Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Deler dere fødehistorien deres på sosiale medier? Jeg synest det er noe som er privat og ikke bør delest der. Det er ok å dele den her inne anonymt, men ikke på Instagram/fb. Når jeg leser slike historier tenker jeg at det er lett å dele for mye, og at en fort kan angre på det når «fødelykken» er over + at det er ikke sikkert at barnet vil like at det er delt når det vokser opp. Hva tenker dere om det?

Anonymkode: cf58b...283

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg. La ikke noe som helst ut på sosiale medier, syns det er så kleint med sånne "verdens nydeligste prinsesse kom til verden xx, og vi er sååå forelsket" statuser.

Anonymkode: 15d9b...d61

AnonymBruker
Skrevet

Nei, tror ikke mange av mine venner på some har interesse av fødehistorien min uansett. Det har jeg bare lagt ut i termingruppa anonymt her på kg. 

Men hva mener dere med at barnet ikke vil like det? Det handler jo om MIN opplevelse ved å føde, ikke om barnet. Barnet har en birolle i den opplevelsen. 

Anonymkode: 0ca4d...657

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at det kan være i ubehagelig for barnet når det blir eldre og venninner/kompiser leser alle detaljer som mor har publisert om når han/hun ble født.

Anonymkode: cf58b...283

• Nyttig 1
Skrevet

Nei hadde aldri lagt ut noe slikt. 

Men å dele det med venner og bekjente verbalt det gjør jeg gjerne. Og merker at mange kvinner liker å dele fødselshistoriene sine. Uansett hvor lenge det er siden. Og jeg kan gjerne dele i masse detaljer også :ler: Har på en måte ingen hemminger i den gården :ler: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å dele min. Men hva andre velger å gjøre er jo helt og holdent opp til de, og ingenting jeg burde ha noe mening rundt. Syns heller ikke synd på babyen når den blir voksen, er jo ikke barnet som blir «blottlagt» men mor sin historie som blir delt. Syns det er interessant å kunne lese fødehistorier til andre, og om jeg ikke har noe interesse for det så scroller jeg lett videre uten å tenke noe mer over det. Utrolig hva noen velger å henge seg oppi altså… 🐒

Anonymkode: 9016e...d95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å dele fødselen min åpent på nett. Jeg deler villig vekk anonymt her på forumet da. Det er godt å skrive med andre som har gått igjennom lignende fæle fødselsopplevelser.

Anonymkode: 86b03...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det delte jeg ikke. Pappaen skrev på FB at barnet var født og at alt stod bra til med oss. Det var forsåvidt sant, men jeg måtte gjennom et hastekeisersnitt, så heeeelt bra var det jo ikke, siden jeg altså plutselig måtte operere ut barnet. Jeg/vi delte altså ikke engang at det endte i keisersnitt.

Jeg har forøvrig ALDRI sett noen dele fødselshistorien sin på SoMe, og jeg er i den alderen hvor det omtrent daglig (litt overdrevet) dukker opp nyfødte hos mine FB-venner. 

Jeg har delt min fødselshistorie (i korte trekk) og hørt andres mange ganger i det virkelige liv, da.

Anonymkode: 8eceb...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: e749c...459

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Helt enig med deg. La ikke noe som helst ut på sosiale medier, syns det er så kleint med sånne "verdens nydeligste prinsesse kom til verden xx, og vi er sååå forelsket" statuser.

Anonymkode: 15d9b...d61

Men dette er jo ikke en fødehistorie, kun  annonsering om at baby er født. Det må vel folk få lov til uten å bli dømt for det. Kan si meg enig i at noen statuser er litt kleine. Men husk at det er jo den største opplevelsen foreldrene går igjennom mest sannsynlig. 

Anonymkode: 3459b...3fb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Delte bilder av tærne til barna når de var nyfødte. Skrev navnet deres. Delte selvfølgelig ikke fødselshistorien.

Anonymkode: c7b66...eed

AnonymBruker
Skrevet

Helt opp til en hver. Deler selv minimalt, men om noen ønsker å dele dette ser jeg 0 problem med det, som ikke et voksent menneske kan ta ansvar for selv. 

Herregud, at barna kan synes det er ubehagelig...Maken til persillebladopplegg. 

Anonymkode: 2b489...a1f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er litt spesielt. Legge ut fødehistorien på feks Facebook? Syns det er litt "invaderende" selv om man kan bla forbi. 

En jeg er venn med la ut vekt, høyde, dato og "jeg måtte bare presse i xx minutter". Litt sånn skrytete. Hvem bryr seg egentlig om hvor lang tid fødselen tok eller hvor rask pressfasen var? Tenker det er slikt man snakker med familie/venner om dersom de ønsker å høre.

Anonymkode: a8c11...a29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...