AnonymBruker Skrevet 27. juli 2022 #1 Skrevet 27. juli 2022 Hei alle. Kan ingen informere meg hvordan en arbeidsplassvurdering bør gjennomføres fra å sette den i gang til hvordan det avsluttes. Hva er kriterierene? Må man være sykemeldt for det kan settes i gang? Hvor mye darlig/ofte må problemer være? Hvem bør/må bli med/informert? Hva kan legit være inkluderte? Har jeg lov til å si nei? I min situasjøn jeg hadde en helseplagg en stund som påvirket noen deler av jobben min, men aldri tok syk og ellers gjørt en bra jobb. I fjor september tiden. Derfor merket sjefen nød til en sak og ble fortalte det var på grunn av den der helseplaggen. Fortalte at øverste leder og arbeidsplassens sjefen blir informerte og inkluderte (men det har ikke skjedd). Hadde en saksmøte med daglig leder og verneombud. Innholdet var at en vei var å se om det var andre jobber jeg kan gjøre om jeg fikk ikke bedring. Også at min helseplagg tar flere år til å bli bedre (jeg vet ikke hvor den informasjonen kommer fra!). Også jeg har veldig lite konkrett dokumentasjon av den helseplagg som har vært ikke lett å få diagnose. Dette møte og det neste var OK hyggelig. Men på den samme tid at sjefen ville begynne en sak så kom mye kritikk og ubehagelige situasjoner. Jeg ble fortalte at det var noe feiler på grunn av det nevnet helseplagg men det var tinger jeg ikke hadde gjort. Nar jeg sa fra jeg fikk en veldig negativt svar. Ogsa at jeg kommer å høre feil/mistolke meninger. Jeg fikk det samme negativt svar hvis jeg prøvde å si ingenting. Den neste saksmøte var veldig uhyggelig. Det ble mye kritikk som var usant og også at jeg misforstår/ikke hører/mistolker som var ikke sant og ikke en del av det opprinelig. Men det er sant at det var så mye negative krittik på jobb at jeg mistet egen tilliten. Min side var ikke hørt. Litt etter nyttåren fant jeg løsning til helseplaggen og ble helt kvitt av den med engang. Også ble helt bedre med HELE jobben fra denne dagen. Kritikken fortsatt likevel. Jeg ble fortalte av tillitsvalgt at om man bedre seg sånn at man kan nå gjøre jobben sin er det vanlig at saken vil automatisk gå borte. Likevel, flere måneder etterpå sjefen insisterte at vi må fortsette med saken og saksmøtene og det vil tar lenge tid å gå bort. Tillitsvalget fant at det hadde ikke blitt ordentlig satt i gang siden at overste lederen og arbeidsplassens sjefen ble ikke informert i det hele tatt. Også det var veldig lite notater og darlig skrivde ut notater fra møtene. Hun anbefalt at jeg sier ja til å se fysioterapeut selv om det var ikke lengre en problem at det kunne hjelpe meg å gi litt opp til daglig lederen som kompromiss. Så det gjørt jeg. Meningen var at daglig lederen ville nå se ferdig med saken. Håper dere kan hjelp med noe informering og råd om sanne situasjoner. Takk. Anonymkode: a0645...4b8
Rhodiola Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding her med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Retningslinjene for bruk av forumet finner du her. Vh Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg