Gå til innhold

Jeg mistet min mamma for par år siden, og får ikke bursdagsgave av pappa

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vet mamma hadde blitt irritert. Før fikk vi 1000 kr, men nå ingenting, pappa har blitt så sparsom. Veldig sparsom også. Jeg blir lei meg og irritert. Er det dumt å gi gave til meg selv. Sånn 1000 kr fra sparekonto som liksom er fra mamma? Er ikke gaver som betyr alt, men jeg føler bare at pappa ikke bryr seg om meg lenger. 

Anonymkode: ea04e...2ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet mamma hadde blitt irritert. Før fikk vi 1000 kr, men nå ingenting, pappa har blitt så sparsom. Veldig sparsom også. Jeg blir lei meg og irritert. Er det dumt å gi gave til meg selv. Sånn 1000 kr fra sparekonto som liksom er fra mamma? Er ikke gaver som betyr alt, men jeg føler bare at pappa ikke bryr seg om meg lenger. 

Jeg er foresten 24 år. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagsgaver er noe typisk damer styrer med, menn tenker rett og slett ikke over dette! Kanskje har han ikke tenkt på det i det hele tatt? Spør han, pappa hvorfor får jeg ikke bursdagsgave av deg?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det er dyrt å gå fra å være to om utgiftene til å være én. Han har sikkert ikke nedgradert til mindre bolig heller?

Anonymkode: 9a595...982

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er foresten 24 år. Ts

Kan det være han nå som enkemann ikke har råd til å gi alle barna 1000,-? 

Det koster å sitte igjen alene med hus, bil, lån og nå grav. En begravelse koster endel penger. 

Spørr ham om han sliter med økonomien i stedet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke dumt i det hele tatt ❤️ 

Om det får ting til å føles bedre, så gjør du det.

Som andre nevner kan økonomien bli trang når en plutselig sitter med alt alene, noen tenker ikke på dette med gaver fordi de selv ikke føler det er viktig, og vi er mange som opplever det blir lite gaver etterhvert som en blir voksen.

Har mine foreldre i livet ennå, men vi gir ikke noe særlig gaver nå som alle er voksne. Hyggelig med en blomst eller vinflaske selvfølgelig.

Men jeg passer på å kjøpe noe jeg ønsker meg i gave til meg selv, både bursdag og jul, så det så! :) 

Får det pakket inn og all tingen, blitt koselig tradisjon for meg selv etterhvert. 

Anonymkode: 3d5c6...71c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lolleren skrev (5 minutter siden):

Det koster å sitte igjen alene med hus, bil, lån og nå grav. En begravelse koster endel penger. 

Spørr om han sliter med økonomien i stedet

Det er direkte frekt.

Ts begynner å bli såpass voksen at en skulle tro at gaver ikke betyr alt.

Anonymkode: ea514...824

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gir du til han da ts?

Synes det er litt sært at en kvinne på 24 år forventer å få kr 1000 av mamma og pappa i burstdagsgave. Forutsetter at du er i jobb og klarer deg selv. 

Anonymkode: 0aadb...da3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker det er dyrt å gå fra å være to om utgiftene til å være én. Han har sikkert ikke nedgradert til mindre bolig heller?

Anonymkode: 9a595...982

Min mor har bedre økonomi nå som hun er enke. Hun får sånn 10k ekstra fra Nav i en eller annen form for støtte, og hun har alltid klart å dekke egne utgifter før. 

En tusenlapp til barna klarer man å ta seg råd til.

Anonymkode: cf425...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er ikke gaver som betyr alt, men jeg føler bare at pappa ikke bryr seg om meg lenger. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Synes det er litt sært at en kvinne på 24 år forventer å få kr 1000 av mamma og pappa i burstdagsgave. Forutsetter at du er i jobb og klarer deg selv. 

Jeg tror ikke det er de 1000 kronene i seg selv det handler om, men at det hadde vært hyggelig med en liten oppmerksomhet.

Anonymkode: 5a16c...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lolleren skrev (7 timer siden):

Spørr ham om han sliter med økonomien i stedet. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har alltid tjent bra, jeg forlanger ikke 1000 kr, men en liten oppmerksomhet hadde jo vært fint, når jeg ikke får noe i bursdagsgave så legger han så lite innsats i å vise at han bryr seg. Det handler ikke om de 1000 kronene egentlig. Jeg er ikke der at jeg tørr å spørre om økonomien, jeg har ikke noe med det, men han tjener godt ut i fra jobben han har, men han har alltid vært irriterende sparsom. 

Jeg gir pappa alltid noe han ønsker seg i bursdagen og legger alltid minst 500 kr i gaver til han. 

Det handler ikke om de 1000 kronene, men i innsatsen og det å vise at han bryr seg om meg. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

24 her også, skilte foreldre da jeg fylte 18 - De bor hver sin kant 

Ingen bursdagsgaver, men får litt gave til jul ❤️ Skjønner deg godt at det er vondt å ikke få en liten oppmerksomhetsgave på selve bursdagen din! Trenger ikke å vær noe stort, men en liten sjokoladeplate eller gå en tur sammen hadde for min del vært en fin gave

Anonymkode: 3f7f5...6b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker det er en super ide jeg, ts. Jeg kjøper alltid gave til meg selv - har gjort det siden jeg ble voksen (ett år kjøpte jeg meg leilighet rett rundt bursdagen min og det var bursdagsgaven sin, det. 😂). Jeger r helt super på gaver, også. Treffer alltid med gaveønsket. ;)  I år skal jeg gi meg selv en tur til Oslo. Det vil jeg helt sikkert bli glad for. 

Min far er også enkemann. Han gir heller ikke gave. Men han sier (og mener) det er fordi han er elendig på det. Så det er som det er. Savner jeg gave? Joda. Går det helt fint å savne gave? Joda. Og kanskje er savnet ikke egentlig gave, men mamma. Og det går også greit. Savn er en del av livet. :klem: 

Anonymkode: 92de7...636

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min mor har bedre økonomi nå som hun er enke. Hun får sånn 10k ekstra fra Nav i en eller annen form for støtte, og hun har alltid klart å dekke egne utgifter før. 

En tusenlapp til barna klarer man å ta seg råd til.

Anonymkode: cf425...ee5

Det er faktisk ikke alle som klarer en tusenlapp til alle barna når man kun har en inntekt. Det har selvsagt litt å si hvor mange det er som forventer 1000 lappen sin hvert år. Er heller ikke alle som får 10.000,- mer å rutte med i mnd når man blir enke/ enkemann. 

Anonymkode: fcc01...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du skal gi gave til deg selv om du føler at det kjennes bedre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...