Gå til innhold

Drevne småbarnsforeldre, hva har dere med i dyreparken etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til dyreparken med en treåring om et par dager og prøver å stille forberedt. Hva har dere i sekken når dere er i fornøyelsespark?

Litt mat og drikke sier seg selv, men er det noe lurt jeg ikke har tenkt på? Våtservietter, skift, solkrem, plaster og pyrysept? Noen som har noen supre foreldrehacks her?

Anonymkode: f70e9...48e

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ta med en trille. Parken er stor og 3åringen kommer til å slå seg vrang hvis hen blir sliten. Muligheten til å slappe av gjør turen hyggeligere for begge. 

Anonymkode: 51fb7...0db

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Stift som demper myggstikk/insektsbitt.

Ekstra sko/crocks - om det finnes mulighet til å trø seg våt/sølepytter,

Caps/skyggelue, om småttisen er som vår og haater solbriller

Anonymkode: 22de4...1c5

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Små juicebokser, litt mat, ei smurf eske, kjeks el, trille, kanskje kosedyr hvis barnet trenger en liten pust i bakken, (kaffe, mat og drikke til deg selv!!!), våtservietter, powerbank. 

Anonymkode: 11459...fb2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Last ned dyreparken appen hvis du har planer om å bestille noe mat, kaffe evt klatremustur osv. Gjør det før du står i parken med et barn som skriker samtidig som du febrilsk prøver å bestille en is via appen fordi de ikke tar kort.. (ene boden dette gjaldt iallefall, var på grensa til hysterisk).. 

Anonymkode: ac35c...229

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vår er litt yngre, men det har vært gull å ha med noe for å distrahere litt i lange køer (nisteboks med blåbær reddet turen med båten sist). Eventuelt om dere er flere voksne kan en voksen stå i kø for hele familien der. Om dere skal kjøpe mat anbefaler jeg pizza på gorines vertshus, det er ikke så dyrt, pizzaen er god og de har en sklie inne så barnet kan leke mens dere venter på maten. 

Anonymkode: 57194...590

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi var nettopp i kongeparken og da hadde vi med eplebiter, bananbiter, jordbærbiter + vanlig niste og vann. Hadde med klesskift samt badetøy og håndkle. Solkrem! Mine er under 3 år så hadde med ett lager bleier, våtservietter. Vogn og kosekluter. Solhatter

Anonymkode: 2565f...97a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dropp dyreparken, er mitt tips... Veldig mange små barn, erfarer jeg, er svært lite interessert i dyr de kun ser på avstand og ikke kan ta på. Min personlige erfaring, samt at veldig mange venner, bekjente og familie sier det samme.

Anonymkode: 2f281...e9c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min treåring elsker Dyreparken. Hun hadde kulerundeøyne hele dagen og løp fra innhegning til innhegning. Da hun var to år var hun ikke like interessert, og da var det stort sett bare hakkebakkeskogen som var stas.

Bestill sykkelvogn etter 00:00 natt til dagen du skal være der. Den koster 250 kr, men er virkelig helt gull. Ev. må du ta med egen trille. Vesla vår blir sliten av å gå lange distanser, så vognen kommer godt med. Det er et barnehus der som har apotek, bleier og gratis barnemat om det er behov for det.

Ikke forvent at dere rekker å se alt, men ta dere god tid. Vi var i parken fra 10 til 16, og hadde derfor pakket med nok niste til to måltider og snacks innimellom. Hadde med en smal kjølebag som vi satt i sykkelvognen med barnet. Snacks er lurt å ta med, for i parken er det himla dyrt. Koster f.eks. 49 kr for et sukkerspinn.

Bestill gjerne plass på hakkebakkeskogen-toget. Det likte vesla både som toåring og som treåring, antar det er poppis også neste år. Har dere mulighet, velg vognen i midten. Da får dere best utsikt til showet. Ev. er kutoppen også ganske stas. For oss har det ikke vært noe poeng med kaptein sabeltann og hele det området enda. Det var imidlertid stor stas å få stå på toppen av trikken i Kardemommeby en tur.

Erfaringsmessig er ikke tigere, store aper og skogsområdet så populært, men løver, lemurer, små aper, flamingoer, påfugler, fisk, og gårdsdyr er ganske gøy. Tigere synes egentlig alle barna, også de store, var innmari kjedelige. Området var så stort, så man så dem ikke og de lå bare å sov om man så dem. At de har plenty med plass er et godt tegn tenker jeg, men litt kjedelig for de små 😛 

Anonymkode: 87c29...ee7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anbefaler å ta med en trille. Parken er stor og 3åringen kommer til å slå seg vrang hvis hen blir sliten. Muligheten til å slappe av gjør turen hyggeligere for begge. 

Anonymkode: 51fb7...0db

Kommer helt an på 3 åringen. Vår hadde først blitt vrang om vi hadde prallet på ham en trille. Så da skrur vi heller på tålmodigheten og/eller setter oss på flere banker med kjeks/snacks.

Lag matpakke og spis inne på kutoppen eller under taket hos tigrene om været er grått er ellers mitt tips. Ellers makan matpakken inntas hvor som helst. Skal dere spise på resturant er piratpizzaen i Sabeltanns verden super.

Anonymkode: dda0a...29d

AnonymBruker
Skrevet

Frysebag med diverse drikke og matpakke med noe godt (kan være grove pizzssnurrer, sunne vafler, eller usunne 😅) ettersom det man liker. 

Teppe som barnet kan ha i trillen om han eller hun blir sliten av å gå 

Ladebank

Sjokolade

Ekstra skift

Våtservietter

Solkrem 

Og hvis det er varmt.. Håndvifte. Jeg kjøpte en til 10 kr på jula for et par år siden til dattera mi. Hun var da tre år. For henne var det topp. 

Anonymkode: fcdb4...775

• Liker 1
Skrevet

Det er så gøy med Dyreparken. 😊

Ville tatt med våtservietter, antibac, caps, solkrem. Vann og litt frukt, kjeks. Brødskiver. Trille er lurt. 

Min erfaring er også at det ikke er mulig å se alt. Men Savannen (der sjiraffene er) og lemurer, apekatter og krokodiller er gøy. Kutoppen, kjøre traktor og såklart Kardemommeby. I Kardemommeby er der også en liten karusell og trikken og gode boller og kaffe. 

Ta med kosedyr eller kjøp et 😊

Bli kjent med appen før du drar i parken. 

Jeg ville bestillt hakkebakkeskogen på forhånd. Feks planlegg det først, og så dra til Kardemommeby. Bruk den tiden i de områdene ettersom barnet vil. Ikke stress med å se dyrene. Se de dyrene dere rekker å se. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Min treåring elsker Dyreparken. Hun hadde kulerundeøyne hele dagen og løp fra innhegning til innhegning. Da hun var to år var hun ikke like interessert, og da var det stort sett bare hakkebakkeskogen som var stas.

Bestill sykkelvogn etter 00:00 natt til dagen du skal være der. Den koster 250 kr, men er virkelig helt gull. Ev. må du ta med egen trille. Vesla vår blir sliten av å gå lange distanser, så vognen kommer godt med. Det er et barnehus der som har apotek, bleier og gratis barnemat om det er behov for det.

Ikke forvent at dere rekker å se alt, men ta dere god tid. Vi var i parken fra 10 til 16, og hadde derfor pakket med nok niste til to måltider og snacks innimellom. Hadde med en smal kjølebag som vi satt i sykkelvognen med barnet. Snacks er lurt å ta med, for i parken er det himla dyrt. Koster f.eks. 49 kr for et sukkerspinn.

Bestill gjerne plass på hakkebakkeskogen-toget. Det likte vesla både som toåring og som treåring, antar det er poppis også neste år. Har dere mulighet, velg vognen i midten. Da får dere best utsikt til showet. Ev. er kutoppen også ganske stas. For oss har det ikke vært noe poeng med kaptein sabeltann og hele det området enda. Det var imidlertid stor stas å få stå på toppen av trikken i Kardemommeby en tur.

Erfaringsmessig er ikke tigere, store aper og skogsområdet så populært, men løver, lemurer, små aper, flamingoer, påfugler, fisk, og gårdsdyr er ganske gøy. Tigere synes egentlig alle barna, også de store, var innmari kjedelige. Området var så stort, så man så dem ikke og de lå bare å sov om man så dem. At de har plenty med plass er et godt tegn tenker jeg, men litt kjedelig for de små 😛 

Takker for menge lure svar! Har lastet ned appen nå.

Men, hvor bestiller jeg sykkelvogn? Fant ikke fram til det i appen.

Skrevet (endret)

Ha med god mat, god drikke og snacks i sekken så sparer dere minst en tusenlapp. Fin park. Wc'er typ overalt. Vi syns virkelig ikke at parken var spesielt stor, men så har vi barn på 8 og 10 år da. Eldstemann var egentlig for gammel modenhetsmessig.. Lurt av dere å dra nå når barnet er såpass lite 😊

Endret av Rastebenk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikkeflaske til å fylle VANN på.

Pose til å putte mobilen i når dere skal ta våte aktiviteter 💦

Spyboks i bilen til bilturen hjem.

Regnbukse på evt hvis det har regnet om natten. Da er setene våte på tivoliaktivitetene.

Anonymkode: 49fe0...1e6

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takker for menge lure svar! Har lastet ned appen nå.

Men, hvor bestiller jeg sykkelvogn? Fant ikke fram til det i appen.

Trykk på «Parkservice» på forsiden av appen, så finner du «Trillebua: Utleie av barnevogner, traller og rullestoler». Det går ikke an å booke før samme dag du skal dit, men de blir fort tatt, så har du mulighet er det lurt rett etter midnatt. Går det tomt fort, er det også flere som har hatt lykke med å sjekke igjen etter åtte. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rastebenk skrev (1 time siden):

Ha med god mat, god drikke og snacks i sekken så sparer dere minst en tusenlapp. Fin park. Wc'er typ overalt. Vi syns virkelig ikke at parken var spesielt stor, men så har vi barn på 8 og 10 år da. Eldstemann var egentlig for gammel modenhetsmessig.. Lurt av dere å dra nå når barnet er såpass lite 😊

Hvilken park var du i? Den lille dyrehagen?

Anonymkode: b9e80...24d

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken park var du i? Den lille dyrehagen?

Anonymkode: b9e80...24d

Dyreparken, Hakkebakkeskogen, Kardemomme by og Abra Havn. Oversiktlig park syns jeg. Herlig opplegg for barn som liker live teater med ivrige, flotte skuespillere, mye skjer om ettermiddagene både i Abra Havn og i Hakkebakkeskogen. Abra Havn fenget mine mest (Kardemomme by og Hakkebakkeskogen fenget dem dessverre lite), vi sov også i Abra Havn en natt. Hadde også en dag på Badelandet og ble litt overrasket over at det var 120 cm grense på de fleste skliene. Det utelukker jo de fleste barn under 5 år.

Endret av Rastebenk
AnonymBruker
Skrevet

Maten i Dyreparken er elendig. Ta med egen, er mitt tips (mulig vi var uheldig, men fyttikatta🤢)

Solhatt, solkrem og solbriller.

Trille er genialt

Klesskift

Ellers det du ville hatt med deg på hvilken som helst utflukt med barnet.

Anonymkode: e4456...152

AnonymBruker
Skrevet

spørs om en tre-åring egentlig kan få særlig "glede" av ett sånt opplegg. Høres ut som man er litt i yngste laget enda. 

hviss man skal bruke så mye penger på noe, så burde dere egentlig ventet til ungen faktisk var stor nok til å huske noe av dette senere.           

Anonymkode: d10af...a6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...