 Ååå det var godt å kunne komme med en utrolig viktig kommentar, som er et direkte svar på mitt spørsmål. Ikke sant? Jeg har i det minste bragt glede inn i ditt liv, og det gjør meg glad. Med vennlig hilsen TBergh Hvorfor svarer du meg så frekt? Bringer det glede inn i livet ditt? Jeg prøvde å være hyggelig og komme med et tips om at du bør fjerne mailadressen fra profilen din hvis du ikke ønsker å bli kontaktet. Også reagerer du på denne måten 🤔. Anonymkode: 1ca2c...112 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #28 Skrevet 28. juli 2022 Det tbergh skriver er fornuftig og riktig, men for fremtiden kan du vurdere om du kanskje bør være under vergemål om dette er noe som gjentar seg med mangel på økonomisk styring. https://www.vergemal.no/hva-betyr-det-aa-ha-verge.447476.no.html Anonymkode: 19f16...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå