Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svoger i begynnelsen av 20årene, og en svigerinne som er i midten av 30årene. Min partners søsken. Her om dagen fortalte svogeren at han ikke kom inn på den masteren han ønsket. I stedet for å si noe oppmuntrende, sa svigerinnen min "hæ, greide du ikke å komme inn på DET?!". Tonen var hånlig, og dette skjedde i et selskap med hele slekta til stede. Resten sa ingenting. Svogeren min forsøkte å si noe om at snittet for å komme inn var høyt på grunn av stor konkurranse, og at han lå over det formelle C-kravet. Svigerinnen min svarte ikke, men skar en grimase. Jeg har aldri hørt svogeren min snakke på den måten til svigerinnen min eller andre, og jeg fikk så utrolig vondt av han. Overdriver jeg? Kan jeg si noe til svogeren min om hva jeg tenker om søsterens oppførsel, eller bør jeg holde meg unna? Jeg vet hvor mye arbeid han har lagt ned i studiet, og jeg synes det er kjempetrist at fokuset blir på hva han ikke har fått til..

Anonymkode: 12403...16b

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen er bare slik dessverre -verste sort! Syns fint du kan si noe ja, både til han og hun.

Anonymkode: 32202...7ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å si noe støttende til han er i alle fall uproblematisk, det synes jeg er en fin ting. Helt greit å si til ham at du synes søstra hans var ufin mot ham.

Anonymkode: 82981...f9c

AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på din relasjon til svoger og relasjonen mellom svoger og svigerinne. Det er uansett helt innafor å si noe som generelt er oppløftende til han.

Anonymkode: d5010...8b6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at nå vet du i hvert fall hvordan partneren din vokste opp. Slik søsteren hans snakket til lillebroren deres er høyst sannsynlig også slik foreldrene deres snakket til dem. Og om ikke foreldrene snakket slik til barna sine, så har de åpenbart akseptert at storesøster snakker slik til sine yngre søsken. Det sier litt om foreldrene.

Hvis jeg var deg hadde tatt en prat med partner og spurt hvordan oppveksten hans/hennes var. Du behøver ikke peke på hvordan søsteren snakket, bare spør litt om tonen i familien. Verdisyn og holdninger. Tenker at dette er viktig å finne ut av for deg fordi vår oppvekst dikterer mye av hvordan vi oppfører oss som voksne. Ofte viderefører vi slike uvaner og behandler vår partner og barn like stygt som vi ble behandlet av våre foreldre. 

Anonymkode: f13c3...666

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...