Gå til innhold

Valpen vår klør !

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Først og fremst gi den et bad med en mild sjampo og balsam. Skyll såpen skikkelig ut og få den skikkelig tørr. Fortsetter kløen kan du forsøke å skifte til et annet fôr (kvalitetsfôr).

Spør også din oppdretter om det er allergi i linjene til hunden din.

Kløe er også er dempende signal. Om hunden er utilpass, kan den klø. Og også pga stress, som nevnt over.

Anonymkode: 378d8...93e

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Først og fremst gi den et bad med en mild sjampo og balsam. Skyll såpen skikkelig ut og få den skikkelig tørr. Fortsetter kløen kan du forsøke å skifte til et annet fôr (kvalitetsfôr).

Spør også din oppdretter om det er allergi i linjene til hunden din.

Kløe er også er dempende signal. Om hunden er utilpass, kan den klø. Og også pga stress, som nevnt over.

Anonymkode: 378d8...93e

Vasket valpen for noen dager siden men den fortsatte bare å klø. Vi bruker også eukanuba fôr (fisk) 

Smeltemann skrev (11 minutter siden):

Hvilken type hund er det? 

Dette er en pomeranian

Annonse

Gjest Smeltemann
elinoooor skrev (2 minutter siden):

Dette er en pomeranian

Har ikke hørt at de er mye utsatt for mat allergi, men det kan være værd et forsøk å skifte fôr. 

Jeg hadde schæfer før, den hadde matallergi. Jeg gikk over til hvetebasert fôr på den, da sluttet den å klø. 

elinoooor skrev (5 minutter siden):

Vasket valpen for noen dager siden men den fortsatte bare å klø. Vi bruker også eukanuba fôr (fisk) 

Dette er en pomeranian

Sikker på at du fikk skylt ut shampooen skikkelig? Brukt ny såpe? 

Ellers ville jeg bytta til mer kjøttrikt for. Første 3 ingredienser bør være rent kjøtt. Ikke korn, kjøttmel eller lignende. Eukanuba, hills, royal cabin er ikke alltid så bra fôr dessverre, selvom de selges som det. 

Ganske sikker på at vi fikk vekk shampoo ettersom jeg satt ekstra minutter å skrubba og forsikret meg at alt var borte… synes det er merkelig siden vi har broren hans også… samme kull, han klør ikke… men ser at Timon som vi kaller han har mye mer flass enn broren 

*Marihøna* skrev (54 minutter siden):

Sikker på at du fikk skylt ut shampooen skikkelig? Brukt ny såpe? 

Ellers ville jeg bytta til mer kjøttrikt for. Første 3 ingredienser bør være rent kjøtt. Ikke korn, kjøttmel eller lignende. Eukanuba, hills, royal cabin er ikke alltid så bra fôr dessverre, selvom de selges som det. 

Smeltemann skrev (58 minutter siden):

Har ikke hørt at de er mye utsatt for mat allergi, men det kan være værd et forsøk å skifte fôr. 

Jeg hadde schæfer før, den hadde matallergi. Jeg gikk over til hvetebasert fôr på den, da sluttet den å klø. 

Kan prøve det ut, men prøver omega 3 først, sendte melding til oppdretter… så får se om det hjelper, men takk for svar❤️

Capazitet skrev (53 minutter siden):

Kjenner nokon som har labrador, den har allergi. Sluttar ikkje å klø. Den måtte få eit eget allergifor. Så allergi/kløe hos hundar er ikkje så uvanleg.

Takk for svar, skal prøve det ut om ikke omega 3 funker ❤️

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...