AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Fikk den for noen år siden, men det jeg ofte har tenkt på er at jeg aldri har hørt de stemmene jeg hører UTENFOR hodet akkurat som om det var en ekte person som snakket. Jeg hører bare stemmer inni hodet. Spørsmålet er da om egentlig den må være feil for etter hva jeg har skjønt så hører de med schizofreni stemmer fra utsiden. Jeg går ikke til noe behandling nå så kan ikke spørre noen heller. Anonymkode: 9fe41...0cd
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #2 Skrevet 27. juli 2022 Hvem var det som gav deg diagnosen? Anonymkode: 88631...405
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #3 Skrevet 27. juli 2022 Hvordan hører du stemmer da, ikke som «vanlige» tanker? Noen andre enn deg selv sin stemme men du vet det er i hodet? Anonymkode: d6e0f...393
nordnorsk Skrevet 27. juli 2022 #4 Skrevet 27. juli 2022 Man får ikke en schizofreni-diagnose bare fordi man hører stemmer. Man kan godt ha schizofreni uten å høre stemmer. Det er også andre kriterier som må oppfylles for å få en slik diagnose.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #5 Skrevet 27. juli 2022 nordnorsk skrev (4 minutter siden): Man får ikke en schizofreni-diagnose bare fordi man hører stemmer. Man kan godt ha schizofreni uten å høre stemmer. Det er også andre kriterier som må oppfylles for å få en slik diagnose. Ja, og man kan godt høre stemmer uten å være schizofren. Anonymkode: de77e...cf6 2
nordnorsk Skrevet 27. juli 2022 #6 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og man kan godt høre stemmer uten å være schizofren. Anonymkode: de77e...cf6 Akkurat!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #7 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, og man kan godt høre stemmer uten å være schizofren. Anonymkode: de77e...cf6 Ja men jeg snakket om å høre stemmer fra inni hodet og ikke utenifra Anonymkode: 9fe41...0cd
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #8 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men jeg snakket om å høre stemmer fra inni hodet og ikke utenifra Anonymkode: 9fe41...0cd På hvilken måte hører du stemmer inni hodet? Er det som tanker? Anonymkode: f988b...1a0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #9 Skrevet 27. juli 2022 Vel, jeg er ikke schizofren og kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har stemmer inni hodet heller. Jeg har dialoger i hodet men det er bare min egen stemme som tenker i mute-modus. Jeg hører ingen andre stemmer/personer noensinne, så noe er det jo? Anonymkode: 0f27f...507
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #10 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja men jeg snakket om å høre stemmer fra inni hodet og ikke utenifra Anonymkode: 9fe41...0cd Ja, og det kan man gjøre uten å være schizofren. Anonymkode: de77e...cf6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #11 Skrevet 27. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fikk den for noen år siden, men det jeg ofte har tenkt på er at jeg aldri har hørt de stemmene jeg hører UTENFOR hodet akkurat som om det var en ekte person som snakket. Jeg hører bare stemmer inni hodet. Spørsmålet er da om egentlig den må være feil for etter hva jeg har skjønt så hører de med schizofreni stemmer fra utsiden. Jeg går ikke til noe behandling nå så kan ikke spørre noen heller. Anonymkode: 9fe41...0cd Jeg fikk diagnosen paranoid psykose. Jeg hørte stemmer ute i rommet. Stemmen sa at de var på hemmelig oppdrag, og kom feil. De kom i min frekvens. Det tok et par år før de forsvant. Jeg hadde ingen andre symptomer. Jeg tviler på diagnosen. I dag er jeg frisk og medisinfri. Er i jobb og lever helt normalt. Anonymkode: d0617...8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå