Gå til innhold

Er alkohol egentlig en form for gift?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er alkohol en form for gift? Er det mulig å ta skade av å drikke for mye alkohol?

Anonymkode: ef61e...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst til å legge til: "Er ikke dette allmennkunnskap?"

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til og med små mengder alkohol er skadelig. 

Anonymkode: 15cef...214

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alkohol er gift for kroppen enkelt og greit.

Anonymkode: c9978...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alkohol er gift for kroppen og det en blir beruset og full av er den motgiften kroppen produserer av å innta alkoholen. 

Anonymkode: 21ed6...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.7.2022 den 15.38):

Er alkohol en form for gift? Er det mulig å ta skade av å drikke for mye alkohol?

Anonymkode: ef61e...d3d

Selvsagt er det gift. Ren gift. Til og med leger sier at alkohol aldri ville blitt legalisert hvis det hadde blitt oppdaget nå.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 9 måneder siden jeg drakk sist. Jeg drakk kanskje 12-15 halvlitere med cider om gangen. Men det gikk mellom noen uker og noen måneder mellom hver gang i en periode på rundt 10 år. Hva er allerede ødelagt hos meg da?? Hva kan ikke gjøres noe med?? Hva kan gjøres noe med?? Og hva blir reparert med tiden, og hvor lang tid tar det før det er reparert igjen?? Noen som vet noe av dette?? Jeg er 100% avholdsmann nå!

Anonymkode: d561b...9a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2022 den 2.13):

Alkohol er gift for kroppen og det en blir beruset og full av er den motgiften kroppen produserer av å innta alkoholen. 

Hvilken motgift produserer kroppen ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/31/2022 at 2:13 AM, AnonymBruker said:

Anonymkode: 21ed6...b1d

Hvor har du fått dette fra? Det stemmer ikke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en gift. And it's a gift. Ingen drikker alkohol for helsens skyld, men noen laster må man vel kunne leve med?

Endret av Jdz
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en gift og ja å drikke mye er farlig, man kan bli alkoholforgiftet, få blackout, osv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jdz skrev (Akkurat nå):

Det er en gift. And it's gift. Ingen drikker alkohol for helsens skyld, men noen laster må man vel kunne leve med?

Enig. 😊👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.8.2022 den 15.26):

Er 9 måneder siden jeg drakk sist. Jeg drakk kanskje 12-15 halvlitere med cider om gangen. Men det gikk mellom noen uker og noen måneder mellom hver gang i en periode på rundt 10 år. Hva er allerede ødelagt hos meg da?? Hva kan ikke gjøres noe med?? Hva kan gjøres noe med?? Og hva blir reparert med tiden, og hvor lang tid tar det før det er reparert igjen?? Noen som vet noe av dette?? Jeg er 100% avholdsmann nå!

Anonymkode: d561b...9a2

Leveren, nyrer, hjerte samt kreft.

Anonymkode: 0402f...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Entern skrev (På 4.8.2022 den 10.31):

Det er en gift og ja å drikke mye er farlig, man kan bli alkoholforgiftet, få blackout, osv.

Det er jo en grunn til at kroppen kvitter seg med det når en har fått for mye (les: kaster opp). Den gjør det for å bli kvitt giften.

Anonymkode: 0402f...cf8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...