Gå til innhold

Hva kjennetegner en giftig familie? Hva gjorde at dere stakk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har brutt ut av en giftig familie, og har kuttet relasjoner til familie som ødela dere, hvordan og når gjorde dere dette?

Hvordan er livet deres idag?

Var det vanskelig, eller gjorde dere det steg for steg? 

Anonymkode: 7582a...fe5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

🤨

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å flytte veldig langt vekk allerede når jeg skulle begynne på videregående. Da søkte jeg selvfølgelig så langt unna at jeg kvalifiserte som "borteboer" og fikk dermed ekstra stipend. I tillegg lot jeg være å skaffe meg leilighet å leie, fordi dette ville ha kostet alt for mye penger for meg. I stedet snek jeg meg rundt og skaffet ganske "alternative" metoder for å finne steder å sove eller spise. Muligens en del som ikke  ville trodd på dette, hvis jeg hadde forsøkt å snakke mer i detalj om dette. :phaedra:  

men jeg beholdt i alle fall det aller meste av stipendene jeg fikk. Jeg var bare hjemme hos moren min i løpet av sommerferiene. Men etter at jeg hadde gjennomført verneplikten i militæret, studerte jeg ved universitetet og kom bare hjem i ett par uker etter at jeg var ferdig med denne utdannelsen. Men det var aldri ett "fnugg" av interesse for hva jeg egentlig holdt på med. Med midre det var for å klage over at det jeg ønsket å begynne med var fullstendig "bortkastet tid" og alt jeg aldri i verden kom til å klare noe som helst. 

Etter hvert sluttet jeg bare å komme hjem, og ingen visste heller noe som helst "interesse" for å besøke meg heller. Selv om jeg hadde nevnt hva jeg begynte å arbeide med, og hvor jeg bodde. Selv om man er i familie med hverandre, så betyr ikke dette at man faktisk er glade i hverandre eller at man ønsker å opprettholde kontakten med hverandre. 

Anonymkode: 95be1...976

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg valgte å flytte veldig langt vekk allerede når jeg skulle begynne på videregående. Da søkte jeg selvfølgelig så langt unna at jeg kvalifiserte som "borteboer" og fikk dermed ekstra stipend. I tillegg lot jeg være å skaffe meg leilighet å leie, fordi dette ville ha kostet alt for mye penger for meg. I stedet snek jeg meg rundt og skaffet ganske "alternative" metoder for å finne steder å sove eller spise. Muligens en del som ikke  ville trodd på dette, hvis jeg hadde forsøkt å snakke mer i detalj om dette. :phaedra:  

men jeg beholdt i alle fall det aller meste av stipendene jeg fikk. Jeg var bare hjemme hos moren min i løpet av sommerferiene. Men etter at jeg hadde gjennomført verneplikten i militæret, studerte jeg ved universitetet og kom bare hjem i ett par uker etter at jeg var ferdig med denne utdannelsen. Men det var aldri ett "fnugg" av interesse for hva jeg egentlig holdt på med. Med midre det var for å klage over at det jeg ønsket å begynne med var fullstendig "bortkastet tid" og alt jeg aldri i verden kom til å klare noe som helst. 

Etter hvert sluttet jeg bare å komme hjem, og ingen visste heller noe som helst "interesse" for å besøke meg heller. Selv om jeg hadde nevnt hva jeg begynte å arbeide med, og hvor jeg bodde. Selv om man er i familie med hverandre, så betyr ikke dette at man faktisk er glade i hverandre eller at man ønsker å opprettholde kontakten med hverandre. 

🤗 Vi har mye til felles

Anonymkode: 737d9...ff2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan og når avsluttet dere kontakten i livet? 

Dro dere i stillhet? 

Dro dere etter å ha konfrontert de, eller ble det bare slik av seg selv.. 

Skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg endte opp i søla, den de tråkka meg ned i. Har tenkt å se om jeg ikke kommer meg opp igjen, men hele historien ble så tragisk på alle måter, og jeg er så utslitt -vet jammen meg ikke vet om jeg klarer. Vi får se. Null kontakt blir det uansett fra nå av, jeg hverken vil, kan, eller tør ha mer kontakt. Kan ikke gå i detalj, alt for gjenkjennbart.

Anonymkode: 45b0f...f5d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som har brutt ut av en giftig familie, og har kuttet relasjoner til familie som ødela dere, hvordan og når gjorde dere dette?

Hvordan er livet deres idag?

Var det vanskelig, eller gjorde dere det steg for steg? 

Ba de ryke og reise og at vi ikke ville ha noe mer med de og gjøre. Mange fæle grunner jeg ikke gidd å liste opp her! Du blir lei til slutt. De tapper deg. Og det er så mye drama og mas og sutring.. Noen ganger er livet mye bedre uten. Vi er fri og det eneste vi tenker, HVORFOR gjorde vi det ikke før! Hva er det som gjør at du tenker på å gjøre det?

Anonymkode: 82fc9...4c0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg endte opp i søla, den de tråkka meg ned i. Har tenkt å se om jeg ikke kommer meg opp igjen, men hele historien ble så tragisk på alle måter, og jeg er så utslitt -vet jammen meg ikke vet om jeg klarer. Vi får se. Null kontakt blir det uansett fra nå av, jeg hverken vil, kan, eller tør ha mer kontakt. Kan ikke gå i detalj, alt for gjenkjennbart.

Anonymkode: 45b0f...f5d

Du kommer deg opp igjen 😊

Anonymkode: bcbf3...52f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ba de ryke og reise og at vi ikke ville ha noe mer med de og gjøre. Mange fæle grunner jeg ikke gidd å liste opp her! Du blir lei til slutt. De tapper deg. Og det er så mye drama og mas og sutring.. Noen ganger er livet mye bedre uten. Vi er fri og det eneste vi tenker, HVORFOR gjorde vi det ikke før! Hva er det som gjør at du tenker på å gjøre det?

Har vokst opp i en tragisk familie med masse problemer. Pappa har jeg ingenting mer å gjøre med, og mamma er veldig syk og døende. De drikker overdrevent mye, snakker stygt om andre, er uærlig, er rasistiske, høyreekstreme og krangler mellom familiemedlemmer hele tiden. På familieselskaper blir det bare kaos, krangling og i noen tilfeller slåsskamp!!! Jepp, de er så sykt harrye!!!!

Har skaffet min egen familie! Har kontakt med to stykker men de er en forlengelse av min far, og de er så sykt giftige. 

Min far sprer løgner og en en typisk hustyrann. Han lagde masse bråk i hjemmet og var voldelig imot moren min og broren min. Jeg mistenker at han misbrukte meg seksuelt men det vil jeg aldri få svar på dessverre.. Uansett, jeg klarte meg veldig bra og pappa sin familie forfølger meg med å ha vært vitne til grov omsorgssvikt uten å ha grepet inn. I tillegg tror de på pappa selv om de vet at pappa er veldig farlig og syk i hode. De elsker å skapa drama i familien! 

Jeg har to stykker som jeg ønsker å kvitte meg med, men det er vanskelig. Det tok lang tid å finne ut av hvilke mennesker de var, men det viser seg at de har drevet å snakket om oss å sprunget videre til de å fortalt alt. I tillegg har en slektning av meg sittet å vist faren min masse bilder av barna mine samt tatt de med på besøk til han bak min rygg. Jeg har ingen kontakt med han men hun følte hun kunne gjøre som hun selv ville…. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Fant nylig ut at søskenbarnet mitt har tatt med seg barna mine på besøk til faren min bak min rygg. Dette har skjedd flere ganger og han skal på ingen måte ha kontakt med dem! Han er en farlig mann og jeg anmelde han for vold for noen år tilbake! 

Hun tror ikke jeg har funnet ut av det, men vi vet alt. Dette er faren min som har banket opp broren min og moren min samt ødelagt livet til moren min helt. Han orket ikke å besøke oss etter vi fikk barn, og han ønsker ikke noe med oss å gjøre. Med at mine barn barn på 4 og 2 år besøker han har tydeligvis blitt gjort. 

Vedkommende mener jeg overdriver.. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har vokst opp i en tragisk familie med masse problemer. Pappa har jeg ingenting mer å gjøre med, og mamma er veldig syk og døende. De drikker overdrevent mye, snakker stygt om andre, er uærlig, er rasistiske, høyreekstreme og krangler mellom familiemedlemmer hele tiden. På familieselskaper blir det bare kaos, krangling og i noen tilfeller slåsskamp!!! Jepp, de er så sykt harrye!!!!

Har skaffet min egen familie! Har kontakt med to stykker men de er en forlengelse av min far, og de er så sykt giftige. 

Min far sprer løgner og en en typisk hustyrann. Han lagde masse bråk i hjemmet og var voldelig imot moren min og broren min. Jeg mistenker at han misbrukte meg seksuelt men det vil jeg aldri få svar på dessverre.. Uansett, jeg klarte meg veldig bra og pappa sin familie forfølger meg med å ha vært vitne til grov omsorgssvikt uten å ha grepet inn. I tillegg tror de på pappa selv om de vet at pappa er veldig farlig og syk i hode. De elsker å skapa drama i familien! 

Jeg har to stykker som jeg ønsker å kvitte meg med, men det er vanskelig. Det tok lang tid å finne ut av hvilke mennesker de var, men det viser seg at de har drevet å snakket om oss å sprunget videre til de å fortalt alt. I tillegg har en slektning av meg sittet å vist faren min masse bilder av barna mine samt tatt de med på besøk til han bak min rygg. Jeg har ingen kontakt med han men hun følte hun kunne gjøre som hun selv ville…. 

Høres ut som du trenger å begynne med blanke ark og komme deg vekk fra disse giftige folkene! Så mye fælt som det der blir det aldri bedre! Kutt de ut og lag din egen familie. Og pass på barna dine. Om du tror han forgrep seg på deg når du var liten og noen andre tar barna dine med til han uten å vite det så vær forsiktig så barna dine sine liv ikke blir ødelagt og. Ta vare på det du har og se framover. Når det er gjort vil det føles bedre. Mye bedre. Det er tungt å ta steget men noen ganger det beste du kan gjøre for deg og dine. Dette er ikke noe godt for barna dine og vokse opp i heller.

Håper du tar mot til deg og finner ut hva du vil. Ønsker deg lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Dere har rett! 

Jeg har veldig lyst å starte på nytt 

AnonymBruker
Skrevet

Løgn og manipulasjon så lenge jeg kan huske gjorde at jeg brøt ut. Var en vond og lang prosess, som jeg fremdeles ikke er ferdig med.

Anonymkode: b516a...351

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan reagerte slekta når dere kutte de? 

Klikket de i vinkel?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Klikket de i vinkel?

De kan bli så sur de vil. Vi brydde oss ikke lengre. De ødela oss. Og trykket oss ned! De får klare seg selv. Ikke tenk på om du bli sur. Giftige personer tenker kun på seg selv og bryr seg ikke om deg. Da hadde de aldri holdt på sånn!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Klikket de i vinkel?

de kunne ikke brydd seg mindre. 

men de brydde seg ikke når jeg faktisk var der, så de brydde seg ikke når jeg IKKE var der lenger heller. 

:cowboy: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

de kunne ikke brydd seg mindre. 

men de brydde seg ikke når jeg faktisk var der, så de brydde seg ikke når jeg IKKE var der lenger heller. 

:cowboy: 

Godt forklart 

Hva om du ser de på gaten? Hilser dere eller overser dere hverandre?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt forklart 

Hva om du ser de på gaten? Hilser dere eller overser dere hverandre?

Jeg bor i en annen by, og dem bor fremdeles hjemme. 

Trenger heldigvis ikke bekymre meg for å møte dem. :tommelopp: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...